  • 11. Data: 2004-12-22 15:56:26
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Bartek Jabłoński wrote:
    > Dzieki. A konkretnie do czego mozesz sie przyczepic? Jestem w stanie obronic
    > kazde moje twierdzenie powolujac sie na przepisy.

    wystarczy te dwa:
    1. Wezwanie do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone.
    2. Jezeli minal okres 3 lat, zaklad komunalny nie ma prawa egzekwowania
    wierzytelnosci.

    KG

  • 12. Data: 2004-12-22 16:34:30
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 22 Dec 2004 16:56:26 +0100, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > 1. Wezwanie do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone.

    Od kiedy tak jest i na podstawie jakiego przepisu ?
    Kiedy zmieniono KC ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2004-12-22 16:38:13
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-22 17:34 Mieczysław said the following:

    > Od kiedy tak jest i na podstawie jakiego przepisu ?
    > Kiedy zmieniono KC ?

    No właśenie tego chcemy się dowiedzieć od Bartka Jabłońskiego :-)

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 14. Data: 2004-12-23 13:51:56
    Od: "Bartek Jabłoński" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No właśenie tego chcemy się dowiedzieć od Bartka Jabłońskiego :-)
    >
    > KJ

    Wezwanie do zapłaty samo w sobie nie. Jeżeli nie towarzyszy temu
    postepowanie przed sadem. O tym juz powiedzialem wczesniej.
    Jezeli chodzi o okres 3 letni - zdecydowanie tak. Jak wczesniej
    powiedzialem - dzialalnosc gospodarcza, swiadczenia okresowe - 3 lata.

    Kamilu Jońcu

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 15. Data: 2004-12-23 13:55:03
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-23 14:51 Bartek Jabłoński said the following:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wezwanie do zapłaty samo w sobie nie. Jeżeli nie towarzyszy temu
    > postepowanie przed sadem. O tym juz powiedzialem wczesniej.
    Nie. Powiedziałeś:
    " Wezwanie do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone"
    Gdzie tu jest mowa o sądzie ?

    > Jezeli chodzi o okres 3 letni - zdecydowanie tak. Jak wczesniej
    > powiedzialem - dzialalnosc gospodarcza, swiadczenia okresowe - 3 lata.
    a to ?
    Kodeks Cywilny:
    Art. 751. [Przedawnienie roszczeń] Z upływem lat dwóch przedawniają się:

    1) roszczenia o wynagrodzenie za spełnione czynności i o zwrot
    poniesionych wydatków przysługujące osobom, które stale lub w zakresie
    działalności przedsiębiorstwa trudnią się czynnościami danego rodzaju;
    to samo dotyczy roszczeń z tytułu zaliczek udzielonych tym osobom;

    2) roszczenia z tytułu utrzymania, pielęgnowania, wychowania lub nauki,
    jeżeli przysługują osobom trudniącym się zawodowo takimi czynnościami
    albo osobom utrzymującym zakłady na ten cel przeznaczone.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 16. Data: 2004-12-23 15:22:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Bartek Jabłoński wrote:
    > Jezeli chodzi o okres 3 letni - zdecydowanie tak.

    napisałeś jeszcze coś
    co oznacza przedawnienie?

    KG