  • 1. Data: 2012-02-22 08:30:45
    Temat: proszę o pomoc - ochrona praw autorskich i naruszenie konkurencji
    Od: dEXTER <p...@g...pl>

    Witam,

    Firma "A" na początku 2009 wykonała dla innej firmy "B" projekt strony
    internetowej, który zakończony stał się w pełni działającą stroną z
    panelem administracyjnym. Cena za projekt na podstawie fv opiewała na
    kwotę prawie 5500zł brutto.
    Po tym fakcie inna firma "C" (z tej samej branży co firma "A") nawiązała
    współpracę z firmą "B" i wykonała inną dla niej usługę, a projekt strony
    www (o którym mowa jw.) umieściła w swoich realizacjach.

    Firma "C" sprzedaje swój własny produkt, ale także wykonuje strony
    internetowe. Więc osoba (potencjalny klient) odwiedzający stronę firmy
    "C" jest wprowadzany błąd, ponieważ jeden z projektów nie jest jej
    autorstwa.

    Zarzutem jest czyn nieuczciwej konkurencji oraz naruszenie praw autorskich.

    Jakiej kwoty zadośćuczynienia może domagać się firma "A"? Kwoty, która
    będzie miała swoje uzasadnienie, a nie będzie 1mln zł.

    Dziękuję za sugestie.
    dexter

  • 2. Data: 2012-02-22 13:38:58
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-02-22 09:30, dEXTER pisze:

> [...]
    >
    > Jakiej kwoty zadośćuczynienia może domagać się firma "A"? Kwoty, która
    > będzie miała swoje uzasadnienie, a nie będzie 1mln zł.

    Usunięcia nieprawdziwej informacji i opublikowania w tym miejscu
    przeprosin można żądać. Takoż naprawienia szkody, jeśli uda nam się
    wykazać, że forma C dostała zlecenia na realizacje, takie, jak zrobiła
    A, na podstawie tej prezentacji realizacji, ale wątpię w to udowodnienie.

    Poza tym nie liczyłbym na nic.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 3. Data: 2012-02-23 14:06:11
    Od: dEXTER <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-22 14:38, Roman Rumpel pisze:
> [...]
    > wykazać, że forma C dostała zlecenia na realizacje, takie, jak zrobiła
    > A, na podstawie tej prezentacji realizacji, ale wątpię w to udowodnienie.

    Dokładniej mówiąc, firma "C" dostała zlecenie na wdrożenie pewnego
    systemu. A firma "A" zrobiła stronę internetową, która to firma "C"
    pokazała w swoich realizacjach...

    dexter

  • 4. Data: 2012-02-25 19:39:11
    Temat: Re: proszę o pomoc - ochrona praw autorskich i naruszenie konkurencji - POMOCY
    Od: dEXTER <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-23 15:06, dEXTER pisze:
    > Dokładniej mówiąc, firma "C" dostała zlecenie na wdrożenie pewnego
    > systemu. A firma "A" zrobiła stronę internetową, która to firma "C"
    > pokazała w swoich realizacjach...

    Naprawdę nikt nie może pomóc?

    dexter

  • 5. Data: 2012-02-27 19:12:59
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2012-02-22 09:30, dEXTER wrote:
> [...]
    > współpracę z firmą "B" i wykonała inną dla niej usługę, a projekt strony
    > www (o którym mowa jw.) umieściła w swoich realizacjach.

    projekt czy linka opatrzonego tekstem 'robilismy cos technicznego przy
    tej stronie'.

> [...]
    > internetowe. Więc osoba (potencjalny klient) odwiedzający stronę firmy
    > "C" jest wprowadzany błąd, ponieważ jeden z projektów nie jest jej

    Czy jest gdzieś napisane że ZXY jest ich autorstwa, czy może
    'zrealizowali' projekt?

    gacek

  • 6. Data: 2012-02-27 20:42:17
    Od: dEXTER <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-27 20:12, gacek pisze:
    > projekt czy linka opatrzonego tekstem 'robilismy cos technicznego przy
    > tej stronie'.

    wywalili mój podpis "design by xyz" na własny "platforma zyx".
    ja zrobiłem stronę, a tamta firma wdrożyła system nie związany ze
    stroną. I po prostu stronę zrobioną przeze mnie wrzucili do swoich
    realizacji - która jest na ich stronie wśród innych ich projektów.

    > Czy jest gdzieś napisane że ZXY jest ich autorstwa, czy może
    > 'zrealizowali' projekt?

    Jak wyżej na ich stronie mój projekt pokazuje się pod nagłówkiem:
    - "zaufali nam między innymi" - (tu pokazuje się logo firmy B oraz link
    do podstrony gdzie widać zrzuty zrobionej przeze mnie strony i opisówkę
    ich platformy jako zajebiste lanie wody, mydlenie, że klient po chwili
    już jest pewien, że ta stroną jest przez nich zrobiona)
    - "Przykładowe realizacje" - tutaj pokazują się małe kawałki layoutów i
    tak samo jw. odnośniki do danego projektu.
    - tak samo na portalach społecznościowych (facebook, nk, twitter) -
    gdzie prezentują swoje rozwiązanie i między innymi strony, a wśród nich
    i mój projekt...

    pozdr.
    dexter