  • 1. Data: 2012-02-21 15:23:25
    Temat: reklamacja na wykonanie usługi pocztowej - odszkodowanie?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    witam:

    wysyłałem drobny przedmiot do naprawy listem poleconym priorytetowym.

    jako że to kawalek metalu zostal opakowany w zakupioną na poczcie koperte
    bombelkową.

    odbierająca przedmiot firma, nie przyjeła przesylki [zgodnie z sugestią
    sensownego listonosza], bo przesyłka była uszkodzona - uszkodzeniu uległa
    koperta, - ciężko uszkodzić kawałek solidnej stali :)
    tak czy inaczej przesyłka nie została przyjęta ze względu na brak pewności
    czy jest kompletna - koperta rozdarta tak, że przedmiot wypadał z niej
    nazewnątrz.

    pytanie:
    mam zamiar nie odpuscic tematu i oczywiscie reklamować wykonanie usługi.
    chcę też domagać się odszkodowania / zadośćuczynienia.
    czy ktoś ma doświadczenia podobne? jakiej kwoty mogę się domagaać?

    może ktoś kiedyś walczył z pocztą i coś doradzi;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2012-02-21 16:07:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/21/2012 9:23 AM, Bartek wrote:
    > witam:
    >
    > wysyłałem drobny przedmiot do naprawy listem poleconym priorytetowym.
    >
    > jako że to kawalek metalu zostal opakowany w zakupioną na poczcie koperte
    > bombelkową.

    ło matko
    mają takie?

    > odbierająca przedmiot firma, nie przyjeła przesylki [zgodnie z sugestią
    > sensownego listonosza], bo przesyłka była uszkodzona - uszkodzeniu uległa
    > koperta, - ciężko uszkodzić kawałek solidnej stali :)

    to znaczy wybrałeś zły rodzaj opakowania w stosunku do zawartości.

> [...]
    > nazewnątrz.
    >
    > pytanie:
    > mam zamiar nie odpuscic tematu i oczywiscie reklamować wykonanie usługi.

    chcesz reklamować pakowanie metalu w papier?

    > chcę też domagać się odszkodowania / zadośćuczynienia.
    > czy ktoś ma doświadczenia podobne? jakiej kwoty mogę się domagaać?
    >
    > może ktoś kiedyś walczył z pocztą i coś doradzi;)

    zgodnie z regulaminem poczty jesli dostaniesz odkszodowanie to jest to
    iluśtamkrotność opłaty za przesyłkę.

    Na więcej nie masz szans. ALe po mojemu w ogóle nie masz szans.

  • 3. Data: 2012-02-21 17:03:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup
    > tak czy inaczej przesyłka nie została przyjęta ze względu na brak pewności czy
    > jest kompletna - koperta rozdarta tak, że przedmiot wypadał z niej nazewnątrz.

    Miała jakieś "wystające" krawędzie, czy to była płaska powierzchnia?

  • 4. Data: 2012-02-21 18:22:02
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Miała jakieś "wystające" krawędzie, czy to była płaska powierzchnia?

    płaska powieszchnia o zaokrąglonych rogach;) w tym cały urok.

    a czy ktoś dysponuje jakąś konkretną wiedzą na temat reklamacji czy teraz
    będziemy flejmować w temacie - czy może nie było tak płasko jak wyglądało?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2012-02-21 18:37:26
    Temat: Re: reklamacja na wykonanie us?ugi pocztowej - odszkodowanie?
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-21 19:22, Bartek wrote:

    > a czy kto? dysponuje jak?? konkretn? wiedz? na temat reklamacji czy teraz
    > b?dziemy flejmowa? w temacie - czy mo?e nie by?o tak p?asko jak wygl?da?o?

    Bo nikomu tematem za 3,50 nie chce się zajmować. :(

    "
    Jakie przysługuje odszkodowanie?

    Ustawa Prawo pocztowe określa, że z tytułu niewykonania lub
    nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje
    odszkodowanie:

    za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez
    operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;

    za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki
    poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej
    wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż
    maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2;
    "

    Wybierz który z tych punktów Ci pasuje i pisz reklamację...

    --
    spp

  • 6. Data: 2012-02-21 18:59:10
    Od: "ESD" <b...@e...biz.tm>

    Te.. Mistrzu od 'wypadow'....
    Jestes tu po to aby ludziom pomoc czy tez masz jakis problem? Moze ze soba?
    Zamiast p...c o zwyczajach poczty i szacowc szanse - daj czlowiekowi
    konkretna wskazowke, albo tak jak lubisz -wypad!

    ESD

  • 7. Data: 2012-02-22 07:24:53
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo nikomu tematem za 3,50 nie chce się zajmować. :(

    ja mam wrazenie ze w obecnym czasie w usenecie nikomu nie chce sie zajmować
    żadnym tematem, po za dopierdalaniem się do słówek, stwierdzeń i oglnym
    czepialstwem.

    tak że dzięki za to co wkleiłeś - znalazłem właśnie też te informacje,
    natomiast znalazłem też nieco inne - mówiące o 10 krotności wartości.

    tak czy inaczej dziękuję, i idę pisać.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 8. Data: 2012-02-22 07:59:55
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    [ciach]
> [...]
    > "
    >
    > Wybierz który z tych punktów Ci pasuje i pisz reklamację...

    W skrócie dostane coś powyżej 100 zł.

    Na przyszłość ubezpieczać lub wysyłać kurierem tam są lepsze ubezpieczenia.

    Choć znajomy ostatnio zamówił brodzik do prysznica przywiózł go kurier
    po odebraniu i rozpakowaniu w obecności kuriera okazało się, że
    uszkodzony. Złożył reklamację w firmie w której zamawiał brodzik nie
    kazali mu odsyłać i mieli mu wysłać nowy - ale że procedura miała trwać
    ze 2 tygodnie, a jemu się spieszyło to dogadał się, że zapłaci za nowy
    oni mu przyślą, a potem oddadzą kasę za ten uszkodzony. Jak się umówili
    tak zrobili ale po 3 tygodniach firma sprzedająca brodzik odmówiła
    zwrotu kasy bo ubezpieczyciel firmy kurierskiej odmówił wypłacenia
    odszkodowania - więc i kurierem nie zawsze jest lepiej.

    Ariusz

  • 9. Data: 2012-02-22 08:03:17
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
> [...]
    >
    > tak że dzięki za to co wkleiłeś - znalazłem właśnie też te informacje,
    > natomiast znalazłem też nieco inne - mówiące o 10 krotności wartości.

    Bo w dobie internetu nikomu się nie chce samemu najpierw poszukać
    informacji, tylko zaczyna od pytania na grupie.

    10krotność wartości dotyczy się zaginięcia przesyłki (i jest to
    10xwartośc traktowania jako polecony 9czyli jakieś 112zł a nie wartość
    jaką zapłaciłeś za przesyłkę)
    Skoro nic nie zginęło a jedynie uległo uszkodzeniu opakowanie to żadnego
    odszkodowania nie dostaniesz bo usługę wykonali (zawsze będą podnosic
    nienależyte opakowanie przedmiotu - chyba nie będziesz powoływał
    biegłych i robił badań za tysiące dla udowodnienia trwałości twojego
    sposobu pakowania), odszkodowania to możesz sobie dochodzić tylko od
    odbiorcy który odmówił odebrania (jak miał obawy co do zawartości i
    takiego dobrego znajomego listonosza to mogli od razu spisać zawartość
    przesyłki i listonosz byłby świadkiem, zwłaszcza że jak piszesz chodziło
    o jedną części w postaci metalowej blaszki.

  • 10. Data: 2012-02-22 08:05:29
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
> [...]

    informacji, tylko zaczyna od pytania na grupie.

    Skoro nic nie zginęło a jedynie uległo uszkodzeniu opakowanie to żadnego
    odszkodowania nie dostaniesz bo usługę wykonali (zawsze będą podnosić