  • 1. Data: 2003-02-23 22:31:08
    Temat: Proszę o pomoc, dordzcie co zrobic
    Od: "Jarek M." <j...@p...fm>

    Szukam prawnej porady.

    Złożyłam pozew do sądu przeciwko pewnej osobie która niewłaściwie wykonała
    usługę.
    Jestem obecnie w punkcie sprawy gdzie otrzymałam wezwanie do uzupełnienia
    braków formalnych pozwu.
    Między innymi, w pismie sąd wzywa mnie do uiszczenia wpisu w pewnej kwocie
    za ochronę dóbr osobistych i zapłatę oraz uiszczenie wpisu w pewnej kwocie
    za roszczenia niemajątkowe czyli za to że zobowiązuję pozwanego do słów
    przeprosin.

    Składając wniosek założyłam że koszty ponosi automatycznie osoba przegrana.
    Z pisma który obecnie otrzymałam wynika dla mnie że koszty sąd chce ściągnąć
    odemnie.
    Pytanie: CO MAM ZROBIĆ?
    -Czy jest możliwość jeszcze obciążenia drugiej strony kosztami sądowymi?

    Druga sprawa to Sąd chcebym wskazała treść i miejsce przeprosin.
    Co do miejsca nie mam uwag ...ale dziwi mnie że mam formułować treść
    przeprosin które chcę usłyszeć.

    Proszę o radę. - Joanna
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-23 23:39:59
    Temat: Re: Proszę o pomoc, dordzcie co zrobic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | -Czy jest możliwość jeszcze obciążenia drugiej strony kosztami sądowymi?

    Jest. Jeśli Sąd uzna Twoją rację. Do tej chwili musisz ponosić koszty
    swojego pozwu.

    | Druga sprawa to Sąd chce bym wskazała treść i miejsce przeprosin.
    | Co do miejsca nie mam uwag ...ale dziwi mnie że mam formułować treść
    | przeprosin które chcę usłyszeć.

    Nic dziwnego tu nie widzę. Dziwne, to by było, jakby nie zapytał. Wyobraź
    sobie, że ktoś Ci naubliżał publicznie. Załóżmy obsmarował w gazecie.
    Pozywasz go i wygrywasz. Sąd zobowiązuje go do przeproszenia w gazecie. No
    to on pisze "Przepraszam Kowalskiego". Byłbyś zadowolony? Pewnie nie. Stąd
    sąd oczekuje, że zaproponujesz formę przeprosin satysfakcjonującą Cię.

  • 3. Data: 2003-02-24 01:13:08
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Druga sprawa to Sąd chcebym wskazała treść i miejsce przeprosin.
    > Co do miejsca nie mam uwag ...ale dziwi mnie że mam formułować treść

    Masz dwa wyjścia
    A) ZAPŁACIĆ
    B) Jeśli ciebie nie stać na uiszczenie wpisu sądowego to możesz zgodnie z
    KPC napisać do sądu prośbę o zwolnienie z kosztów sądowych
    art. 113. § 1. Zwolnienia od kosztów sądowych domagać się może osoba
    fizyczna, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść ich bez
    uszczerbku utrzymania koniecznego dla siebie i rodziny. Oświadczenie powinno
    obejmować dokładne dane o stanie rodzinnym, majątku i dochodach. Od sądu
    zależy uznanie tego oświadczenia za dostateczne do zwolnienia od kosztów
    sądowych.

    § 2. Osobie prawnej, jak również organizacji nie mającej osobowości prawnej
    może być przyznane zwolnienie od kosztów sądowych, jeżeli wykaże, że nie ma
    dostatecznych środków na te koszty.

    zanim coś napiszesz lub sobie wymyślisz to radze zapoznać się z KPC

    http://www.rp.pl/prawo/doc/Kpc/Kpc_spis.html

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-02-24 10:14:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Jarek M." <j...@p...fm> wrote in message
    .>
    > Składając wniosek założyłam że koszty ponosi automatycznie osoba
    przegrana.

    Nie do konca automatycznie, ale prawda jest, ze taka jest ogólna zasada (
    nazywa sie chyba odpowiedzialnoscia za wynik procesu). Tylko chyba
    przeoczylas, ze proces sie jeszcze nie zaczal, wiec gdzie tu mas zosobe
    przegrana? Wydaje Ci sie, ze kazdy _pozwany_ od razu przegrywa? Recze, ze
    nie.

    > Z pisma który obecnie otrzymałam wynika dla mnie że koszty sąd chce
    ściągnąć
    > odemnie.

    Na razie wezmie od Ciebie. Jesli wygrasz sad rozstrzygnie o zwrocie kosztów
    procesu ( warto o to zadbac przedstawiajac wykaz kosztów). Jesli przegrasz
    to przepada - odpowiedzialnosc za wynik procesu. WYNIK!

    > Pytanie: CO MAM ZROBIĆ?

    Chwile spokojnie sie zastanowic, zanim zaczniesz krzyczec. I szybko ( 7 dni
    AFAIR ) uzupelnic te braki, bo wtedy unikniesz zwrotu pozwu.

    > Druga sprawa to Sąd chcebym wskazała treść i miejsce przeprosin.
    > Co do miejsca nie mam uwag ...ale dziwi mnie że mam formułować treść
    > przeprosin które chcę usłyszeć.

    Chcesz uslyszec przeprosiny, ale nie wiesz jakie? Czy to tak wielki problem
    i obciazenie dla Ciebie, zeby napisac "zadam od pozwanego przeprosin
    zlozonych w .............. (gdzie i jak) w tresci ............ (tresc - np.
    przepraszam P. X za to ze w dniu.... zrobilem..... bylo to bledem....
    podpis )."

    I co - takie trudne?

    Depi.