  • 1. Data: 2003-02-23 22:39:44
    Temat: Niezaplacona faktura w NASK
    Od: <g...@w...pl>

    Opis zdarzenia:

    Zarejestrowałem domenę w NASK np. www.jakasdomenaX.pl

    Dostalem fakture za rejestracje i utrzymanie domeny przez rok.

    Faktury nie oplacilem.

    Po pół roku odłączyli mi domenę, i mimo moich informacji ze faktura jest za
    rok
    i moge ją zaplacic jesli mi domenę podłączą z powrotem (nie wnikajmy
    dlaczego nie zaplacilem od razu)

    Ale pan w telefonie powiedzial ze tą domenę rejestruje juz ktos inny a ja
    mam zaplacic za fakture

    No to mowie mu ze faktura jest za rok i jak teraz sprzedają (po pół roku)
    domenę raz jeszcze to tak jakby za jeden towar brali kilka razy opłate. Pan
    powiedzial ze niech nie to nie interesuje i ze mam zaplacic fakture, a jak
    domene rejestruje ktos inny to moja strata.

    I mam pytanie: czy mam prawo:
    1) domagac sie przylaczenia domeny z powrotem.
    lub
    2) domagac sie redukcji faktury do 50% skoro odłączyli ją po pół roku i ktos
    inny ją teraz opłaca

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 2. Data: 2003-02-23 23:35:22
    Temat: Re: Niezaplacona faktura w NASK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przeczytaj umowę albo regulamin, jeśli takowe są. Tam powinno to być
    uregulowane.

  • 3. Data: 2003-02-24 17:48:00
    Od: "Pośpiech" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości news:..
> [...]
    > dlaczego nie zaplacilem od razu)
    >
    > Ale pan w telefonie powiedzial ze tą domenę rejestruje juz ktos inny a

    Hmmm ... przeczytaj dokładnie regulamin, ale AFAIK to mają rację, bo na
    zapłacenie faktury masz 14 dni, a nie rok.
    Jeśli w ciągu tych 14 dni nie zapłacisz to domena zostaje zablokowana,
    później uwolniona i zarejestrować może ją każdy.

    Pozdry
    Pośpiech

  • 4. Data: 2003-02-24 22:13:05
    Od: <g...@w...pl>

    Użytkownik "Pośpiech" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli w ciągu tych 14 dni nie zapłacisz to domena zostaje zablokowana,
    > później uwolniona i zarejestrować może ją każdy.

    Czyli musze zaplacic za rok utrzymania domeny mimo ze rok nie byla
    utrzymywana???

  • 5. Data: 2003-02-24 22:27:44
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Czyli musze zaplacic za rok utrzymania domeny mimo ze rok nie byla
    > utrzymywana???

    pol roku uzyktowales ja za darmo - potraktuj to jak odsetki karne :) NASK
    penwie tak zrobil

    leon

  • 6. Data: 2003-02-24 23:55:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zastanawiam się jednak, czy oni nie powinni mu jednak wypowiedzieć tej
    umowy. Jak wypowiedzą, to należy im się tylko za pół roku.
    Jak nie wypowiedzą, to gość może zapłacić z odsetkami i żądać udostępnienia
    usługi, za którą zapłacił. Moim zdaniem ma do tego prawo. A tu kicha, bo
    ktoś inny tę domenę używa.
    Garland całkiem w porządku nie był, ale NASK też trochę upraszcza i w mojej
    opinii nie do końca ma rację. Jak to powiadają, albo rybki, albo akwarium.
    Więc, albo zabierają mu domenę i należy się za pół roku, albo należy się za
    cały rok, ale domenę trzeba jednak zablokować do końca roku. No mogą mu
    przyblokować dostęp do niej do czasu zapłaty.

  • 7. Data: 2003-02-25 00:20:30
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > cały rok, ale domenę trzeba jednak zablokować do końca roku. No mogą mu
    > przyblokować dostęp do niej do czasu zapłaty.

    NASK ma roszczenie o zapłatę z faktury + odsetki za zwłokę ale Garland ma
    roszczenie wzajemne o świadczenie usługi.
    Może cos innego wynika z postanowień umownych, ale tych akurat nie znam :-)

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2003-02-25 01:58:36
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    patrz pkt 10 umowy o rejstracji domeny
    http://www.dns.pl/zasady-p.html

    10. Wysokosc oplat
    <tabelka >
    Opłata roczna nie podlega zwrotowi w części lub całości.

    i tu mamy podstawe wg ktorej domagaja sie calej kwoty i tego nie przeskoczy

    jewscze jedna iekawa rzecz znalazlem taki wzor umowy o usluge - co prawda
    nie odnosi sie do tego konkretnego przypadku ale tez jest ciekawa

    § 7 Zleceniodawca moze wycofac sie niniejszego zlecenia w terminie 7 dni od
    daty jego wystawienia bez skutków finansowych. Rezygnacja
    ..................po tym terminie, lecz przed terminem korekty powoduje
    obowiazek zaplaty kary umownej w wysokooci 50 % wartosci zleconej uslugi.
    ..................Wycof anie sie umowy po terminie akceptacji stwarza
    obowiazek zaplaty calosci kwoty okreslonej w § 3 niniejszej umowy.

    i jeszcze wyciag z jedego regulaminu banku
    ZADŁUŻENIE PRZETERMINOWANE - Rodzaj zadłużena powstający w momencie
    nieterminowego spłacania rat. Od momentu w którym mieliśmy uregulować
    spłatę, bank nalicza nam karne odsetki ( z reguły 2 r a z y w y ż s z e )
    o d k w o t y z k t ó r ą z a l e g a m y.

    widac sie zabezpieczja przed oszutami

    leon

  • 9. Data: 2003-02-25 10:01:25
    Od: "Pośpiech" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości news:
    > Użytkownik "Pośpiech" napisał w wiadomości

    > Czyli musze zaplacic za rok utrzymania domeny mimo ze rok nie byla
    > utrzymywana???

    Tak, bo opłata za domenę jest opłacana z góry za cały rok.

    Pozdry
    Pośpiech

  • 10. Data: 2003-02-25 17:37:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Opłata roczna nie podlega zwrotowi w części lub całości.
    | i tu mamy podstawę wg której domagają się całej kwoty i tego nie
    przeskoczy

    Oczywiście masz rację, ale zapominasz, że z kolei Garland ma prawo domagać
    się świadczenia usługi przez cały rok.

> [...]
    | ..................Wycof anie się umowy po terminie akceptacji stwarza
    | obowiazek zaplaty calosci kwoty okreslonej w § 3 niniejszej umowy.

    Ale to jeszcze musi podpisać zleceniodawca. Jeśli ma taką wolę, to jego
    sprawa.

> [...]
    e )
    | o d k w o t y z k t ó r ą z a l e g a m y.

    No na mój gust, to raczej kiepski sposób na oszustów. To raczej sposób na
    tych, co na skutek jakiegoś zrządzenia losu nie mogą zapłacić kilku rat.
    Oszust pieniędzy nie miał, nie ma i mieć nie będzie. Choćbyś naliczał
    odsetki karne w wysokości 10 razy wyższej, to i tak nic to nie da, bo nie ma
    z czego ściągnąć.