  • 11. Data: 2010-09-03 16:21:21
    Temat: Re: producent i info na produkcie
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał

    > nie o to pytam to raz
    > dwa nie masz nic mądrego do powiedzenia to siedż cicho

    Jak nie zrozumiałeś to przeczytaj jeszcze raz a nie pyskuj.

    > Osobiście pestka w dżemie jest dla mnie zaskakująca i nieoczekiwana
    > a na dodatek dość bolesna.

    A maleńki napis na etykiecie uśmierzy ten ból?

  • 12. Data: 2010-09-03 22:09:37
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Ja też zakładam, że w dżemie raczej nie będzie pestek, ale jeśli się
    > zdarzy, to bynajmniej nie jest ona dla mnie jakoś specjalnie "zaskakująca
    > i nieoczekiwana". Wiśnie z zasady mają pestki, a jedna z nich mogła z
    > różnych przyczyn przedostać się w procesie produkcyjnym do słoika. Co w
    > tym nadzwyczajnego? Zaskakujący i nieoczekiwany w dżemie, to mógłby być co
    > najwyżej szyling kenijski albo zużyty kondom.

    Ale .. klient mógł na oczy nie widzieć wiśni i nie wie, że w nich są pestki
    bo co prawda klienci zwykle wiedzą jak wiśnia wygląda ale już jakiś owoc
    torpikalny raczej nie, więc czasem zdarzy się taki klient co akurat wiśni na
    oczy nie widział

  • 13. Data: 2010-09-04 05:35:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał

> [...]
    > pestki bo co prawda klienci zwykle wiedzą jak wiśnia wygląda ale już
    > jakiś owoc torpikalny raczej nie, więc czasem zdarzy się taki klient

    Jak ktoś jest takim [...] to i słoika z dżemem sobie nie otworzy. Bo
    skąd miałby wiedzieć że pokrywkę trzeba przekręcić, i to w okresloną
    stronę? Tak więc mordercze wiśnie pozostaną uwięzione w słoiku i
    krzywdy mu nie zrobią.

  • 14. Data: 2010-09-04 08:29:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-02 11:02, pamana pisze:
    > Widziałam kilka razy info na etykiecie ,że produkt nie zawiera orzechów
    > ale w zakładzie produkuje się rzeczy z orzechami i w tym bez mogą one
    > występować.

    Dlatego, że orzechy mogą powodować ciężkie powikłania u części osób,
    więc producent się zabezpiecza. A może nawet prawo mu nakazuje, nie znam
    szczegółów.

    Choć faktycznie śmiesznie brzmi napis tego typu na pudełku z orzechami.
    No ale równie idiotycznie brzmi napis ,,Najlepiej spożyć przed: data na
    zgrzewie'' zamiast po prostu ,,Data przydatności do spożycia na
    zgrzewie''. Producenci mają po prostu dużo debilnego poczucia chómora.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-09-04 11:27:38
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-09-04 10:29, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > szczegółów.
    >
    > Choć faktycznie śmiesznie brzmi napis tego typu na pudełku z orzechami.

    Hmmm - w czasach keczupu bez pomidorow
    (http://megawacia.w.interia.pl/ketchup_tomatoless.ht
    m a i kiedys
    czytalem wywiad facetem, ktory produkowal keczup przemyslowo, ale
    wycofal sie z tego, jak sie okazalo, ze w ramach ciecia kosztow
    konkurencja zrobila keczup bezpomidorowy) to i orzeszki bez orzechow nie
    dziwia. Tak wiec ten napis ma sens

    > No ale równie idiotycznie brzmi napis ,,Najlepiej spożyć przed: data na
    > zgrzewie'' zamiast po prostu ,,Data przydatności do spożycia na
    > zgrzewie''. Producenci mają po prostu dużo debilnego poczucia chómora.

    sprawa jest prosta - szukasz tekstu "nalezy spozyc" albo "najlepiej
    spozyc" i wiesz, ze dotyczy to tej daty. W Twoim przypadku producenci
    wymyslaliby coraz ciekawsze teksty, aby tylko ukryc to, kiedy mija
    faktyczna data przydatnosci danego produktu. Juz oczami wyobrazni widze
    tekst: "W dniu 2.07.2014 ten produkt bylby dokladnie 2 lata po terminie
    przydatnosci do spozycia" (przy czym data pogrubiona i wieksza niz
    reszta tekstu). A jeszcze wyobraz sobie ze kupowalbys produkt
    przeznaczony na rynek francuski, czy hiszpanski. Tak masz 2 formulki i
    wiesz co oznacza data po nich (albo gdzie szukac tej daty)

    Pozdro

    Maseł

  • 16. Data: 2010-09-04 14:36:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 13:27, Maseł pisze:
> [...]
    > tekst: "W dniu 2.07.2014 ten produkt bylby dokladnie 2 lata po terminie
    > przydatnosci do spozycia" (przy czym data pogrubiona i wieksza niz

    Nie wiem, jakoś jako dziecko PRL umiałem sobie żyć z

    ,,Data ważności: 12 marca 1986''

    która idealnie pasowała do:

    ,,Data ważności podana na zgrzewie''

    A potem Balcerowicz poza tym, że rozdupczył kraj, to wprowadził takie
    durne zapisy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-09-04 14:41:35
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > która idealnie pasowała do:
    >
    > ,,Data ważności podana na zgrzewie''
    >
    > A potem Balcerowicz poza tym, że rozdupczył kraj, to wprowadził takie

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    spp

  • 18. Data: 2010-09-04 15:25:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisa?(a):

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Daj spokoj bo przyjdzie Izolda i będzie marudzić ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 19. Data: 2010-09-04 17:12:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 16:41, spp pisze:
    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Jakie znów wsparcie? Mam pamięć. Za PRL było napisane ,,Data ważności''
    lub ,,Data przydatności do spożycia''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-09-04 17:15:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Jakie znów wsparcie? Mam pamięć. Za PRL było napisane ,,Data ważności''
    > lub ,,Data przydatności do spożycia''

    20 lat minęło a Ty się nie zdołałeś przeprogramować?

    --
    spp