  • 1. Data: 2005-12-21 10:37:42
    Temat: przeniesienie praw
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Moj brat wyjezdza na dluzszy czas do USA, w zwiazku z tym chcialbym sie
    dowiedziec o umocowaniu prawnym do przjecia wszelkich praw mego brata, czyli do
    m.in. odbierania korespondecji, kontaktow z bankami, itp

    1. Na co powinienem zwrocic szczegolna uwage, czy z wlasnego doswiadczenia
    wiecie o jakis drobnostkach, ktore mimo wszystko trzeba dopilnowac, gdyz jak
    brat wuyjedzie to ja bede musial zalatwiac wszelkie sprawy za niego

    2. W jakiej formie prawnej ma byc dokonane owe przeniesienie praw z brata na
    mnie, w dodze pelnomocnictwa u notariusza

    3. Czy ustalenie pelnomocnictwa do zarzadzanie samochodem, czy tez na podstawie
    umowy uzyczenia da mi rowne prawa do wszelkich kontaktow z serwisem
    samochodowym, takze w razie kontroli drogowej przez policje.

    Prosilbym Was o wszlkie dobre rady. Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-12-21 14:52:34
    Temat: Re: przeniesienie praw
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli do
    > m.in. odbierania korespondecji, kontaktow z bankami, itp

    Potrzebujesz pelnomocnictwa ogolnego (obejmuje ono czynnosci zwyklego
    zarzadu) do dzialania w imieniu brata.

> [...]
    > jak
    > brat wuyjedzie to ja bede musial zalatwiac wszelkie sprawy za niego

    To zalezy jakie sprawy dotycza brata.

    > 2. W jakiej formie prawnej ma byc dokonane owe przeniesienie praw z brata
    > na
    > mnie, w dodze pelnomocnictwa u notariusza

    Wystarcza forma pisemna, chyba ze zamierzasz dokonywac imieniem brata
    czynosci do jakich wymagana jest forma aktu notarialnego. Wtedy potrzebne
    jest pelnomocnictwo notarialne. Ale od strony praktycznej lepiej jest miec
    pelnomocnictwo notarialne, bo czesto (dotyczy zwlaszcza urzednikow) ludzie
    nie sa w stanie pojac, ze pelnomocnictwo pisemne ma taka sama wage jak
    notarialne (oczywiscie z wylaczeniem czynnosci do ktorych dokonania wymagana
> [...]

    > umowy uzyczenia da mi rowne prawa do wszelkich kontaktow z serwisem
    > samochodowym, takze w razie kontroli drogowej przez policje.

    Majac pelnomocnictwo mozesz zlecac w imieniu brata wszelkie naprawy,
    przeglady itp. Nie rozumiem o co chodzi z ta policja.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-12-22 15:08:51
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    > Majac pelnomocnictwo mozesz zlecac w imieniu brata wszelkie naprawy,
    > przeglady itp. Nie rozumiem o co chodzi z ta policja.

    Chodzi o to ze w dowodzie rejestracyjnym wystepuje imie i nazwisko brata, co
    oczywiste ja mam zupelnie inne imie ;) i nie wiem czy czasem nadgorliwa policja
    podczas kontroli drogowej nie bedzie mnie za to "scigac", bo przeciez nie
    jestem senso strcito wlascicielem tego samochodu, nie widnieje moje imie i
    nazwisko w karcie rejestrayjnej pojazdu lecz mojego brata. Zatem czy musialbym
    zawsze jezdzic rowniez z tym pismem notarialnym ? Wybacz, ale jestem laikiem,
    wiec musze stworzyc sobie w glowie wszelkie mozliwe sytuacje zyciowe, ktore
    moga miec spotkac podczas nieobecnosci w kraju brata.

    Dziekuje za okazana mi pomoc.

    pozdrawiam
    marcin