  • 1. Data: 2008-01-03 16:54:30
    Temat: problem z gazownia
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    gdzie isc z reklamacja w sprawie nienalezytego wykonywania uslugi
    (prawdopodobnie niskiej kalorycznosci gazu w okresie zimowym)? rok
    rocznie sytuacja sie powtarza - gaz w junkersie na maksa a woda na
    minimum a jednak z kranu leci zimna woda. mam juz dosc. gazownia glupio
    tlumaczy sie ze cisnienie jest w porzadku, ale cholera jasna cisnienie
    to tylko jeden z czynnikow. gdzie uderzyc? uokik czy ure? bo nie wiem.

  • 2. Data: 2008-01-03 17:09:16
    Temat: Re: problem z gazownia
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Sarpedon <f...@b...cy> napisal:
> [...]
    > tlumaczy sie ze cisnienie jest w porzadku, ale cholera jasna cisnienie
    > to tylko jeden z czynnikow. gdzie uderzyc? uokik czy ure? bo nie wiem.

    Odkamienic nagrzewnice.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-01-03 17:24:13
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Jacek_P pisze:

    > Odkamienic nagrzewnice.

    junkers jest nowy (3 lata), a woda w koszalinie nie jest zbyt twarda,
    problem wystepuje jedynie w zimie, stad raczej wykluczenie winy junkersa.

  • 4. Data: 2008-01-03 17:27:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek_P w <news:flj4rs$v6h$2@srv.cyf-kr.edu.pl>:

    > Odkamienic nagrzewnice.

    Na wiosne sie sama odkamienia i z nadejsciem zimy znowu zakamienia...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-01-03 18:19:08
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Sarpedon wrote:
    > (prawdopodobnie niskiej kalorycznosci gazu w okresie zimowym)? rok
    > rocznie sytuacja sie powtarza - gaz w junkersie na maksa a woda na
    > minimum a jednak z kranu leci zimna woda.

    Jaka temperature ma zimna woda (z niebieskiego kurka) w lecie, a jaka teraz?

    Ludek

  • 6. Data: 2008-01-03 18:20:14
    Od: "Player" <p...@n...pl>

> [...]
    > ze cisnienie jest w porzadku, ale cholera jasna cisnienie to tylko jeden z
    > czynnikow. gdzie uderzyc? uokik czy ure? bo nie wiem.

    oj nie wiem jakiego masz junkersa ale cos z nim nie tak
    ja mam 8letniego i jakbym dał gaz na max a wode na min to bym miał 100C :) w
    zimie

    btw przyczyn może być wiele, pamiętam ze po remoncie mieszkania kiedy piec
    był nowiutki miałem podobny problem -żadne regulacje nie pomagały, okazało
    się ze rura wody ciepłej była przyblokowana KAMYCZKIEM! i nie było
    odpowiedniego przepływu -> gaz mimo podkręcenia nie szedł na full

    ja bym wezwał solidnego fachowca, trzeba sprawdzić instalacje wodną,
    gazową, zespół wodny w tych piecach też jest skomplikowany i najczęsciej
    nawala przy uszkodzeniu filtra siatkowego -> wtedy wszelkie drobiny z wody
    wpadają i go zatykają powodując nieprawidłowe działanie

  • 7. Data: 2008-01-03 18:33:46
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Ludek Vasta pisze:

    > Jaka temperature ma zimna woda (z niebieskiego kurka) w lecie, a jaka
    > teraz?

    a co to ma do rzeczy? mowa o wodzie cieplej.

  • 8. Data: 2008-01-03 18:37:56
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Player pisze:

    > oj nie wiem jakiego masz junkersa ale cos z nim nie tak
    > ja mam 8letniego i jakbym dał gaz na max a wode na min to bym miał 100C
    > :) w
    > zimie

    w jakim miescie mieszkasz? bo pewnie masz innego dostawce gazu

> [...]
    > się ze rura wody ciepłej była przyblokowana KAMYCZKIEM! i nie było
    > odpowiedniego przepływu -> gaz mimo podkręcenia nie szedł na full

    ale chwila, skoro rury wodne bylyby zablokowane kamieniem to bylby
    mniejszy przeplyw wody a nie nizsza jej temperatura

> [...]
    > nawala przy uszkodzeniu filtra siatkowego -> wtedy wszelkie drobiny z wody
    > wpadają i go zatykają powodując nieprawidłowe działanie

    gazowa zostala sprawdzona, jest ok. poza tym instalacja ma 2 lata i jest
    nowsza o rok od samego junkersa.

    pierwszej i drugiej zimy junkersa byla identyczna sytuacja. podczas
    wiosny, lata i jesieni wszystko jest w porzadku. co wiecej, o godz. 5
    rano leci woda goraca, ale o godz. 8 juz nie. zatem w momentach malego
    zuzycia w miescie jest w porzadku. generalnie wiec zostaje nadal przy
    zdaniu ze to wina gazowni.

    pytanie jednak brzmi: gdzie z tym uderzac - do uokik czy ure?

  • 9. Data: 2008-01-03 18:59:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > junkers jest nowy (3 lata), a woda w koszalinie nie jest zbyt twarda,
    > problem wystepuje jedynie w zimie, stad raczej wykluczenie winy junkersa.

    W zimie woda w rurach jest zimniejsza. Pomyśleć nad powodem. może zła
    izolacja rur.

  • 10. Data: 2008-01-03 19:00:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a co to ma do rzeczy? mowa o wodzie cieplej.

    Bo musisz ją podgrzać.