  • 1. Data: 2008-01-03 16:05:27
    Temat: Kradzież z mieszkania, a brak umowy najmu.
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Witam,
    kolegę spotkała nieprzyjemna sytuacja. Wynajmuje pokój w mieszkaniu i został
    mu z tego pokoju skradziony laptop. Niestety nie ma pisemnej umowy najmu,
    ani nie jest tam zameldowany. Ok jego wina powinien to zrobić. Pytanie
    dotyczy tego jakie mogą go napotkać problemy gdy będzie chciał zgłosić
    kradzież na policję. Zapewne może grozić kara za brak meldunku, ale to chyba
    niezbyt często stosowane? Czy umowa najmu może być zawierana ustnie? Jeśli
    nie to czy mogą go czekać też nieprzyjemności z tego tytulu?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-03 17:17:32
    Temat: Re: Kradzież z mieszkania, a brak umowy najmu.
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Photo M pisze:
> [...]
    > niezbyt często stosowane? Czy umowa najmu może być zawierana ustnie? Jeśli
    > nie to czy mogą go czekać też nieprzyjemności z tego tytulu?

    Mialem taki sam przypadek. Policja nawet nie pytala czy osoba
    poszkodowana jest zameldowana czy nie. Spisala adres z dowodu, miejsce
    kradziezy gdzie indziej...

    ale to pewnie zalezy od indywidualnego podejscia policjanta

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-01-03 18:11:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Photo M" <p...@n...pl> wrote
    > Czy umowa najmu może być zawierana ustnie?

    może

  • 4. Data: 2008-01-03 19:03:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Photo M" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale to chyba niezbyt często stosowane? Czy umowa najmu może być zawierana
    > ustnie? Jeśli nie to czy mogą go czekać też nieprzyjemności z tego

    Większe problemy może mieć właściciel mieszkania, bo skoro nie ma umowy i
    zameldowania, to najpewniej i nie odprowadza podatku. Ale przy włamaniu
    rzadko kto sobie tym zawraca głowę.

  • 5. Data: 2008-01-03 19:14:11
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    > Ale przy włamaniu rzadko kto sobie tym zawraca głowę.

    Śladów włamania nie ma, prawdopodobnie współlokatorzy. A jeszcze jedno
    pytanko apropo obowiązku meldunkowego. Niby samemu trzeba dopełnić, ale
    jednak wiele razy tutaj czytałem, że właściciel też powinien zameldować
    lokatorów. To jak z tym jest? Może kolega sie wytłumaczyć, że myślał, że
    zrobił to właściciel mieszkania?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-01-03 19:18:53
    Temat: Re: Kradzie? z mieszkania, a brak umowy najmu.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.01.2008 |<onrad <b...@j...bardziej.trendy> napisał/a:

> [...]
    > kradziezy gdzie indziej...
    >
    > ale to pewnie zalezy od indywidualnego podejscia policjanta

    Jakiego indywidualnego podejścia? Czy jak Ci coś ukradną na ulicy, to
    policjant też pyta, czy na tej ulicy jesteś zameldowany? Albo czy
    wynajmujesz ulicę?

    Mieszka tu, okradziono go tam. Koniec kropka. Żadnej dalszej ideologii nie
    dorabiać.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2008-01-03 19:22:13
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości

    > Jakiego indywidualnego podejścia? Czy jak Ci coś ukradną na ulicy, to
    > policjant też pyta, czy na tej ulicy jesteś zameldowany? Albo czy
    > wynajmujesz ulicę?

    Ale w tej sytuacji nie ma obowiązku meldunkowego, natomiast w przypadku
    mojego kolegi jest, a on nie dopełnił. Wiadomo, że nie chodzi mi o sprawę
    kradzieży bo tym się mają zająć i tyle, ale czy kumpel sobie nie narobi
    brakiem meldunku problemów "przy okazji".
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-01-03 19:23:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 styczeń 2008 18:17
    (autor |
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <flj5bc$380$1@inews.gazeta.pl>):

    > ale to pewnie zalezy od indywidualnego podejscia policjanta

    Tylko jakie to ma znaczenie? Nie ważne czy tam mieszkał czy tylko se był na
    kawie i ciasteczkach... Kradzież jest kradzież...

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 9. Data: 2008-01-03 19:31:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 styczeń 2008 20:22
    (autor Photo M
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fljcl2$ahb$1@news.dialog.net.pl>):

> [...]
    > kradzieży bo tym się mają zająć i tyle, ale czy kumpel sobie nie narobi
    > brakiem meldunku problemów "przy okazji".

    No wiesz, laptop pewnie był droższy niż mandat za niemeldowanie się. :D

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 10. Data: 2008-01-03 19:51:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Photo M" <p...@n...pl> wrote
    >Niby samemu trzeba dopełnić,

    Tak

    >ale jednak wiele razy tutaj czytałem, że właściciel też powinien zameldować
    >lokatorów.

    Właściciel powinien potwierdzić ten fakt przy zameldowaniu w urzędzie lub
    dać umowę. Jego jakś udział jest pomocniczy, choć niezbędny.
    Powinien też dopilnować zameldowania, jak to nie wiem? Ale gdy lokator sam
    się nie zameldował to właściicel powinien o tym "donieść", bo inaczej sam
    również popełnia wykroczenie.