  • 1. Data: 2008-01-03 16:01:26
    Temat: Opłata sądowa od zażalenia Data wpływu czy data nadania na poczcie? B. Pillne!
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    Witam,

    Mam do dzisiaj termin wniesienia zażalenia i dowiedziałem się, że
    niektóre sądy(?) nie uznaja daty nadania przelewu. byc moze sądy tak
    interpretują wpłaty z banku, które nie wpłynęły "na czas", jednak
    wpłata na poczcie chyba powinna być traktowana podobnie jak
    wniesienoie pisma na poczcie (czyli data wpływu)?

    Alternatywnie, kupie znaczki za 30 zł (wawa) :)

    Pzdr,

  • 2. Data: 2008-01-03 16:03:32
    Temat: Re: Opłata sądowa od zażalenia Data wpływu czy data =?ISO-8859-2?Q?nadania_na_poczcie?_B._Pillne!?=
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    AmtoPm pisze:

> [...]
    > wniesienoie pisma na poczcie (czyli data wpływu)?
    >
    > Alternatywnie, kupie znaczki za 30 zł (wawa) :)

    Data wykonania przelewu powinna być brana pod uwagę. Mało tego,
    widziałem orzeczenia zgodnie z którymi przelew zlecony w sobotę, który
    wyszedł z banku w poniedziałek, jest uznany za wykonany w sobotę
    (dotyczy oczywiście tylko wnoszenia opłaty do sądu), pod warunkiem że w
    sobotę były środki na koncie do jego wykonania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-03 16:19:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > (dotyczy oczywiście tylko wnoszenia opłaty do sądu), pod warunkiem że w
    > sobotę były środki na koncie do jego wykonania.

    2004.04.22 postanow. SN II CZ 38/04 OSNC 2005/5/84

    Dniem uiszczenia opłaty sądowej dokonanego za pomocą elektronicznego
    środka komunikacji jest dzień, w którym polecenie przelewu - mające
    pokrycie na rachunku zleceniodawcy - wprowadzone zostało do urządzenia
    nadawczego w taki sposób, że bank mógł zapoznać się z jego treścią.
    Możliwość tę bank uzyskuje z chwilą odebrania polecenia przez jego
    urządzenie odbiorcze.

    Ale (nie dotyczy poczty):

    2005.06.10 postanow. SN II CZ 49/05

    Dniem dokonania opłaty sądowej, uiszczanej za pośrednictwem podmiotu
    niebędącego bankiem i w wykonaniu umowy z tym podmiotem, nie jest dzień
    powierzenia temu podmiotowi funduszy niezbędnych do uiszczenia opłaty
    sądowej. W takiej sytuacji decydujące znaczenie ma data uznania rachunku
    bankowego prowadzonego przez bank dla właściwego sądu.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-01-03 16:34:55
    Temat: Re: Opłata sądowa od zażalenia Data wpływu czy data =?ISO-8859-2?Q?nadania na poczcie? B. Pillne!3D?=
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 3 Sty, 17:19, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > sądowej. W takiej sytuacji decydujące znaczenie ma data uznania rachunku
    > bankowego prowadzonego przez bank dla właściwego sądu.

    wielkie dzięki, jestem na poczcie na świetokrzyskiej i zanmierzałem
    wpłacić pocztą, a to znaczy że trzeba wpłacić z banku. Czy wpłata w
    banku "na blankiecie" a nie z własnego konta też bedzie ok??? (bo nie
    chciałbym podawać swojego konta wykonując przelew "z internetu").

    Jeszcze raz dzięki bo zrobiłbym odwrotnie.

    Michał

  • 5. Data: 2008-01-03 18:02:19
    Temat: Re: Opłata sądowa od zażalenia Data wpływu czy d =?ISO-8859-2?Q?ata_=3D?ISO-8859-2?Q?nadania_na_poczcie?_B._Pillne!?=3D?=
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    AmtoPm napisał(a):

> [...]
    > chciałbym podawać swojego konta wykonując przelew "z internetu").
    >
    > Jeszcze raz dzięki bo zrobiłbym odwrotnie.

    Coś źle ztozumiałeś. Przy wpłacie na poczcie liczy się data stempla.

  • 6. Data: 2008-01-03 19:03:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    AmtoPm pisze:

    > wielkie dzięki, jestem na poczcie na świetokrzyskiej i zanmierzałem
    > wpłacić pocztą, a to znaczy że trzeba wpłacić z banku.

    Źle mnie zrozumiałeś: to zastrzeżenie że nie dotyczy poczty dotyczyło
    drugiego orzeczenia. Tam chodzi o jakieś agencje PKO, punkty
    przyjmowania wpłat, itp ...
    Poczta może być, przynajmniej na razie.
    Bo dla mnie to budzi wątpliwości.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 7. Data: 2008-01-03 22:15:34
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 3 Sty, 21:03, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Źle mnie zrozumiałeś: to zastrzeżenie że nie dotyczy poczty dotyczyło
    > drugiego orzeczenia. Tam chodzi o jakieś agencje PKO, punkty
> [...]

    Czyli i bank, i poczta sa ok, a ewentualnie nie są pewne agencje PKO i
    inne punkty przyjmowania opłat.
    Wpłaciłem w oddziale banku PKO BP, przelew bankowy (druczek).

  • 8. Data: 2008-01-05 10:44:11
    Temat: Re: OpĹ ata sÄ dowa od zaĹźalenia Data wpĹ ywu czy d=?ISO-8859-2?Q? =3D?ISO-8859-2?Q?ata =3D3D?ISO-8859-2?Q?nadania na poczcie? B. P3Dillne!?=3D3D?=3D?=
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 4 Sty, 00:15, AmtoPm <a...@g...com> wrote:

    > Czyli i bank, i poczta sa ok, a ewentualnie nie są pewne agencje PKO i
    > inne punkty przyjmowania opłat.
    > Wpłaciłem w oddziale banku PKO BP, przelew bankowy (druczek).

    To chyba najpewniejsze rozwiązanie?

    Najbardziej pewne w kolejności to:
    1. Wpłata w banku
    2. Wpłata na poczcie

    Kolejność stąd, że wpłaty na poczcie są bliższe płatnościom via
    agencje posredniczące w przekazywaniu opłat - a w Kpc chyba nie ma
    zapisu o wpłatach za pomocą poczty analogicznego do składania pism
    procesowych, czyli, że data złożenia pisma to data wysłania na
    poczcie).

  • 9. Data: 2008-01-05 10:56:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    AmtoPm pisze:

    > w Kpc chyba nie ma zapisu o wpłatach za pomocą poczty analogicznego do składania
    pism
    > procesowych, czyli, że data złożenia pisma to data wysłania na
    > poczcie).

    Ale jest taki choćby art. 45 prawa pocztowego.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 10. Data: 2008-01-05 12:56:58
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 5 Sty, 12:56, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ale jest taki choćby art. 45 prawa pocztowego.
    >
    > --
    > @2008 Johnson
    >
    > "Koniec świata się zbliża ..."

    Czy jednak nie pewniejsza byłaby informacja w Kpc i dokładnie mówiąca,
    iż za termin dokonania wpłaty uznaje się nadanie przelewu na poczcie?
    Swoja droga nie ma ich także wobec przelewów bankowych, dobrze że jest
    chocią zorzecznictwo jak wyzej. Gdyby nie to orzecznictwo to
    rzeczywiście pewniejsza byłaby wpłata na poczcie dochowujaca terminu w
    dniu nadania przelewu.

    Art. 45
    Potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego
    wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu
    urzędowego.