  • 41. Data: 2006-09-18 13:48:11
    Temat: Re: problem z aktami pewnej nastolatki
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 9/16/2006 11:06 PM, Andrzej Lawa wrote :

    > Tylko w znaczeniu "potomek" tego słowa.

    Przy takim założeniu, że 15 latka jest dzieckiem w znaczeniu "syn lub
    córka, niezależnie od wieku", to reszta Twojej argumentacji jest spójna
    i logiczna. Dla mnie 15-latka jest dzieckiem w znaczeniu: "człowiek od
    urodzenia do wieku młodzieńczego" (jak zapewne jest dla Ciebie 10
    latka). Reszta różnic w naszej argumentacji w naturalny sposób wypływa z
    tej różnicy założeń.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 42. Data: 2006-09-18 15:31:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > urodzenia do wieku młodzieńczego" (jak zapewne jest dla Ciebie 10
    > latka). Reszta różnic w naszej argumentacji w naturalny sposób wypływa z

    Z reguły w systematyce przyjmuje się, że od 13 roku życia w górę to już
    młodzież, a nie dziecko.

    W sensie prawnym też od tej granicy zachodzą istotne zmiany (np.
    powstaje zdolność do czynności prawnych - jeszcze ograniczona, ale np.
    13-latek może już sam jakoś zarabiać i swobodnie dysponować swoim
    zarobkiem).