  • 1. Data: 2006-09-14 10:41:07
    Temat: hipoteka na mieszkaniu, które ma kilku współwłaścicieli
    Od: "Brunner" <burmer@_ciach-ciach_poczta.onet.pl>

    witam,

    czy moglibyście mnie poinformować jak wygląda możliwość ustanowienia
    hipoteki na mieszkaniu, którego jednym z współwłaścicieli (ale tylko jeden)
    jest dłużnik. Czy jest możliwe ustanowienie takiej hipoteki, a jeśli tak, to
    czy jest ona na całym mieszkaniu, czy tylko na części przynależnej
    dłużnikowi, no i czy można zlicytować takie mieszkanie. Dodam, że
    współwłaściciele nie są ze sobą w stosunku rodzinnym.

    Aha, jeśli jest możliwa licytacja, to co z pozostałymi właścicielami?

    pozdrawiam

    brunner

  • 2. Data: 2006-09-14 11:51:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Brunner"
    <burmer@_ciach-ciach_poczta.onet.pl>

    > czy moglibyście mnie poinformować jak wygląda możliwość ustanowienia
    > hipoteki na mieszkaniu, którego jednym z współwłaścicieli (ale tylko
    > jeden) jest dłużnik. Czy jest możliwe ustanowienie takiej hipoteki,

    Tak.

    > a jeśli tak, to czy jest ona na całym mieszkaniu, czy tylko na
    > części przynależnej dłużnikowi,

    Tylko na części.

    > no i czy można zlicytować takie
    > mieszkanie.

    Można zlicytować tylok część dłużnika.

    > Aha, jeśli jest możliwa licytacja, to co z pozostałymi
    > właścicielami?

    Będą mieć nowego współwłaściciela.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2006-09-14 12:08:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Brunner napisał(a):
> [...]
    > jest dłużnik. Czy jest możliwe ustanowienie takiej hipoteki, a jeśli tak, to
    > czy jest ona na całym mieszkaniu, czy tylko na części przynależnej

    dłużnik może ustanowić hipotekę na swoim udziale
    tylko kto będzie chciał takie zabezpieczenie...

    > no i czy można zlicytować takie mieszkanie.

    mieszkanie nie, udział - tak
    tylko kto to kupi...

    KG

  • 4. Data: 2006-09-14 12:14:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > dłużnik może ustanowić hipotekę na swoim udziale
    > tylko kto będzie chciał takie zabezpieczenie...

    hmmm
    nie ma czegos takiego, hipoteka jest ustanawiana na mieszkaniu, no chyba
    ze przez "na swoim udziale" rozumiemy "do wysokosci swojego udzialu"
    ale oznacza to ni mniej nie wiecej, ze na mieszkaniu jest ustanowiona
    hipoteka w jakies tam wysokosci, co mieszkanie w przyszlosci czyni
    praktycznie bezwartosciowym jako zastaw hipoteczny, bo bardzo niewiele
    bankow zgodzi sie na taki zastaw jako drudzy w kolejnosci

  • 5. Data: 2006-09-14 12:15:16
    Od: "Brunner" <burmer@_ciach-ciach_poczta.onet.pl>

    kam w (news:eebglf$86u$1@inews.gazeta.pl) napisał(a):
    > dłużnik może ustanowić hipotekę na swoim udziale
    > tylko kto będzie chciał takie zabezpieczenie...
    > mieszkanie nie, udział - tak
    > tylko kto to kupi...
    > KG

    ok, dzięki.

    brunner

  • 6. Data: 2006-09-14 12:19:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    szerszen napisał(a):
    > nie ma czegos takiego, hipoteka jest ustanawiana na mieszkaniu,

    art.65§2 ustawy o księgach wieczystych i hipotece

    > no chyba ze przez "na swoim udziale" rozumiemy "do wysokosci swojego udzialu"

    a co rozumiesz przez "do wysokości swojego udziału"?

    KG

  • 7. Data: 2006-09-14 12:20:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

  • 8. Data: 2006-09-14 12:22:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kam napisał(a):

    > art.65§2 ustawy o księgach wieczystych i hipotece

    65 ust.2 miało być

    KG

  • 9. Data: 2006-09-14 13:07:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > a co rozumiesz przez "do wysokości swojego udziału"?

    czyli do wysokosci swojego wkladu jaki w nie wlozyl, oczywiscie przy
    zgodzie wszystkich wspolwlascicieli

  • 10. Data: 2006-09-14 13:10:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    szerszen napisał(a):
    > czyli do wysokosci swojego wkladu jaki w nie wlozyl, oczywiscie przy
    > zgodzie wszystkich wspolwlascicieli

    nie
    zgoda też nie jest potrzebna

    KG