  • 1. Data: 2006-09-14 11:21:57
    Temat: Długość terminu odwołania od decyzji
    Od: Panther <p...@p...onet.pl>

    Ponieważ pisze po raz pierwszy na grupę chciałbym sie oficjalnie
    przywitać :)

    Mam też pytanie:

    Otrzymałem decyzję. Na końcu jest standardowa klauzula "Od niniejszej
    decyzji przysługuje prawo odwołania ... w terminie 14 dni od daty jej
    doręczenia". Czy jest to 14 dni roboczych liczonych po kolei w
    kalendarzu, czy też tylko 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    pozdrawiam wszystkich piszących i czytających.

    panther.

    --
    Łutsze gor mogut byt` tolka gory, na katorych jeszczio nie bywał.
    -- W. Wysocki

  • 2. Data: 2006-09-14 11:25:58
    Temat: Re: Długość terminu odwołania od decyzji
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Panther" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy też tylko 14 kolejnych dni kalendarzowych.
    >
    > pozdrawiam wszystkich piszących i czytających.

    14 dni kolejnych, gdyż pisze dni a nie dni roboczych. Ale liczy sie to tak:
    1 dzień to dzień następny po doręczeniu a ostatni dzień jesli wypada w dzień
    wolny od pracy (ustawowy dzień wolny) to przysługuje ci jeszcze jeden dzień
    po tym dniu wolnym.
    Piszę ustawowy dzień wolny gdyż sobota nie jest w Polsce dniem ustawowo
    wolnym ;) i jak ktos sie uprze to powie Ci, że ostatni dzień był w sobote a
    ty w poniedziałek możesz już się przez okno odwołać. Choć i na takich jest
    sposób - zawsze można wystąpić o stwierdzenie zgodności wydanej decyzji z
    prawem.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-14 11:47:06
    Od: Panther <p...@p...onet.pl>

    zmarekz napisał(a):

> [...]

    Dzięki za szybką odpowiedź

> [...]
    > wolny od pracy (ustawowy dzień wolny) to przysługuje ci jeszcze jeden dzień

    o to może być ból ;(

> [...]
    > sposób - zawsze można wystąpić o stwierdzenie zgodności wydanej decyzji z

    Mógłbyś trochę bardziej przybliżyć zagadnienie, t.j. jak i do kogo można
    wystąpić o stwierdzenie zgodności decyzji z prawem?

    > Pozdrawiam
    z pozdrowieniami
    panther.

  • 4. Data: 2006-09-14 12:27:17
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    > Dzięki za szybką odpowiedź

    > o to może być ból ;(

    > Mógłbyś trochę bardziej przybliżyć zagadnienie, t.j. jak i do kogo można
    > wystąpić o stwierdzenie zgodności decyzji z prawem?

    A możesz napisac czyjej decyzji ?
    Burmistrza, prezydenta - ogólnie decyzji administracyjnej rozpatruje SKO
    czyli Samorządowe Kolegium Odwoławcze stosowne do miejsca.
    Pozatym na decyzji powinno być napisane do kogo się odwoływać - to ten sam
    organ do którego możesz wnieść o sprawdzenie zgodności decyzji z prawem.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-09-14 12:37:12
    Od: Panther <p...@p...onet.pl>

    zmarekz napisał(a):

> [...]
    > organ do którego możesz wnieść o sprawdzenie zgodności decyzji z prawem.

    Jest to decyzja administracyjna z upoważnienia Prezydenta Miasta i w
    pouczeniu jest informacja, że można się odwoływać do SKO, za
    pośrednictwem organu wydającego decyzję. Czy takie odwołanie jest
    równoważne z wniesieniem sprawdzenia zgodności decyzji z prawem, czy też
    takie sprawdzenie robi się osobno?

    z pozdrowieniami
    panther.