  • 21. Data: 2012-11-06 01:42:37
    Temat: Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2012-11-05 22:07, p47 pisze:
> [...]
    > może bratu zrobić kuku, a to mianowicie wymeldować się ze swojego
    > obecnego lokalu i zameldować się spowrotem w spornym mieszkaniu, bo
    > taki przydział oznacza nie co innego, ale urzędowo potwierdzone prawo do
    > zawarcia umowy najmu tego lokalu.
    > Jeśli przydział jest ważny to siostra ma prawo taka umowę (skądinąd ta k
    > jak i brat) zawrzeć, tym bardziej, ze lokal nigdy nie był oficjalnie
    > podzielony i , tak jak w przydziale napisano, miał być tez wspólnie
    > użytkowany. Co więcej, na mocy innych przepisów, nabędą wówczas prawo do
    > zamieszkania razem z nią jej dzieci i małżonek.

    A możesz podać podstawę prawną?

    Ja znalazłem, że "Kwestie przydziału lokali komunalnych uchwala rada
    gminy/ powiatu na podstawie ustawy o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego. Stosownie do
    tej ustawy"

    Jeśli chciałaby się zameldować w mieszkaniu komunalnym, którego obecnie
    jestem głównym najemcą jako dumna posiadaczka mieszkania własnościowego
    to może mieć problemy - w nawiązaniu do Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r.
    o ochronie praw lokatorów, art. 11 ust. 3 pkt. 2.

    A tutaj masz przykład - >
    http://prawo-porady.pl/artykuly,tytul-prawny-do-inne
    go-mieszkania-a-wypowiedzenie-umowy-najmu,248.html

    "Posiadanie tytułu prawnego do innego lokalu w tej samej miejscowości
    powoduje, iż umowa z gminą może być wypowiedziana, a więc z takimi
    osobami w ogóle nie zawiera się umowy najmu"

  • 22. Data: 2012-11-06 02:25:53
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2012-11-05 22:07, p47 pisze:
    > Co więcej, na mocy innych przepisów, nabędą wówczas prawo do
    > zamieszkania razem z nią jej dzieci i małżonek.
    > ;-)

    A dokładnie jakich? Więc na ile dzielimy mieszkanie? Bo Ty chcesz
    dzielić na dwa a zapominasz o Art. 6801 k.c.
    Z chwilą gdy zawarłem umowę najmu, moja żona jednoznacznie została obok
    mnie głównym najemcą, podobnie dwója dzieci przez fakt czynnego
    zamieszkiwania w lokalu niejako wstąpiły w stosunek najmu.

    Według polskiego ustawodawstwa prawo najmu lokalu mieszkalnego nie
    podlega dziedziczeniu i nie wchodzi w skład spadku po najemcy. Musiałaby
    czynnie zamieszkiwać wraz z rodziną w tym mieszkaniu aby którekolwiek z
    nich (z jej najbliższej rodziny) posiadło jakiekolwiek prawa do mieszkania.