  • 1. Data: 2012-10-30 06:18:35
    Temat: Komórka jako środek trwały?
    Od: "LW" <...@...com>

    Witam

    Czy to prawda, że każda komórka, bez względu
    na cenę, musi być zaksięgowana jako środek
    trwały?
    Jeśli tak, to jaki przepis to reguluje?

    Ta, o którą mi w szczególności chodzi, była
    kupiona bez abonamentu, w Saturnie.

  • 2. Data: 2012-10-30 14:58:36
    Temat: Re: Komórka jako środek trwały?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli tak, to jaki przepis to reguluje?

    Jeśli będzie użytkowana do DG dłużej niż rok to środek trwały. Ustawa o
    podatku dochodowym chyba to ma zapisane.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2012-10-30 16:37:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-30 14:58, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Jeśli będzie użytkowana do DG dłużej niż rok to środek trwały. Ustawa o
    > podatku dochodowym chyba to ma zapisane.

    Bez jaj, jak kupię młotek za 9 zł, który będzie używany kilka lat, aż
    się trzonek nie złamie, to też ŚT?
    Jacek

  • 4. Data: 2012-10-30 17:15:00
    Od: "LW" <...@...com>

    > Bez jaj, jak kupię młotek za 9 zł, który będzie używany kilka lat, aż się
    > trzonek nie złamie, to też ŚT?

    Nie. Chodzi o to, że komórki są (podobno) traktowane specjalnie
    i bez wzglądu na cenę muszą być zaksięgowane jako ŚT.
    Komórka, o którą mi chodzi, kosztowała niecałe 800 zł.

    Krzysztof dodatkowo wprowadził do rozważania użytkowanie do DG.
    Pierwszy raz słyszę, żeby to miało decydować. Ale może?

    Chcę całą sprawę właśnie wyjaśnić - czy trzeba księgować jako ŚT,
    czy nie, a jeśli tak, to w jakich sytuacjach, jeśli takie się wyróżnia.

  • 5. Data: 2012-10-30 18:28:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > Bez jaj, jak kupię młotek za 9 zł, który będzie używany kilka lat, aż
    > się trzonek nie złamie, to też ŚT?

    A co w tym dziwnego?

  • 6. Data: 2012-10-30 19:20:51
    Od: "LW" <...@...com>

    > A co w tym dziwnego?

    No i wszystko jasne. :D
    Czy Ty na drugie masz może imię Animka?

  • 7. Data: 2012-10-30 19:30:41
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "LW" <...@...com> napisał w wiadomości

    > No i wszystko jasne. :D
    > Czy Ty na drugie masz może imię Animka?

    A Ty? ;-)

    Chodzi mi o to:

    Piotr

  • 8. Data: 2012-10-30 19:41:54
    Od: "LW" <...@...com>

    > Chodzi mi o to:
    Jak wiesz, to napisz.
    Maciek napisał o pewnej możliwości, nie wiedziałem
    o tym, więc pytam.

  • 9. Data: 2012-10-30 20:02:34
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Jak wiesz, to napisz.
    > Maciek napisał o pewnej możliwości, nie wiedziałem
    > o tym, więc pytam.

    Po pierwsze - to nie Maciek napisał, lecz Tomasz Chmielewski.

    Po drugie - to było hipotetycznie.

    Piotr

  • 10. Data: 2012-10-30 21:27:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    LW wrote:

    > No i wszystko jasne. :D
    > Czy Ty na drugie masz może imię Animka?

    Animka, nie Animka - o kwalifikacji do ŚT nie decyduje cena.
    Cena ma wpływ na sposób amortyzacji.
    Czy teraz jest jaśniej?