  • 1. Data: 2004-06-23 11:04:45
    Temat: [prawo pracy] pierwszy urlop
    Od: "Tomasz Armitron" <a...@g...pl>

    witam szanownych grupowiczow.

    nie wiem dokladnie czy dobrze postuje ale mam nadzieje ze tak.
    mam problem.

    1 lipca 2003 roku zostalem zatrudniony na umowe o prace.
    wg wczesniej obowiazujacych przepisow przyslugowalo mi 18dni urlopu,
    w tym 9 dni urlopu po pol roku pracy.
    do tej pory wykorzystalem 7 dni.
    w miedzyczasie troszke zmienilo sie prawo pracy i obecnie przy
    moim stazu (skonczony ogolniak a studia w trakcie) przysluguje
    20 dni.
    wczoraj w kadrach zapytalem ile jeszcze do konca roku(kalendarzowego)
    przysluguje mi urlopu. myslalem (nie znajac obowiazujacych przepisow)
    ze wg prostych kalkulacji (18+9-7) zostalo mi 20dni,
    ale niestety dowiedzialem sie ze tylko 11.

    w zwiazku z tym mam pytanka:
    - czy ja moze cos pochrzanilem czy moze kadrowa w obliczeniach?
    - jesli w trakcie mojej pracy zmienila sie dlugosc przyslugujacych dni
    wolnych, kiedy w moim przypadku ta ilosc sie zmienia i kiedy moge ja
    wykorzystac?

    z gory bardzo dziekuje za odpowiedz
    i pozdrawiam
    TA

  • 2. Data: 2004-06-23 11:20:03
    Temat: Re: [prawo pracy] pierwszy urlop
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    niestety jestes (podobnie jak moja kobieta) w tej pokrzywdzonej grupie
    ktrorej reforma nie objela ;) masz 20 dni urlopu na 1,5 roku i nic tego nie
    zmieni.. pociesz sie tylko ze od stycznia bedzie juz normalnie ..
    Debilizm totalny te wczesniejsze przepisy.. ale coz .. jacy politycy jacy
    prawnicy takie przepisy ;((

  • 3. Data: 2004-06-23 16:41:43
    Od: "Tomasz Armitron" <a...@g...pl>

    wiec to znaczy ze mam tylko 18 dni, a pozostale 9 przepadlo?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-24 11:33:33
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > wiec to znaczy ze mam tylko 18 dni, a pozostale 9 przepadlo?

    milales polow rocznego po pol roku czyli 9 a potem reszte rocznego (ktory w
    miedzyczasie sie zmienil na 20 dni) wiec 11.. razem masz na te cale 1,5 roku
    20dni..
    7 juz wykorzystales.. wiec wg. mnie masz jeszcze 13 dni urlopu..
    Kadry nie zauwazyly ze zmienil sie wymiar urlopu minimum.. a ta zmiana juz
    Cie lapie...

    Zupelnie tylko nie rozumiem dlaczego dodajesz 9+18 ;)) te 9 dni po pol roku
    to wlasie polowa z tych 18 ktore Ci przyslugiwaly na poczatku (polowo po pol
    roku ,,reszta po roku.. a pote juz do konca roku kalendazowego nic)

    Na poczatku myslalem ze chodzi ci o ta prawna bzdure ze po 1 roku pracu do
    konca roku kalendazowego nie ma zadnego dnia urlopu.. to bylo beznadziejne
    ..szczegolnie dla tych rozpoczynajacych prace powiedzmy od poczatku lutego
    ;)) debilizm