  • 1. Data: 2004-06-23 10:48:33
    Temat: Pozew o zniesławienie
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Na jakie paragrafy KK można się powołać w składaniu pozwu o zniesławienie?
    Jakie informacje muszą być w pozwie zawarte (ewentulanie wzór pozwu)?

    Dziekuję za wszystkie informacje

  • 2. Data: 2004-06-23 11:23:53
    Temat: Re: Pozew o zniesławienie
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > Na jakie paragrafy KK można się powołać w składaniu pozwu o zniesławienie?
    > Jakie informacje muszą być w pozwie zawarte (ewentulanie wzór pozwu)?

    Jezeli pozew - to nie na podtsawie kk i nie w post. karnym tylko cywilnym.
    Wtedy masz art. 448 kc jako podstawe prawna roszczenia odszkodowawczego, a co
    do wymogow pozwu - art. 126 kpc + art. 187 kpc.

    Natomiast jezeli chcesz bawic sie w post. karne - to podstawa materialnoprawna
    znajdyuje sie w art. 212 kk. Natomiast co do postepowania - to zdaje mi sie
    (ale to nie moja dziedzina wiec moge sie mylic) - ze jako oskarzyciel prywatny
    (bo to przestepstwo scigane jest z oskarzenia prywatnego) - musisz wniesc tzw.
    skarge prywatna. Przybiera ona postac prywatnego aktu oskarzenia lub skargi
    skladanej pisemnie / ustnie policji (wtedy policja przekazuje ja do sadu).

    Przypominam tylko, ze jezeli chodzi o sciganie z art. 212 kk to ono sie bardzo
    szybko przedawnia - w ciagu roku od dowiedzenia sie o osobie sprawcy ale nie
    pozniej niz 3 lata od czasu popelnienia - tylko tyle czasu masz na wniesienie
    tej skargi.

  • 3. Data: 2004-06-23 11:41:21
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Nie wiem w zwiazku z tym co jest dla mnie korzystnejsze i prostsze do
    sfinalizowania.
    Zniesławienie bedzie mozna latwo wykazac jako, ze posiadam oswiadczenia
    osob, na ktore sie powolywano.

  • 4. Data: 2004-06-23 18:24:24
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Juli" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na jakie paragrafy KK można się powołać w składaniu pozwu o zniesławienie?
    > Jakie informacje muszą być w pozwie zawarte (ewentulanie wzór pozwu)?
    >
    > Dziekuję za wszystkie informacje

    Chce ci się w to bawić ?
    Czy to poważna sprawa ?

    Pozdr
    kw1618

  • 5. Data: 2004-06-24 09:27:48
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Jest to dla mnie bardzo ważne i chce w to brnac!