  • 1. Data: 2004-06-23 11:04:15
    Temat: Mieszkanie - problem z podziałem
    Od: LM <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałbym zasięgnąć rady w sprawie własności mieszkania - a konkretnie
    rozwiązania podziału.
    Sprawa wygląda następująco:
    2 osoby (nazwijmy A i B) nie będąc w związku małżeńskim kupują na
    własność mieszkanie (kredyt 3 żyrantów). Po kilku latach osoby rozstają
    się no i zaczyna być problem z mieszkaniem. osoba A wyjeżdża nie
    zbywając w żaden sposób praw do mieszkania na rzecz osoby B. Osoba B w
    dalszym ciągu mieszka w tym ieszkaniu i nie zamierza go sprzedawać.
    Do tego dochodzi fakt że kredyt nie jest do końca spłacony (windykacja
    od jednego z żyrantów).
    Najlepiej byłoby spieniężyć mieszkanie (luksusowa dzielnica miasta) i z
    funduszy tych pokryć zobowiązania a resztę podzielić - jednak osoba B
    wyklucza taką możliwość, a na spłacenie osoby A nie ma pieniędzy - mimo
    prowadzenia działalności gospodarczej itp itd)

    I teraz pytania:

    1 Najważniejsze - jak zmusić (o ile wogóle można) osobę B do sprzedania
    mieszkania (kwestia pokrycia długów).
    2 - czy ma znaczenie w rozliczeniu kto dokonywał kolejnych wpłat rat
    kredytu za mieszkanie (żadnych umów pomiędzy A i B)? na zasadzie "osoba
    B już swoje spłaciła resztę ma spłacić osoba A"
    3 - Zastanawia mnie fakt że jeżeli mieszkanie jest własnością (nie ma
    hipoteki - to dlaczego windykator nie zajął się bezpośrednio tym mieniem
    tylko ściąga z żyrantów (pewnie dlatego że łatwiej ale chciałbym się
    upewnić)
    4 - czy nie powinno być tak, że w przypadku niezapłacenia raty przez
    kredytobiorców, żyranci są o tym fakcie informowani? w tym przypadku
    żyrant dostał już akt wykonawczy po i decyzję o zajęciu części
    wynagrodzenia. (to też mnie bardzo ciekawi, wcześniej przez prawie rok
    nie było żadnych informacji)

    Dziękuję z góry za pomoc
    Pzodrawiam
    LG