    From: Kwiat <y...@y...yy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pracy i czynnośći komornika
    Date: Sun, 03 Oct 2004 21:48:20 GMT

    Były pracodawca winien był mi dodatkową odprawę dla zwalnianych,
    przysługującą na podstawie art. ... Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.
    Po 3 latach spotykania się w sądzie zawarłem z pozwanym ugodę na mocy
    której :
    1.Pozwany zobowiązał się wypłacić mi tytułem odprawy kwotę 10.000,00zł
    bez ustawowych odsetek w terminie 14 dni od uprawomocnienia się
    postępowania o umorzenie, przelewem na mój rachunek bankowy.
    2.Ja oświadczam, że treść niniejszej ugody wyczerpuje moje roszczenia
    wobec pozwanego.
    Ponieważ pozwany nie dopełnił warunków ugody sprawę oddałem do komornika
    (ugoda opatrzona klauzulą wykonalnośći). Po 2 tyg. dłużnik przelał na
    mój rachunek 8.100,00zł. Do komornika złożyłem więc korektę roszczeń o
    ograniczenie egzekucji z kwoty 10.000,00zł do 1.900,00zł jaka jest mi
    obeznie należna od dłużnika. Po 3 miesiącach dostałem postanowienie o
    umożeniu postępowania egzekucyjnego. Komornik uzasadnia iż dłużnik kwotę
    1.900,00zł przesłał do Urzędu Skarbowego jako zaliczkę na podatek dochodowy.
    Cy takie działanie jest zgodne z prawem, skoro w treśći ugody jest
    wyraźnie powiedziane, że pozwany zobowiązuje się wypłacić powodowi
    10.000,00zł przelewem na rachunek bankowy numer....
    Wiem, że postanowienie można zaskarżyć skargą na czynności komornika...
    Jak ma wyglądać taka skarga ?