  • 1. Data: 2004-10-03 21:51:59
    Temat: prawo niemieckie a symbolika nazistowska
    Od: " sylanov" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    prosze o pomoc w okresleniu regulacji prawnych obowiazujacych 'dzis' w
    Niemczech odnosnie symboliki nazistowskiej - konkretnie rzecz dotyczy:
    1. mozliwosci postawienia na prywatnym terenie w Niemczech pomnika Hitlera;
    2. symboli militarnych uzytych w grze komputerowej, ktorej akcja rozgrywa sie
    w swiecie IIWW - przygotowanej do wydania na rynku niemieckim.

    Dziekuje i pozdrawiam
    sylanov

  • 2. Data: 2004-10-04 08:26:02
    Temat: Re: prawo niemieckie a symbolika nazistowska
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Oct 2004 21:51:59 +0000 (UTC), sylanov
    <s...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > rozgrywa sie
    > w swiecie IIWW - przygotowanej do wydania na rynku niemieckim.

    Wiem tyle, że u niemców swastyki są "out". Nawet na modelach wystawianych
    na targach czy wystawach i w albumach referencyjnych dla modelarzy...
    Przez jakiś czas nawet kalkomanie trzeba było sklejać z dwóch połówek. Ale
    i tak oficer bundeswehry, który ośmieli się urządzić jakieś cwiczenia czy
    coś 20 kwietnia ma przerąbane... Bo wojsko wtedy świętuje...

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-10-04 10:29:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rodrig Falkenstein wrote:

> [...]
    > dwóch połówek. Ale i tak oficer bundeswehry, który ośmieli się urządzić
    > jakieś cwiczenia czy coś 20 kwietnia ma przerąbane... Bo wojsko wtedy

    Niemcy popadają w skrajności (zresztą to chyba ogólna cecha ludzkości
    niestety).

    Tam nawet przyjechanie na zlot starych motocykli odrestaurowanym
    motocyklem z II wojny światowej w stroju dostosowanym do owego motocykla
    jest absolutnie 'verbotten'... Chorzy ludzie...

  • 4. Data: 2004-10-05 12:56:15
    Od: " sylanov" <s...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    > motocyklem z II wojny światowej w stroju dostosowanym do owego motocykla
    > jest absolutnie 'verbotten'... Chorzy ludzie...

    Panowie, dziekuje za odpowiedz, ale tyle to i ja wiem. Czy moze ktos z Was
    wie, jaka jest podstawa prawna owego 'verbotten'? A moze poda namiary na
    jakis przyjazny (tj. posiadajacy angielska wersje jezykowa;)) niemiecki
    portal prawny...

    --
    pozdrawiam
    sylanov