  • 1. Data: 2006-06-16 12:01:16
    Temat: prawo karne - teoria
    Od: "otco" <k...@o...pl>

    Witam, mam dwa pytania odnośnie ogólnej częsci prawa karnego

    1. Czy przestępstwo formalne w typie podstawowym może poprzez stworzenie
    typu kwalifikowanego przez następstwo stać się przestępstwem materialnym?
    Chodzi mi np o art 207 i jego paragraf 3. ( zakładam, iż 207 to wlasnie
    przestepstwo formalne) Myslę tu o poprawności lub nie takiego rozumowania.

    2. Czy ktos jest w stanie mi opisać sytuację, w ktorej mozna mówic i
    przestępistwie ciągłym w myśl art 12 k.k?

    dziekuje za pomoc, pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-16 12:29:59
    Temat: Re: prawo karne - teoria
    Od: Robert <b...@g...pl>

    otco wrote:
> [...]
    > przestepstwo formalne) Myslę tu o poprawności lub nie takiego rozumowania.

    Czynem zabronionym jest tu znęcanie się psych lyb fiz. Wypełnienie tych
    znamion skutkuje dokonaniem. Natomiast skutek targniecia sie na zycie ma
    wplyw na wysokosc zagrozenia kara ale nie na sam byt tego przestepstwa.
    Zatem po mojemu to p-two formalne z tzw wina kombinowana czyli
    umyslno-nieumyslne.

    > 2. Czy ktos jest w stanie mi opisać sytuację, w ktorej mozna mówic i
    > przestępistwie ciągłym w myśl art 12 k.k?

    Hmmm. podpiernicze z magazynu sklepu motoryzacyjnego se 5 alufelg, kazda
    po 250PLN. Ale bede bral po jednej bo:
    1. Jak mnie zlapia to do 250 PLN :),
    2. Latwiej mi wyniesc,
    3. W poniedzialki zostaje sam w magazynie.

    czyli:
    a) jest z gory zamiar dokonania ilus czynow,
    b) jest tozsamosc pokrzywdzonego,
    c) jest niewielki odstep czasu.

    masz tu p-two ciagle a dokladniej czyn ciagly.

    Ciag p-tw bys mial np jakbys se latal do szkoly i od czasu do czasu
    powiedzmy co 2tyg podpierniczal jakiemus (co roz to innemu) dzieciakowi
    w parku rower, komus tam portfel, innemu w ryja dal. Dostajesz kare
    laczna ;))

    > dziekuje za pomoc, pozdrawiam

    pzdr R.

  • 3. Data: 2006-06-17 10:00:00
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > a) jest z gory zamiar dokonania ilus czynow,
    > b) jest tozsamosc pokrzywdzonego,
    > c) jest niewielki odstep czasu.

    W wypadku który opisałeś nie jest konieczna tożsamość pokrzywdzonego. Równie
    dobrze mógłyś kraść te alufelgi z kilku sklepów - bylebyś z góry miał taki
    plan (czyli od początku musiałbyś obejmować zamiarem wszystkie kradzieże -
    np. - "ukradne 4 alufegi - bo tyle potrzebuje - z 4 róznych sklepów bo tak
    będzie mniejsza szansa ze mnie namierzą " ;)

    Iza

  • 4. Data: 2006-06-18 10:46:27
    Od: RobertR <b...@g...pl>

    Użytkownik iza napisał:

> [...]
    > np. - "ukradne 4 alufegi - bo tyle potrzebuje - z 4 róznych sklepów bo tak
    > będzie mniejsza szansa ze mnie namierzą " ;)

    Masz racje. "tosmosc pokrzywdzonego" przy naruszaniu dobr osobistych a
    nie mienia. Istnienie uprzdniego zamiaru jest kluczowe. BTW maja cos
    zmieniac w tym tucznym rozdziale. Chyba maja czyn ciagly wyalic.

    pzdR.