  • 1. Data: 2006-06-16 11:30:49
    Temat: serwis informacyjny a prawa autorskie
    Od: "robekpw" <r...@s...poczta.onet.pl>

    witam,
    mam pomysł na ciekawy serwis informacyjny (www) z pewnej branży.
    Akurat nie ma takiego w sieci więc pomysł wydaje się trafiony.

    Moje pytanie dotyczy publikacji informacji w tym serwisie.
    Jak to wygląda jeśli chodzi o prawa autorskie?
    Część informacji około 20% artykułów i badań byłoły własnego autorstwa.
    Reszta oczwiście z innych źródeł: fachowa prasa, materiały z konferencji,
    wewnętrzne opracowania firm, strony www, itd.

    W jaki sposób takie materiały można wykorzystywać? Czy jakies przepisy to
    regulują? Czy za każdym razem trzeba mieć zgode autora? Czy wystarczy podać
    np. źródło na podstawie, którego dany news został stworzony?

    Może gdzies jest zbiór regół, który to ustala?
    Chodzi mi i o zdjęcia i o słowo pisane.

    Jeśli ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie to proszę o informację.

    Dodam, że informacje w tym seriwisie to nie tylko niusy ale także
    opracowania pewnych rozwiązań technologicznych itp...

    dziękuję
    pozdrawiam
    R.