  • 1. Data: 2006-06-16 10:54:55
    Temat: Umowa o prace - stanowisko a zakres obowiązków...
    Od: "Robi" <r...@k...pl>

    Witam,

    Prosiłbym o udzielenie informacji w takiej sprawie:

    pracuje w firmie jako informatyk - nie otrzymałem przedstawionego zakresu
    obowiązków ale zajmuje się sieciami i to jest moim zadaniem, aby ułatwić
    sobie pracę napisałem aplikacje (moje hobby to programowanie) ułatwiająca mi
    pracę . Aplikacja była przydatna innym pracownikom więc ją rozwijałem (w
    większości czasu po godzinach w domu). Nie miałem nic przeciwko że używała
    go cała firma. Po jakimś czasie szefom też się spodobała lecz zaczeto mi
    narzucać co ona ma robić i jak ma wyglądać. Jedak nie dostałem ani żadnych
    pieniędzy za jej robienie ani rozszerzenia zakresu obowiązków etc. Nadal
    program pisałem w większości przypadku w domu gdyż w firmie miałem stare
    obowiązki.

    Obecnie odchodzę z firmy i tu nasuwa się moje pytanie:
    - czy program moge zabrać tj usunąć ze wszystkich stanowisk gdyż nie byłem
    zatrudniony jako programista tworzący oprogramowanie?
    - dane przechowywane w SQL tj numery seryjne urządzeń w sieci , baza
    klientów, baza map etc powinienem zostawiam gdyż są to dane firmowe -
    zebrane tylko przy pomocy mojego oprogramowania ?

    - czy jest może tak że mimo że nie robiłem tego pracy a stanowisko
    informatyk jest uniwersalnym stanowiskiem - tego typu prace zostają
    własnością firmy?

    Dziękuje z góry za informacje.