  • 1. Data: 2006-06-16 12:48:47
    Temat: Dopłata do licznika głównego wody NOWA UMOWA CZY ZGODNA Z PRAWEM
    Od: "tumanek" <t...@o...pl>

    Witam Właśnie wróciłem z admistracji w celu podpisania Nowej umowy
    na wodę .
    Kiedy zapytałem o co dokładnie chodzi okazało się iż będę
    musiał pokrywać ze swojej kasy różnicę między wskazaniami
    liczników lokatorów a głównym licznikiem a jest na to
    rozporządzenie z Miasta Mam pytanie Jakim prawem mam dopłacać do
    licznika głównego czy jest na to jakiś paragraf ?
    Przecież nie żyjemy w komunie ?
    Płacę za to co zużyje i nie powinno mnie obchodzić że woda leje
    się w piwnicy a administracja interweniuje dopiero po dwóch dniach.
    Umowy nie podpisałem Co będzie dalej
    Może ktoś ma styczność z takim przypadkiem
    Proszę o porady co robić

  • 2. Data: 2006-06-16 13:03:41
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    tumanek wrote:
> [...]
    > Umowy nie podpisałem Co będzie dalej
    > Może ktoś ma styczność z takim przypadkiem

    Większość umów tak ma.
    Licznikiem wg, którgo sie płaci jest licznik główny administracji,
    liczniki w mieszkaniach służą tylko do tego, aby zapłatę rozliczać
    proporcjonalnie do zuzycia, a nie każdy po równo.
    Każdy płaci za swoje. A niczyje płacicie wszyscy.
    Patrząc z drugiej strony administracja też nie chce dopłacać do wody,
    którą ktoś zużyje, bo pomajstrował coś przy liczniku.
    Po prostu każdy płaci za swoje, a kombinatorów opłaca się wspólnie,
    każdy po równo.
    I powiem ci, że z tego powodu wychodzą czasami niezłe boje, bo
    wystarczy, że dwie trzy osoby będą kombinować, a reszcie po roku wyjdzie
    po parę stów do zapłaty.
    Spróbujcie się jakoś dogadać z administracją, a by raz na dwa trzy
    miesiące podawała wam sumę odczytów z liczników w mieszkaniach i
    wskazania licznika głównego, w ten sposób szybciej dowiecie się co się
    święci i zrobicie rajd po mieszkaniach aby posprawdzać liczniki.
    Nie czekajcie całego roku, bo potem będzie płacz i zgrzytanie zębów.

    ZObacz, że ogrzewanie jest rozliczane prawie tak samo.
    Podzielinki na kaloryferach są tylko i wyłącznie w celu wyliczenia jak
    podzielić faktyczne koszty ogrzewania.

  • 3. Data: 2006-06-16 15:42:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    tumanek [###t...@o...pl.###] napisał:

    I tak zapłacicie Wy za to jeśli nawet nie będzie tego jawnie w umowie,
    to administrator stojący przed koniecznością poniesienia kosztów
    różnicy wskazań podniesie koszty ogólne. Na jedno wyjdzie, tyle, że
    umieszczenie tego jawnie w umowie spowoduje, że administrator nie
    będzie musiał na wszelki wypadek podnieść więcej.