    From: Robert <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo karne - teoria
    Date: Fri, 16 Jun 2006 14:29:59 +0200

    otco wrote:
    > Witam, mam dwa pytania odnośnie ogólnej częsci prawa karnego
    >
    > 1. Czy przestępstwo formalne w typie podstawowym może poprzez stworzenie
    > typu kwalifikowanego przez następstwo stać się przestępstwem materialnym?
    > Chodzi mi np o art 207 i jego paragraf 3. ( zakładam, iż 207 to wlasnie
    > przestepstwo formalne) Myslę tu o poprawności lub nie takiego rozumowania.

    Czynem zabronionym jest tu znęcanie się psych lyb fiz. Wypełnienie tych
    znamion skutkuje dokonaniem. Natomiast skutek targniecia sie na zycie ma
    wplyw na wysokosc zagrozenia kara ale nie na sam byt tego przestepstwa.
    Zatem po mojemu to p-two formalne z tzw wina kombinowana czyli
    umyslno-nieumyslne.

    > 2. Czy ktos jest w stanie mi opisać sytuację, w ktorej mozna mówic i
    > przestępistwie ciągłym w myśl art 12 k.k?

    Hmmm. podpiernicze z magazynu sklepu motoryzacyjnego se 5 alufelg, kazda
    po 250PLN. Ale bede bral po jednej bo:
    1. Jak mnie zlapia to do 250 PLN :),
    2. Latwiej mi wyniesc,
    3. W poniedzialki zostaje sam w magazynie.

    czyli:
    a) jest z gory zamiar dokonania ilus czynow,
    b) jest tozsamosc pokrzywdzonego,
    c) jest niewielki odstep czasu.

    masz tu p-two ciagle a dokladniej czyn ciagly.

    Ciag p-tw bys mial np jakbys se latal do szkoly i od czasu do czasu
    powiedzmy co 2tyg podpierniczal jakiemus (co roz to innemu) dzieciakowi
    w parku rower, komus tam portfel, innemu w ryja dal. Dostajesz kare
    laczna ;))

    > dziekuje za pomoc, pozdrawiam

    pzdr R.