  • 11. Data: 2009-02-24 17:06:39
    Temat: Re: prawo jazdy i badania
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1k4qhk425yvbw$.i8d2x1tvjir4$.dlg@40tude.net...

    > Jeśli da się to zrobić zgodnie z ustawą to w czym problem? Zamknięcie
    > złodzieja to też ograniczenie wolności osobistej.

    Głupiś.
    Po co wchodzisz na grupe prawna - by pobełkotac od rzeczy? Idz na pregierz,
    tam miejsce dla frustratów.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 12. Data: 2009-02-24 17:09:02
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > 4. kierujšcy pojazdem skierowany decyzjš starosty w przypadkach
    > nasuwajšcych zastrzeżenia co do stanu zdrowia;

    Pytanie czy denuncjacja osoby trzeciej jest podstawą dla starosty do
    podjęcia takiej decyzji. Obawiam się, że jest to naruszenie praw kierowcy.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 13. Data: 2009-02-24 17:18:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0902241738440.2116@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Pewnie wyjdzie wtedy owo "zabezpieczenie" - jeśli Twoje twierdzenie
    > będzie wysoce prawdopodobne ALBO będziesz szwagrem kuzyna starosty
    > to może się tym zajmie... :P
    > W przypadku kierowcy 65. lat wydaje to się być możliwe (że się zajmie).
    Właśnie doszło do - pobieżnego na razie - zapoznania się przeze mnie z
    ustawą PoRD.
    W omawianej przez nas kwestii (i nie tylko zresztą) ustawa niezwykle
    ogólnikowe, właściwie nic nie znaczące zapisy typu "uzasadnione
    zastrzeżenia" (m.in. art. 114).
    Czy istnieje na tę okoliczność odpowiedni akt wykonawczy, precyzujący
    przypadki uzasadnione, drogę odwoławczą od decyzji, czy też zależy to
    wyłącznie od widzimisię starosty (czy też raczej osoby na którą delegował to
    uprawnienie)?

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2009-02-24 19:37:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przypadki uzasadnione, drogę odwoławczą od decyzji, czy też zależy to
    > wyłącznie od widzimisię starosty (czy też raczej osoby na którą

    Z praktyki. Pismo z podanym adresatem i podpisem, z którego wynika, że 65
    letnia osoba ma kłopoty ze zdrowiem i nie powinna jeździć będzie
    uzasadnioną przyczyną skierowania na badania. Zwłaszcza, gdy będzie tam
    dość wiarygodnie opisane, co mu dolega. Anonimowy telefon już nie. Przy
    czym należy zauważyć, że jeśli ktoś nawypisuje bzdur (choćby na tego
    nielubianego sąsiada), to naraża się co najmniej na zarzucik z art. 66 kw.

  • 15. Data: 2009-02-24 19:39:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie czy denuncjacja osoby trzeciej jest podstawą dla starosty do
    > podjęcia takiej decyzji. Obawiam się, że jest to naruszenie praw

    Nie, o ile osoba denuncjująca podaje jasne i sensowne podstawy swoich
    działań. Bo to te podstawy bardziej, niż sama denuncjacja powodują
    konieczność podjęcia działań przez starostę.

  • 16. Data: 2009-02-24 19:53:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:go1if2$jd3$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > czym należy zauważyć, że jeśli ktoś nawypisuje bzdur (choćby na tego
    > nielubianego sąsiada), to naraża się co najmniej na zarzucik z art. 66
    Skonkretyzuję zatem taki przykład.
    Mój sąsiad jest z wyglądu starszym człowiekiem (nie wiem ile ma lat),
    przejawia w mojej ocenie zaburzenia psycho-ruchowe, być może w następstwie
    zmian chorobowych o podłożu neurologicznym i/lub pourazowym, mogące stanowić
    poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu lądowym, jako że posługuje się
    on pojazdem samochodowym prowadząc go osobiście.
    Mogę się - naturalnie - mylić, ale o tym co wyżej zawiadamiam jako dobry
    obywatel urząd starosty.
    Wystarczy twoim zdaniem aby gość został skierowany na obowiązkowe badania?
    Uzasadnione zastrzeżenie będzie?

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-02-25 00:54:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0902241458410.2116@quad...

    > Pytanie czy denuncjacja osoby trzeciej jest podstawą dla starosty do
    > podjęcia takiej decyzji.

    Przez analogię: twierdzisz, że jeśli ja poinformuję, że widzę gościa
    pijanego wsiadającego za kierownicę, to zawiadomiony przeze mnie
    pobliski patrol policji nie ma prawa go poddać kontroli? Muszą sami z
    siebie go zauważyć?

    > Obawiam się, że jest to naruszenie praw kierowcy.

    Jakich praw? Jak jest sprawny, to badania przejdzie.

  • 18. Data: 2009-02-25 09:40:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > pijanego wsiadającego za kierownicę, to zawiadomiony przeze mnie
    > pobliski patrol policji nie ma prawa go poddać kontroli? Muszą sami z

    Jest pewna różnica między wydaniem decyzji administracyjnej, a ściganiem
    przestępcy.

    > Jakich praw? Jak jest sprawny, to badania przejdzie.

    IMO może być to potraktowane jako np. dyskryminacja z powodu wieku, bo w
    opisywanym przypadku wiek jest jedyną przesłanką do skierowania na badania.

    M.

  • 19. Data: 2009-02-25 10:07:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:06:39 +0100, SQLwysyn napisał(a):

    > Po co wchodzisz na grupe prawna - by pobełkotac od rzeczy? Idz na pregierz,
    > tam miejsce dla frustratów.

    Na razie ty bełkoczesz - proponowane rozwiązanie jest zgodne z prawem
    i może być pewną niedogodnością dla kierowcy, ale na pewno nie
    ograniczeniem jego wolności (akurat chcąc być kierowcą trzeba się pogodzić
    z dość mocnym jej ograniczeniem).

    Henry

  • 20. Data: 2009-02-25 18:12:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Jest pewna różnica między wydaniem decyzji administracyjnej, a ściganiem
    > przestępcy.

    Jeśli stan zdrowia nie pozwala na bezpieczne kierowanie pojazdem, to
    taki człowiek IMHO popełnia co najmniej wykroczenie.

    > IMO może być to potraktowane jako np. dyskryminacja z powodu wieku, bo w
    > opisywanym przypadku wiek jest jedyną przesłanką do skierowania na badania.

    Jaka dyskryminacja? Chyba dość oczywiste jest, że z wiekiem sprawność
    psychofizyczna się pogarsza i może z czasem stać się tak niska, że dany
    człowiek będzie stanowić zagrożenie.

    Oczywiście co innego w sytuacji, kiedy on te badania by ciągle
    przechodził i co chwila by go po lekarzach ciągali...