  • 1. Data: 2009-02-20 21:22:59
    Temat: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Byłem w lerłamrleł ... mają tam takie wypaśne wielkie reklamówy
    ... Pomyślałem se : A co by było, gdybym zatrzymywał się przy
    każdym foto i zaciągał im reklamówę na głowę. Nie chcę tu
    dywagacji o technicznych walorach takiej akcji. Zamalowywanie
    sprejem, jak to ma miejsce w wielu przypadkach odpada - podpada
    to to pod *niszczenie* ...

    Pytanie do teoretyków pl.soc.prawo - czy zaciąganie wielkiego
    wora na foto może mieć "konsekwencje" karno-wykroczeniowe ????
    Doi łba nic mi nie wpada w tym momencie.

    BTW - wpaść do marketu budowlanego ,czy kupić 120 litrowe worki
    na śmiecie to nie problem ...

    (Kontynuacja na pl.soc.prawo)
    6008

  • 2. Data: 2009-02-20 22:01:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> wrote
    > ... Pomyślałem se : A co by było, gdybym zatrzymywał się przy
    > Zamalowywanie sprejem, jak to ma miejsce w wielu przypadkach odpada -

    Na dobrą sprawę to niszczysz nośnik danych, który rejestrruje puste klatki:)

    Może też ktoś by stwierdził, że popełniłeś:
    Art. 85. § 1 kw. Kto samowolnie ustawia, niszczy, uszkadza, usuwa, włącza
    lub wyłącza znak, sygnał, urządzenie ostrzegawcze lub zabezpieczające albo
    zmienia ich położenie, zasłania je lub czyni niewidocznymi,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    lub może
    Art. 143. § 1. Kto ze złośliwości lub swawoli utrudnia lub uniemożliwia
    korzystanie z urządzeń przeznaczonych do użytku publicznego, a w
    szczególności uszkadza lub usuwa przyrząd alarmowy, instalację
    oświetleniową, zegar, automat, telefon, oznaczenie nazwy miejscowości,
    ulicy, placu lub nieruchomości, urządzenie służące do utrzymania czystości
    lub ławkę,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    lub
    Art. 66. § 1. Kto ze złośliwości lub swawoli, chcąc wywołać niepotrzebną
    czynność fałszywym alarmem, informacją lub innym sposobem, wprowadza w błąd
    instytucję użyteczności publicznej albo inny organ ochrony bezpieczeństwa,
    porządku publicznego lub zdrowia,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1.500 złotych.
    § 2. Jeżeli wykroczenie spowodowało niepotrzebną czynność, można orzec
    nawiązkę do wysokości 1.000 złotych.

    To są tylko propozycje. Może by Cię skazano, a może stwierdzono, że to nie
    podpada.
    Aczkolwiek po co masz zamiar robić?! Rozumiem, że jak więszkość polskich
    kierowców uważasz, że dobry kierowca jeździ szybko, przepisy trzeba łamać
    jak się wie kiedy i jak....
    Tylko jakoś corocznie odchodzi do krainy niebios kilkutysięczne miasteczko
    zabitych, a wzdłuż dróg krzyży jest więcej niż na cmentarzach...
    Jasne, niech zlikwidują fotoradary... :/

  • 3. Data: 2009-02-20 22:15:22
    Od: MM <n...@i...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Tylko jakoś corocznie odchodzi do krainy niebios kilkutysięczne miasteczko
    > zabitych, a wzdłuż dróg krzyży jest więcej niż na cmentarzach...
    > Jasne, niech zlikwidują fotoradary... :/

    Pozwolę się wtrącić, że głównym motywatorem organów państwowych są
    mandaty a nie bezpieczeństwo.

    Jeszcze nie widziałem urzędnika, który by z podekscytowaniem mówił
    "zainstalujemy radary i poprawi się bezpieczeństwo, jeerj!". Za to
    widziałem iskierki w oczach urzędników tudzież funkcjonariuszy, którzy z
    podnieceniem referowali ile to milionów zostanie zebrane i jak to się z
    tego powodu wykazali.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 4. Data: 2009-02-20 22:16:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Na dobrą sprawę to niszczysz nośnik danych, który rejestrruje puste klatki:)

    Niczego nie niszczę. To jest klucz. Zgodziłbym się gdybym
    sprejował. Ja go otaczam *ciepłą opieką*. Nie wiem czy jest
    ogrzewany, więc zapewniam mu odrobinę ciepła ;) ... To z miłości.

> [...]
    > zmienia ich położenie, zasłania je lub czyni niewidocznymi,
    > podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    Odpadają:
    - ustawia (urządzenie/znak/sygnał/)
    - zmiana położenia (j.w.)
    - znak/sygnał/urządzenie *ostrzegawcze* i *zabezpieczające*

    > lub może
    > Art. 143. § 1. Kto ze złośliwości lub swawoli

    Pod to się łapię ;)

    > utrudnia lub uniemożliwia
    > korzystanie z urządzeń przeznaczonych do użytku publicznego

    Śmiem powątpiewać w funkcję/użyteczność publiczną foto -
    *użytkują* fotoradary jedynie służby, a nie ogół społeczeństwa
    ... ale to mogłoby być przedmiotem sporu przed sądem, tak coś czuję.

    , a w
    > szczególności uszkadza lub usuwa

    > przyrząd alarmowy

    Foto nie alarmuje

    , instalację
    > oświetleniową,

    Można by się zastanawiać czy pojęcie "oślepia niekiedy kierowcę"
    da się podciągnąć pod "oświetla" ...

    > zegar, automat, telefon, oznaczenie nazwy miejscowości,

    Na mur beton nie ma zastosowania.

    > urządzenie służące do utrzymania czystości lub ławkę,

    j.w.

> [...]
    > instytucję użyteczności publicznej albo inny organ ochrony bezpieczeństwa,

    Oooo ... to jest to moim zdaniem ... zakładając, że są przepisy
    mówiące o tym, że każde zdjęcie musi wywołać skutek ...

> [...]

    > kierowców uważasz, że dobry kierowca jeździ szybko, przepisy trzeba łamać

    Nie, to nie tak. Wyobraź sobie, że uważam za prawidłowe i jak
    najbardziej stosowne ustawianie fotoradarów ... w *2 miejscach*
    ... reszta, którą znam to trzepanka grosza.

    6008

  • 5. Data: 2009-02-20 22:17:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "MM" <n...@i...pl> wrote
    > Pozwolę się wtrącić, że głównym motywatorem organów państwowych są mandaty
    > a nie bezpieczeństwo.

    Przynajmniej jako skutek uboczny może chociaż trochę poprawią bezpieczeństwo
    te próby zwiększania budżetu.
    Jednak spiskowa teoria, że fotoradar wymyślono po to, aby zarabiać na
    madatach nie mnie przekonuje

  • 6. Data: 2009-02-20 22:20:30
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Piotr [trzykoty] w <news:gnn97k$ff3$1@z-news.wcss.wroc.pl>:

> [...]

    > zabitych, a wzdłuż dróg krzyży jest więcej niż na cmentarzach...
    > Jasne, niech zlikwidują fotoradary... :/

    Dzis juz był wątek o fotoradarach i noweli ustawy PORD...
    A w uzasadnieniu takie piękne zdanie stoi: "W 2007 r. tylko prędkość
    była główną przyczyną blisko 12 tysięcy wypadków drogowych [...] w
    których zginęło 1.749 osób"

    I następnie wykresiki, które eksponują *niedostosowanie prędkości do*
    *war. ruchu*

    Maja /foto/ taką funkcjonalność, że wyłapują _niedostosowanie_, czy
    tylko odnotowują przekroczenie przepisów, gdy są z wsadem, a jak są
    puste (bardzo często) to nie odnotowują.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-02-20 22:25:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MM" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > widziałem iskierki w oczach urzędników tudzież funkcjonariuszy, którzy z
    > podnieceniem referowali ile to milionów zostanie zebrane i jak to się z

    W odniesieniu do Policji, to akurat pieniędzy z mandatów nie otrzymuje, a
    jeszcze musi ponosić koszty obsługi tego urządzenia i karania sprawców. Tak
    więc Twoja teoria nie za bardzo się sprawdza. co innego w wypadku Straży
    Miejskiej. Tu pieniądze z mandatów trafiają chyba do kasy miasta.

  • 8. Data: 2009-02-20 22:27:39
    Od: MM <n...@i...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > te próby zwiększania budżetu.
    > Jednak spiskowa teoria, że fotoradar wymyślono po to, aby zarabiać na

    Czy ważne są w ogóle zamysły wynalazcy? Za to wykorzystanie chyba jest
    ważne.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 9. Data: 2009-02-20 22:28:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> wrote

    > Odpadają:
    > - ustawia (urządzenie/znak/sygnał/)
    > - zmiana położenia (j.w.)
    > - znak/sygnał/urządzenie *ostrzegawcze* i *zabezpieczające*

    Nie. Inne słowa klucze:
    -urządzenie..zabezpieczające. Zmusza do zwalniania w niebezpiecznym miejscu
    :)
    -zasłania!

    > Śmiem powątpiewać w funkcję/użyteczność publiczną foto - *użytkują*
    > fotoradary jedynie służby, a nie ogół społeczeństwa > ... ale to mogłoby
    > być przedmiotem sporu przed sądem, tak coś czuję.

    przecież każde dziecko w przedszkolu już wie, że służą społeczeństwu:)

    "w szczególności" to tylko taki zwrot po który są tylko przykłady.
    wystarczy, że uniemożliwiasz korzystanie

    > Oooo ... to jest to moim zdaniem ... zakładając, że są przepisy mówiące o
    > tym, że każde zdjęcie musi wywołać skutek ...

    Nie. Każde założenie torby musi wywołać skutek, np. ktoś musi ją zdjąć.

  • 10. Data: 2009-02-20 22:38:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "MM" <n...@i...pl> wrote
    > Czy ważne są w ogóle zamysły wynalazcy? Za to wykorzystanie chyba jest
    > ważne.

    Większość fotoradarów, które znam, stoi przed przejściami dla pieszych.
    Rozumiem, że tam to praktycznie zagrożenia nie ma i nie warto zwalniać...?
    Są miłe kraje w Europie cywilizowanej, jak się obrócisz w stronę jezdni to
    auta stoją, żeby Cię przepuścić, nawet jak nie chciałeś przechodzić. To co
    się obserwuje na polskich drogach to jest po prostu chlew. W końcu trzeba
    się nauczyć przestrzegać, choć podstawowych reguł. Ale cóż..., u nas każdy
    jest świetnym kierowcą, świetnie zna się na piłce nożnej i polityce, no i
    może jeszcze medycynie naturalnej...