  • 21. Data: 2004-09-04 20:37:28
    Temat: Re: prawo informatyczne
    Od: Sero <s...@e...pl>

    piotr wrote:

    > Czy w takim przypadku, moja firma powinna poniesc koszt naprawy zwiazanego
    > z zapchaniem szkrzynki pocztowej w firmie X?

    Art. 10.
    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej
    do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w
    szczególności poczty elektronicznej.
    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    identyfikujący go adres elektroniczny.
    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w
    rozumieniu przepisów ustawy, o której mowa w art. 9 ust. 3 pkt 1.

    To jedyne co znalazlem "na ciebie". Jesli to co zrobiles nie podpada pod
    art. 10, to chyba nic nie moga zrobic (a nie wyglada na to, zebys zlamal
    ten artykul). Ja bym proponowal firmie X wyslac skarge do producenta
    oprogramowania, czyli w tym wypadku micro$oftu.

    ewentualnie jeszcze mozesz przejrzec to:

    Art. 27.
    W ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    U. Nr 22, poz. 271) w art. 6:
    1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron,
    przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
    drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego lub
    zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub elektronicznej,
    reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci
    elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji,
    automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty
    elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu
    ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.
    U. 144, poz. 1204), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta
    jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.";
    2) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    "3. Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem
    komunikacji elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może
    nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta."