eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › prawo gwarancyje
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2003-01-20 15:01:06
    Temat: prawo gwarancyje
    Od: "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl>

    Witam!
    Ktos mi mowil ze zmienilo sie prawo gwarancyjne - qpilem niedawno kurtke,
    ktora sie popsula no i chcialbym znac swoje prawa - prosze o podanie
    odpowiednich $
    Z gory dzieki

    --
    pzdr,
    grzech




  • 2. Data: 2003-01-20 15:47:04
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl
    >
    napisał w wiadomości news:e13h0b.k6t.ln@192.168.1.1...
    > Witam!
    > Ktos mi mowil ze zmienilo sie prawo gwarancyjne - qpilem niedawno kurtke,
    > ktora sie popsula no i chcialbym znac swoje prawa - prosze o podanie
    > odpowiednich $

    a nie lepiej poprostu zaniesc, niech naprawia?
    do sadu od razu? nie uznali gwarancji?



  • 3. Data: 2003-01-20 21:56:50
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl>

    > a nie lepiej poprostu zaniesc, niech naprawia?
    > do sadu od razu? nie uznali gwarancji?

    Chicialbym wiedziec jakie oni maja obowizaki a jakie ja mam prawa bo
    niektorzy lubia wmawiac komus glupoty - znajomosci prawa nigdy nie za wiele.

    pzdr,
    grzech



  • 4. Data: 2003-01-21 00:58:26
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <2...@1...168.1.1>, nurse wrote:
    > > a nie lepiej poprostu zaniesc, niech naprawia?
    >> do sadu od razu? nie uznali gwarancji?
    >
    > Chicialbym wiedziec jakie oni maja obowizaki a jakie ja mam prawa bo
    > niektorzy lubia wmawiac komus glupoty - znajomosci prawa nigdy nie za wiele.

    No obowiązki gwarancyjne wynikają w pierwszym rzędzie z umowy
    gwarancyjnej. Masz taką? Jeśli nie masz a kurtka była zakupiona w zeszłym
    roku to nic się nie zmieniło, tj obowiązuje rękojmia. Jeśli w tym roku to
    obowiązuje ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz.
    U. 141 poz. 1176):
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47

    Marcin


  • 5. Data: 2003-01-21 03:01:58
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl>

    > No obowiązki gwarancyjne wynikają w pierwszym rzędzie z umowy
    > gwarancyjnej. Masz taką? Jeśli nie masz a kurtka była zakupiona w zeszłym
    > roku to nic się nie zmieniło, tj obowiązuje rękojmia. Jeśli w tym roku to
    > obowiązuje ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz.
    > U. 141 poz. 1176):
    >
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage
    &pid=47

    Kurtke kupilem w zeszlym roku, nie dostalem zadnej umowy gwarancyjnej gdy
    spytalem sie o gwarancje powiedzieli mi ze mam sie pojawic z rachunkiem
    jakby co...



  • 6. Data: 2003-01-21 03:59:37
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <4...@1...168.1.1>, nurse wrote:
    > Kurtke kupilem w zeszlym roku, nie dostalem zadnej umowy gwarancyjnej gdy
    > spytalem sie o gwarancje powiedzieli mi ze mam sie pojawic z rachunkiem
    > jakby co...

    W myśl przepisów to to nie jest gwarancja.
    Idziesz tam i składasz pisemną reklamację z tytułu rękojmi (niech
    potwierdzą przyjęcie). Mają 14 dni aby się do niej odnieść lub 21 jeśli
    zechcą powołać rzeczoznawce (o czym muszą powiadomić). Jeśli się przez 14
    dni nie odezwą oznacza to że uznają reklamacje za zasadną. Potem mają
    kolejne 14 dni aby kurtkę naprawić. Dni to dni kalendarzowe a nie robocze.
    Podstawą jest Kodeks Cywilny przed zmianą z 27 lipca 2002 roku (ten tu
    obowiazuje bo kupowales w zeszlym roku), art. 556 - 576.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2003-01-21 04:14:21
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <9...@z...router>, Marcin Debowski wrote:
    > Idziesz tam i składasz pisemną reklamację z tytułu rękojmi (niech
    > potwierdzą przyjęcie). Mają 14 dni aby się do niej odnieść lub 21 jeśli
    > zechcą powołać rzeczoznawce (o czym muszą powiadomić). Jeśli się przez 14

    Autopoprawka: Te 14 i 21 dni to mają na załatwienie reklamacji a nie na
    ustosunkowanie się do niej.

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2003-01-21 08:25:05
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl
    >
    napisał w wiadomości news:49di0b.drc.ln@192.168.1.1...

    > Kurtke kupilem w zeszlym roku, nie dostalem zadnej umowy gwarancyjnej gdy
    > spytalem sie o gwarancje powiedzieli mi ze mam sie pojawic z rachunkiem
    > jakby co...

    no i to jest wystarczajace.
    moim zdaniem wystarczy zajsc do sklepu i zareklamowac towar,
    jezeli kurtka sluzyla Ci dobrze, podoba Ci sie, a ma feler - naprawia
    Ci to. Jezeli jest to usterka, ktorej nie da sie "nareperowac" - zapewne
    dostaniesz po 2 tygodniach nowa.



  • 9. Data: 2003-01-21 15:57:21
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl>

    > no i to jest wystarczajace.
    > moim zdaniem wystarczy zajsc do sklepu i zareklamowac towar,
    > jezeli kurtka sluzyla Ci dobrze, podoba Ci sie, a ma feler - naprawia
    > Ci to. Jezeli jest to usterka, ktorej nie da sie "nareperowac" - zapewne
    > dostaniesz po 2 tygodniach nowa.

    Kurtka poszla cala na szwie (dlugosc ok 10cm) - stracila przez to swoje
    wlasciwosci (6000mm slupa wody etc)
    Mam prawo zarzadac wymiany kurtki na miejscu na nowa ?
    (jade na ferie z dzieciakami a kurtka by mi sie sprawna przydala)

    pzdr,
    grzech



  • 10. Data: 2003-01-21 21:01:50
    Temat: Re: prawo gwarancyje
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

    Od razu nie, najpierw musisz dam im szansę naprawy kurtki (towaru). Od razu
    wymiany żądać nie możesz.



    Użytkownik "nurse" <lynx(wytnij_to_z_adresu_email)@trinity.tznet.one.pl
    >
    napisał w wiadomości news:6nqj0b.irs.ln@192.168.1.1...
    > > no i to jest wystarczajace.
    > > moim zdaniem wystarczy zajsc do sklepu i zareklamowac towar,
    > > jezeli kurtka sluzyla Ci dobrze, podoba Ci sie, a ma feler - naprawia
    > > Ci to. Jezeli jest to usterka, ktorej nie da sie "nareperowac" - zapewne
    > > dostaniesz po 2 tygodniach nowa.
    >
    > Kurtka poszla cala na szwie (dlugosc ok 10cm) - stracila przez to swoje
    > wlasciwosci (6000mm slupa wody etc)
    > Mam prawo zarzadac wymiany kurtki na miejscu na nowa ?
    > (jade na ferie z dzieciakami a kurtka by mi sie sprawna przydala)
    >
    > pzdr,
    > grzech
    >
    >


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1