    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo gwarancyje
    Date: Tue, 21 Jan 2003 11:59:37 +0800

    In article <4...@1...168.1.1>, nurse wrote:
    > Kurtke kupilem w zeszlym roku, nie dostalem zadnej umowy gwarancyjnej gdy
    > spytalem sie o gwarancje powiedzieli mi ze mam sie pojawic z rachunkiem
    > jakby co...

    W myśl przepisów to to nie jest gwarancja.
    Idziesz tam i składasz pisemną reklamację z tytułu rękojmi (niech
    potwierdzą przyjęcie). Mają 14 dni aby się do niej odnieść lub 21 jeśli
    zechcą powołać rzeczoznawce (o czym muszą powiadomić). Jeśli się przez 14
    dni nie odezwą oznacza to że uznają reklamacje za zasadną. Potem mają
    kolejne 14 dni aby kurtkę naprawić. Dni to dni kalendarzowe a nie robocze.
    Podstawą jest Kodeks Cywilny przed zmianą z 27 lipca 2002 roku (ten tu
    obowiazuje bo kupowales w zeszlym roku), art. 556 - 576.

    --
    Marcin