  • 1. Data: 2003-01-20 13:36:49
    Temat: garaz / miejsce parkingowe w spoldzielni
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    6 lat temu podpisalem umowe z mala spoldzielnia na budowe mieszkania
    wraz z zobowiazaniem sie do najmu miejsca postojowego w garazu.
    Spoldzielnia miala swoje problemy z zadluzeniem budowa byla na rok
    zatrzymana, mieszkanie oddano 2 lata temu a ostateczne rozliczenie
    zrobiono 3 miesiace temu. W koncu udalo sie podpisac akt notarialny na
    mieszkanie i zalozyc wspolnote.

    Garazu oczywiscie nie wybudowano do tej pory mimo wplacenia pelnego
    wkladu. Mimo tego ze do kazdego mieszkania byl obowiazek wykupienia
    miejsca w garazu w cudowny sposob rozmnozyly sie miejsca postojowe
    oczywiscie tansze - 9 tys ktore byly przydzielane tym ktorzy wiedzieli.

    Od 2 lat korzystamy z takiego miejsca postojowego ale Sp-nia zaczyna sie
    znow zabierac za budowe garazu i wzywa do doplat - bylo 18.5 teraz ponad
    22 tys za "miejsce postojowe " rozniace sie od tego na zewnatrz tylko
    dachem bo scian bocznych nie ma.

    Wiaze nas ze spoldzielnia umowa najmu w ktorej jest paragraf o
    niemozliwosci jej rozwiazania !!!

    Mam zamiar zglosic wniosek o przeksztalcenie umowy najmu miejsca
    postojowego w garazu na umowe najmu zwyczajnego miejsca. Wstepnie
    odpowiedziano mi na nie bo brakuje miejsc. Ale wole juz zostawiac dalej
    samochod niz placic za kiepskie miejsce postojowe rownowartosc mojego
    samochodu. Czy spoldzielnia - jestem juz czlonkiem wspolnoty moze mnie
    dalej zmuszac do wykupienia garazu ? Co robic w takiej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 2. Data: 2003-01-20 14:00:51
    Temat: Re: garaz / miejsce parkingowe w spoldzielni
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    :
    : Wiaze nas ze spoldzielnia umowa najmu w ktorej jest paragraf o
    : niemozliwosci jej rozwiazania !!!

    1) najmu garażu?
    2) czy określono terminy wybudowania tego garażu?

    : Czy spoldzielnia - jestem juz czlonkiem wspolnoty moze mnie
    : dalej zmuszac do wykupienia garazu ?

    tego którego nie ma? :)

    napisz coś więcej, a najlepiej zacytuj kawałek umowy z garażem w roli
    głównej.

    pozdr.
    marcin

  • 3. Data: 2003-01-21 08:48:34
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message
> [...]
    > : niemozliwosci jej rozwiazania !!!
    >
    > 1) najmu garażu?
    > 2) czy określono terminy wybudowania tego garażu?

    1 Umowa czlonkowska miedzy nami a sp-nia w sprawie budowy mieszkania i
    miejsca parkingowego z 1997.

    Lokale mieszkalne i miejsca parkingowe beda przydzielone Czlonkom
    Spoldzielni na warunkach wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu i
    miejsca parkingowego.

    Spoldzielnia przydzieli członkowi lokal spoldzielczy typ, pietro, oraz
    zwiazane z nim miejsce parkingowe .
    Planowany termin przekazania budynku 1999. Koszt budowy miejsca
    parkingowego wynosi 8350

    Tak bylo wstepnie pozniej spoldzielnia wpadla w dlugi, opoznienia,
    zmienilo sie 3 prezesow i wyprodukowano aneks do umowy czlonkowskiej w
    200 kiedy zaczelismy mieszkac.

    Planowany termin przekazania do eksploatacji wielostanowiskowego lokalu
    garazowego okresla sie na 06/2001

    Członkowski koszt budowy miejsca garazowego wynosi 18500 na dzien
    podpisania aneksu. ostateczny czlonkowski koszt spoldzielnia okresli po
    zakonczeniu zadania inwestycyjnego oraz uporzadkowaniu terenu.

    Czlonek zobowiazuje sie do wnoszenia zaliczek na konto spoldzielni na
    wklad budowlany na miejsce garazowe (ostatnia rata wplacona w 2001)

    I kolejny aneks tym razem na Umowe najmu miejsca postojowego
    (tymczasowo)

    Umowa najmu jest zawarta na czas okreslony tj do dnia przekazania
    czlonkowi miejsca postojowego w wielostanowiskowym garazu.

    Umowa najmu nie moze zostac wypowiedziana przez zadna ze stron Moze ona
    jedynie ulec rozwiazaniu w trybie natychmiastowym przed uplywem czasu na
    ktory zostala zawarta:
    a) w przypadku gdy czlonek narusza regulamin korzystania
    b) gdy z winy spoldzielni nie moze korzystac z miejsca postojowego przez
    okres dluzszy niz 14 dni

    &7 Czlonek nie moze dokonac przeniesienia praw i obowiazkow wynikajacych
    z Umowy Najmu poza sytuacja w ktorej dokona zbycia wlasnosciowego prawa
    do lokalu mieszkalnego (teraz mam hipoteke a nie wlasnosc)

    Zbycie wlasnosciowego prawa do lokalu moze odbyc sie jedynie wraz z
    przeniesieniem uprawnien i obowiazkow.
    *******
    Jak zrezygnowac z tej umowy ?

    Pozdrawiam