  • 1. Data: 2002-02-05 17:42:22
    Temat: Wojsko mnie wzywa... co robic.
    Od: "Alex" <d...@p...no-spam.onet.pl>

    Witam,

    1) Moglby mi ktos wskazac jakas forme prawna, wedle ktorej
    studenci, ktorzy ukonczyli studia w zeszlym roku automatycznie
    przenoszeni sa do rezerwy ? Gdzie moge znalezc informacje
    na ten temat ?

    2) Przegladajac ustawe o powszechnym obowiazku odbycia sluzby
    wojskowej, czy jak to sie tam prawidlowo nazywa, odnalazlem wpis
    ze, ze sluzby zwolnione sa osoby przebywajace na stale za granica.

    Co to oznacza ? Czy trzeba miec staly meldunek zagranica, czy moze
    paszport innego panstwa, czy jakas vise czy co tam jeszcze mozna
    wymyslec. Jak to zinterpretowac ?

    Dzieki,
    Poborowy Aleks.

  • 2. Data: 2002-02-05 19:43:43
    Temat: Re: Wojsko mnie wzywa... co robic.
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Alex" <d...@p...no-spam.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > studenci, ktorzy ukonczyli studia w zeszlym roku automatycznie
    > przenoszeni sa do rezerwy ? Gdzie moge znalezc informacje

    Może cię wzywają tylko do wbicia stempla, że jesteś już rezerwa?

    Absolwenci, którzy uzyskali absolutorium do 6 XI 2001 i nie byli jeszcze
    ścigani przez WKU (tzn. nic do ciebie do tego dnia nie przyszło) z dniem 9
    XI 2001 automagicznie stają się rezerwistami.

  • 3. Data: 2002-02-05 20:41:28
    Od: "Alex" <d...@p...no-spam.onet.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> wrote:

    > Może cię wzywają tylko do wbicia stempla, że jesteś już rezerwa?

    Mam nadzieje :)

    > Absolwenci, którzy uzyskali absolutorium do 6 XI 2001 i nie byli jeszcze
    > ścigani przez WKU (tzn. nic do ciebie do tego dnia nie przyszło) z dniem 9
    > XI 2001 automagicznie stają się rezerwistami.

    Fajnie :) , ale:

    1) A kto takie rozporzadzenie/ustawe/czy cos wydal ?

    2) Jak udowodnic ze absolutorium uzyskalo sie do 6 XI 2001 ?
    (egzamin dyplomowy obronilem 7 XI 2001). Czy licza sie
    daty wpisow do indeksu czy jak ?

    Dzieki za odpowiedz,

    Pozdrawiam serdecznie,
    Aleks.

  • 4. Data: 2002-02-06 15:09:51
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > 1) A kto takie rozporzadzenie/ustawe/czy cos wydal ?

    Rozporządzenie. Mini-ster obrony.

    > 2) Jak udowodnic ze absolutorium uzyskalo sie do 6 XI 2001 ?
    > (egzamin dyplomowy obronilem 7 XI 2001). Czy licza sie
    > daty wpisow do indeksu czy jak ?

    Zaświadczenie z dziekanatu ew. prezentacja indeksu powinny wystarczyć. Ode
    mnie nic nie chceli, bo już mieli "w papierach", żem absolwent (przyszło z
    uczelni).

  • 5. Data: 2002-02-06 15:20:05
    Od: TK-Darkman <d...@k...chip.pl>

> [...]
    >
    >Co to oznacza ? Czy trzeba miec staly meldunek zagranica, czy moze
    >paszport innego panstwa, czy jakas vise czy co tam jeszcze mozna

    Mozesz powiedziec gdzie dokladnie znalazles ta ustawe? I ktory to
    paragraf? - Bo tez jestem 'zagrozony', a akurat spelniam warunek o
    ktorym piszesz (mam staly meldunek za granica).

    TK-Darkman
    ** Praca jest meczaca wiec nalezy jej unikac **

  • 6. Data: 2002-02-06 19:33:42
    Od: "Alex" <d...@p...no-spam.onet.pl>

    "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl> wrote:

    > Mozesz powiedziec gdzie dokladnie znalazles ta ustawe? I ktory to
    > paragraf? - Bo tez jestem 'zagrozony', a akurat spelniam warunek o
    > ktorym piszesz (mam staly meldunek za granica).

    Prosze uprzejmie:

    Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiazku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    [cut]

    Art. 44. 1. (55) Nie powoluje sie do czynnej sluzby wojskowej
    poborowych uznanych za zdolnych do tej sluzby:

    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkuja za granica,

    [cut]

    Teraz tylko pytanie, jak przepisy prawa definiuja stale
    zamieszkiwanie za granica ?

    Rozumiem ze pewnie trzeba byc tam zameldowanym ?
    Jeski tak, to ile czasu wymagane jest, aby uznac zamieszkiwanie
    za stale... a moze wymagane jest obywatelsto innego panstwa ?

    Ktos cos o tym wie ?

    Pozdrawiam,
    Alex.

    ps.
    wrzuce to jako nowy watek, moze jakas dobra dusza odpowie ?