    From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do wersji instalacyjnej programu
    Date: Tue, 05 Feb 2002 21:19:50 +0100

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Powiedz panu że nośnik instalacyjny to kopia zapasowa, a do niej masz
    > prawo :)
    Tyle ze nie kazdy program jest zwiazany z nosnikiem.

    > Nieporozumienie wynikło chyba ze złego określenia przedmiotu umowy. Jeśli
    > dystrybutor sprzedaje ci egzemplarz oprogramowania,
    chyba sprzedaje nosnik a udziela licencji na uzytkowanie programu

    to oczywista że w
    > skład tego wchodzi nośnik.
    Niekoniecznie.
    Dystrybucja programow za posrednictwem internetu nie wymaga
    przekazywania fizycznego nosnika.

    Jeśli tylko oferuje usługę instalacji, to już
    > takie oczywiste nie jest (ale nadal możesz żądać sporządzenia kopii
    > zapasowej,
    ok
    ktora rowniez moze byc udostepniona za posrednictwem sieci.

    z ustawy nie wynika że do tego potrzebny jest egzemplarz
    > programu
    z ustawy wynika prawo do sporzadzenia kopii zapasowej
    zatem egzemplarz programu jest do tego niezbedny, o ile kopie ma
    sporzadzac licencjobiorca
    a nie licencjodawca

    > - wystarczy uprawnienie do korzystania z niego).
    nie wystarczy, gdyz korzysta z wersji zainstalowanej a nie
    instalacyjnej.

    Proces przeksztalcenia wersji instalacyjnej w wersje zainstalowana jest
    niekoniecznie odwracalny.

    Jacek