  • 1. Data: 2003-04-22 08:47:50
    Temat: prawo do domeny miejscowosc.pl
    Od: "PiotrK" <piotrk@*antyspam*fr.pl>

    Witam!
    zarejestrowalismy domene www.miejscowosc.pl, ktora jest nazwa wsi na terenie
    ktorej jest
    osrodek wypoczynkowy.
    Nask przyjal wniosek, jako ze wg. pkt 7c regulaminu (
    http://www.dns.pl/nzasady.html ) , NASK moze odrzucic jedynie probe
    zarejestrowania nazwy gminy, powiatu lub wojewodztwa. (czyli nie wsi)
    Urzad miasta pod ktory podlega ta miejscowosc, (nie pytalismy urzedu o zgode
    tego na taki ruch kierujac sie regulaminem NASK'u), nie jest zadowolony z
    takiego obrotu sprawy...
    Czy ktos moze mi odpowiedziec, czy jest jakies prawo na mocy ktorego Urzad
    moglby odebrac nam prawo do poslugiwania sie taka domena? strona zawiera
    materialy ktore w zaden sposob nie szkodza gminie, przeciwnie - promuja
    ja... wlozylismy juz sporo pracy w ta strone, nie chcielibysmy jej
    utracic...

  • 2. Data: 2003-04-22 08:52:25
    Temat: Re: prawo do domeny miejscowosc.pl
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "PiotrK" <piotrk@*antyspam*fr.pl> napisał w wiadomości
    > Nask przyjal wniosek, jako ze wg. pkt 7c regulaminu (
    > http://www.dns.pl/nzasady.html ) , NASK moze odrzucic jedynie probe
    > zarejestrowania nazwy gminy, powiatu lub wojewodztwa. (czyli nie wsi)

    A czy jest jakakolwiek gmina której nazwa pokrywa się z nazwą tej waszej
    wsi? Bo jeśli tak to podpada pod ten regulamin. Np. wieś o nazwie
    Bolesławiec i gmina Bolesławiec. Coś czuję, że tak jest w tym przypadku.

    g a v r o n

  • 3. Data: 2003-04-22 09:10:27
    Od: "PiotrK" <piotrk@*antyspam*fr.pl>

    > A czy jest jakakolwiek gmina której nazwa pokrywa się z nazwą tej waszej
    > wsi? Bo jeśli tak to podpada pod ten regulamin. Np. wieś o nazwie
    > Bolesławiec i gmina Bolesławiec. Coś czuję, że tak jest w tym przypadku.

    nie ma zadnej gminy, miasta, powiatu ani wojewodztwa na terenie calej Polski
    o tej nazwie :)
    Uzad miasta wpadl po prostu rownoczesnie na podobny pomysl prowadzenia
    takiej strony www
    o swoim osrodku wypoczynkowym... my jednak bylismy pierwsi z wykupieniem
    domeny...
    i teraz pytanie czy owy urzad bedzie musial zadowolic sie inna domena czy
    moze odebrac nam na jakiejs podstawie *.pl?

  • 4. Data: 2003-04-22 09:43:56
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "PiotrK" <piotrk@*antyspam*fr.pl> napisał w wiadomości
    > i teraz pytanie czy owy urzad bedzie musial zadowolic sie inna domena czy
    > moze odebrac nam na jakiejs podstawie *.pl?

    Wygląda na to, że nie może. No chyba żeby się procesował i zapadł wyrok
    precedensowy. Zasugerujcie im by w domenie miejscowosc.pl zrobili sobie
    subdomene wies.miejscowosc.pl to może im wystarczy. Nie sądzę by wytoczyli
    przeciwko wam jakies ciężkie działa. Myślę, że możecie spać spokojnie i
    robić swoje.

    g a v r o n

  • 5. Data: 2003-04-22 10:06:36
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > przeciwko wam jakies ciężkie działa. Myślę, że możecie spać spokojnie i

    zawsze jeszcze zostaje miejscowosc.com.pl ;]

    Jean

  • 6. Data: 2003-04-22 10:19:07
    Od: "PiotrK" <piotrk@*antyspam*fr.pl>

> [...]
    > przeciwko wam jakies ciężkie działa. Myślę, że możecie spać spokojnie i

    wlasnie o to chodzi ze my mamy ta konkretna domene www.wies.pl :)) czyli
    subdomena juz ich nie zainteresuje :)
    pozostaje wtedy im com, net lub org... bo com.pl tez zajete :)

  • 7. Data: 2003-04-22 13:52:48
    Temat: Odp: prawo do domeny miejscowosc.pl
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik PiotrK <piotrk@*antyspam*fr.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b834nf$csn$...@n...news.tpi.pl...

    > wlasnie o to chodzi ze my mamy ta konkretna domene www.wies.pl :)) czyli
    > subdomena juz ich nie zainteresuje :)
    > pozostaje wtedy im com, net lub org... bo com.pl tez zajete :)

    To juz mja prywatna opinia, ze wszelkie organy panstwowe i samorzadowe
    powinny siedziec w .gov, co by nie bylo watpliowsci, ze to oficjalne.

    Depi.