  • 1. Data: 2003-04-22 08:35:32
    Temat: Może tym razem?
    Od: "W.S." <w...@p...onet.pl>

    Mam do rozwiązania sprawę dla mnie bardzo ważną ale jak do tej pory nie
    udało mi się niczego dowiedzieć. Może znajdzie się osoba która coś podpowie.
    Otóż uległem kiedyś wypadkowi w pracy który był wynikiem niewłaściwej
    technologii pracy i braku zabezpieczeń ochronnych. Skutki tego wypadku
    odczuwam do dziś a ostatnio się nasilają (czekam na wyniki tomografii
    komputerowej).
    Mam w związku z tym takie pytanie czy mogę domagać się od zakładu
    odszkodowania (rekompensaty) z tego tytułu i na jakiej podstawie.
    Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ całe te badania i leczenie jest
    kosztowne a ja od 2-ch miesięcy nie pracuję.
    Proszę o radę
    Witek.

  • 2. Data: 2003-04-22 10:02:19
    Temat: Re: Może tym razem?
    Od: w...@p...onet.pl

    > Mam do rozwiązania sprawę dla mnie bardzo ważną ale jak do tej pory nie
    > udało mi się niczego dowiedzieć.

    niczego?

    > Może znajdzie się osoba która coś podpowie.

    moze...

> [...]
    > Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ całe te badania i leczenie jest
    > kosztowne a ja od 2-ch miesięcy nie pracuję.

    proste

    www.pip.gov.pl

    a w zadaniach ustawowych PIP (dla wyjasnienia, Panstwowa Inspekcja Pracy)
    miedzy innymi znajdziemy:
    - analizowanie przyczyn wypadków przy pracy i chorób zawodowych, kontrola
    stosowania środków zapobiegających tym wypadkom i chorobom oraz udział w
    badaniu okoliczności i przyczyn wypadków ciężkich, zbiorowych i śmiertelnych;
    - ściganie wykroczeń przeciwko prawom pracownika i udział w postępowaniu w tych
    sprawach w charakterze oskarżyciela publicznego;
    - udzielanie porad technicznych i prawnych...itd itd

    na stronie znajdziesz rowniez ustawe o PIP...

    moim zdaniem to jest pierwsza instytucja w kolei, do ktorej powinienes sie
    zglosic
    mam nadzieje, ze zgodnie z zadaniami ustawowymi, beda sluzyc rada i pomoga
    zalatwic sprawe

    pozdrawiam
    d.