  • 1. Data: 2003-04-22 04:15:34
    Temat: dane na stronach www
    Od: piotr <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Od razu tak po świętach lece z pytaniem.
    Prowadzę z grupą przyjaciół serwisik internetowy.
    Chcielibyśmy umieścić w nim dane (nazwa,adres,nt. tel.) klubów, pub'ów,
    dyskotek, działających na terenie naszego miasta. Czy aby w/w dane
    zamieścić musimy mieć zgodę ich właścicieli, czy takie dane można podawać
    bez zgody ?

    Z góry dziękuję.
    Pozdrowienia
    Piotr Jędrusik

  • 2. Data: 2003-04-22 04:46:03
    Temat: Re: dane na stronach www
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dyskotek, działających na terenie naszego miasta. Czy aby w/w dane
    > zamieścić musimy mieć zgodę ich właścicieli, czy takie dane można podawać

    Warto zawsze zapytać, chociaż robisz im w ten sposób darmową reklamę.
    Moim zdaniem, jesli adresy są już na www gdzie indziej to powielanie ich
    jest dozwolone, a nawet wskazane.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-04-22 07:30:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    piotr na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

> [...]
    > dyskotek, działających na terenie naszego miasta. Czy aby w/w dane
    > zamieścić musimy mieć zgodę ich właścicieli, czy takie dane można podawać

    Możesz podawać bez zgody. Dane podmiotów gospodarczych nie podpadają pod
    ochronę. Choć dla uniknięcia wątpliwości, nie podawaj najlepiej nazwisk
    właścicieli, choć jeśli to DG z nazwiskiem w nazwie, to teretycznie możesz,
    ale po co się wychylać? Natomiast jak napiszesz Bar Stokrotka; Kwiatowa 12,
    otwarty od 10 do 11 to nie ma probolemu.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/