  • 1. Data: 2008-06-04 11:46:02
    Temat: prawo autorskie skryptu a niewiedza przy jego uzyciu
    Od: j...@g...com

    Dwa dni temu na kanale ircowym w temacie byl link do programu
    (skryptu) w php do sciagniecia.

    Sciagnalem ten skrypt przegralem pliki uruchomilem go pobawilem sie /
    nie zdazylem skorzystac z jego glownych zadan/ i dostalem mail mniej
    wiecej o tresci:

    wykryto instalacje skryptu z pirackiej kopii prosze o wyjasnienie
    sprawy lub sprawa trafi do sadu....

    poczytalem o tym programie i rzeczywiscie jest on platny i w
    naglowkach pliku jest informacja o licencji i jej numer /w moim
    przypadku tez jest jakis numer kogos - ktos kupil i udostepnil/

    Nie jest to zaden skrypt "cracked" czy "nulled" co wiadomo , ze sa
    "pirackie"

    Odpisalem na tego maila , ze nie wiedzialem, ze robie cos zlego ,
    skasowalem te pliki z komputera i z serwera i napisalem tak jak wyzej
    - skad go wzialem i jedynie co moge zrobic to przepraszam.

    Jakie konsekwencje mi groza ?

  • 2. Data: 2008-06-04 12:01:56
    Od: Majka <b...@a...pl>

    j...@g...com pisze:
> [...]
    > skasowalem te pliki z komputera i z serwera i napisalem tak jak wyzej
    > - skad go wzialem i jedynie co moge zrobic to przepraszam.

    Naciąganie :) Pewnie podałeś tam swojego maila gdy uruchamiałeś skrypt
    :) a potem on automatycznie wysłał coś takiego do Ciebie po jakimś
    czasie:) i ktoś głupi sie wystraszy i wyśle mu kasę .

    Sposób na naciąganie ludzi ;)

  • 3. Data: 2008-06-04 13:14:39
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]
    > a potem on automatycznie wysłał coś takiego do Ciebie po jakimś czasie:) i
    > ktoś głupi sie wystraszy i wyśle mu kasę .

    Poza tym przestępstwa popełniają ludzie a nie adresy IP/maile więc najpierw
    niech ten kto ci napisał poszuka sposobu na to że to zrobiłeś ty, a nie ktoś
    z Twojego kompa

    A.

  • 4. Data: 2008-06-04 13:52:04
    Od: j...@g...com

    Nie nie, nic nie podawalem, to jest skrypt do wrzucenia na serwer ftp /
    mam taki serwer wykupiony na swoje dane normalnie w polskiej firmie
    hostingowej i tam trzyma strone internetowa swojej firmy/ i na tym
    serwerze wgralem ten skrypt i to nie ma zadnego problemu, zeby
    udowodnic , ze te pliki zostaly wyslane z mojego komputera przeciez /
    mam stałe IP w firmie jednoosobowej/ Po prostu ten skrypt ma jakies
    ustawienie, ze zglasza adres gdzie jest zainstalowany i po tym autor
    pewnie zobaczyl /jak wiedzial gdzie patrzec/ , ze licencja w kodzie
    jest na kogos innego ... pewnie w papierach swoich znalazl licencje i
    powiazal ja z adresem - innym niz moj i stad wyslal tego maila do
    mnie...

    > Poza tym przestępstwa popełniają ludzie a nie adresy IP/maile więc najpierw
    > niech ten kto ci napisał poszuka sposobu na to że to zrobiłeś ty, a nie ktoś
    > z Twojego kompa

    No skoro to jest moj serwer wykupiony na moje dane i tam te pliki
    wgral ktos z komputera firmowego do ktorego tylko ja mam dostep to
    raczej to nie problem :)

  • 5. Data: 2008-06-04 17:04:32
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > No skoro to jest moj serwer wykupiony na moje dane i tam te pliki
    > wgral ktos z komputera firmowego do ktorego tylko ja mam dostep to
    > raczej to nie problem :)

    No to skoro nie problem, to znajdź informację który z pracowników onetu
    wgrał to zdjęcie na ich serwer:
    http://m.onet.pl/_m/f38994a3f05eac139c2703a9643d36c7
    ,21,1.jpg

    Serwer wykupiony jest na dane onetu, a ktoś ten plik wgrał z jednego z
    komputerów firmowego do którego tylko on ma dostęp.

    To teraz ustal kto to, skoro to takie łatwe :)

    --
    Max

  • 6. Data: 2008-06-04 19:30:49
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Maxiuca pisze:
> [...]
    > komputerów firmowego do którego tylko on ma dostęp.
    >
    > To teraz ustal kto to, skoro to takie łatwe :)

    on nie ma szans ale p.Prokurator juz tak na wniosek pokrzywdzonego ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 7. Data: 2008-06-04 20:57:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maxiuca wrote:

> [...]
    > komputerów firmowego do którego tylko on ma dostęp.
    >
    > To teraz ustal kto to, skoro to takie łatwe :)

    Janeczek wie, bo on zarządza i swoim komputerem firmowym i serwerem, na
    którym umieszczono plik. I gwarantuję Ci, że odpowiedni pracownicy Onetu
    też wiedzą kto, kiedy i skąd wgrał zdjęcie, o ktorym piszesz. Podobnie,
    jak ja, zarzadzając "swoim" serwerem ftp w USA też takie rzeczy wiem ;-)

    M.

  • 8. Data: 2008-06-04 22:56:40
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ,21,1.jpg
    > on nie ma szans ale p.Prokurator juz tak na wniosek pokrzywdzonego ;)

    Oczywiście ale tylko wtedy jeżeli prokuratow w ogóle będzie chciał wszcząć
    postępowanie karne w takiej sprawie.

    --
    Max

  • 9. Data: 2008-06-04 23:04:08
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    > Janeczek wie, bo on zarządza i swoim komputerem firmowym i serwerem, na
    > którym umieszczono plik. I gwarantuję Ci, że odpowiedni pracownicy Onetu
    > też wiedzą kto, kiedy i skąd wgrał zdjęcie, o ktorym piszesz.

    Jasne, ja też wiem kto wgrywa jakie rzeczy na mój serwer. Problem w tym, że
    oprócz prokuratury nikt inny nie jest w stanie tego ustalić. Co więcej
    ustalenie adresu IP i przypisanie go do konkretnego miejsca (mieszkania,
    siedziby firmy, czy nawet pojedynczego pokoju) nie jest jednoznaczne ze
    wskazaniem kto konkretnie z danego komputera korzystał (no może w firmie da
    się jeżeli pracownicy muszą logować się do komputera, ale też nie do końca).

    --
    Max

  • 10. Data: 2008-06-04 23:25:32
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Maxiuca wrote:
> [...]
    f.googlegroups.com...

    > No to skoro nie problem, to znajdź informację który z pracowników onetu

    Sądzisz, że wątkotwórca odpowiadając na maila nie podpisał się imieniem
    i nazwiskiem? :)

    Pozdrawiam, argothiel