  • 1. Data: 2007-08-19 14:19:28
    Temat: Troche OT - a propos wymiany DO.
    Od: analog <a...@u...op.peel>

    Witam.
    Czy powszechne jest rozdzielanie oddawania i potwierdzania wniosków
    o wydanie DO ?
    U mnie (miasto około 150 tys mieszkańców) w UM są dwa stanowiska.
    Jedno potwierdza (weryfikuje?) wnioski - z tego co wiem to sprawdza
    poprawność numeru PESEL. Drugie - odbiernia wnioski.
    Wprowadza to niezły chaos i zamęt - bez potwierdzenia nie można wnisoku oddać.
    (podobno taki jest wymóg ustawy/przepisów).
    Każda z kolejek to (na dzień dzisiejszy) 50-100 osób. Co najmniej połowa
    z drugiej jest nieuświadmiona o potrzebie potwierdzania i musi robić
    "restart" całej procedury - przenosić się na początek pierwszej, a późnie odstać
    swoje
    od nowa w drugiej.
    Oczywiście w urzędzie brak jakiejkolwiek informacji na ten temat.
    W kolejce do potwierdzenia wniosku często stoją ludzie
    którzy nie uiścili opłat (jeszcze) lub nie mają zdjęć - dodatkowo opóźnia to
    procedury.
    Zamieszanie bywa potworne, Najpierw trzeba postać w kolejce do uiszczenia opłaty,
    później do potwierdzenia, by na końcu móc oddać wniosek.
    Na pytania (częste) ludzi dlaczego by nie można przyjmować wniosków i potwierdzać w
    jednym miejscu pada odpowiedź "bo to dwie różne bazy i inne komputery".
    Hmmm. Dziwne praktyki. Tak jest wszędzie?

    --
    TS

  • 2. Data: 2007-08-19 19:09:17
    Temat: Re: Troche OT - a propos wymiany DO.
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    analog napisał(a):
> [...]
    > jednym miejscu pada odpowiedź "bo to dwie różne bazy i inne komputery".
    > Hmmm. Dziwne praktyki. Tak jest wszędzie?

    Podczepię się z pytaniem: czy wymianę dowodu osobistego można
    przeprowadzić pocztą? Jak zmieniałem prawo jazdy, to wniosek wraz ze
    starym dokumentem przesłałem pocztą, a po kilku tygodniach otrzymałem do
    domu nowy dokument. Czy można tak zrobić z DO?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-19 19:26:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

> [...]
    > starym dokumentem przesłałem pocztą, a po kilku tygodniach otrzymałem do
    > domu nowy dokument. Czy można tak zrobić z DO?

    AFAIK nie. Choćby dlatego, że na wniosku _w obecności urzędnika_
    składasz wzór podpisu, który jest następnie skanowany i umieszczany
    na dowodzie.