    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie ? Wykorzystanie danych z ksiazki
    Date: Sun, 19 Aug 2007 21:31:41 +0200

    On 2007-08-19 18:21, Fantom wrote:
    > Witam
    > Mam problem natury prawniczej, a mianowice mie wim czy moge uzywac danych z
    > tabel z ksiazek, wpisujac te dane do progrmau komputerowego ktory na
    > podstawie tych danych cos tam sobie wylicza. Program ma byc komercyjny, a
    > dane z tej ksaizki sa dorobkiem jakiesgos zespolu naukowego (sami badali i
    > wyniki sa "ich"). Ksiazka z tymi tabelami jest ogolniedostepna. Czy moge z
    > tego korzystac (np dopisac gdzies w licencji czy w progrmaie ze dane sa
    > brane z tej ksiazki) czy tez nie mam takiego prawa ??

    Wyniki nie są ich, ale "Matki Natury" :-) Można z tych danych korzystać
    do woli -- nie są objęte prawem autorskim [idee nie podlegają prawu
    autorskiemu], i nie podlegają prawu własności przemysłowej [praw/cech
    przyrody nie można opatentować].
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have