  • 1. Data: 2007-08-19 09:48:59
    Temat: Spor o pomieszczenie piwniczne..
    Od: "jurasas" <n...@m...pl>

    Sprawa wyglada tak ze w bloku sa piwnice do uzytku wszystkich mieszkancow
    klatki, typu pralnia, suszarnia. Pomieszczenie ktore jest mi potrzebne od
    kilku lat zajmuje nielegalnie (bez pozwolenia administracji) pewna
    starsza kobieta. Zaczolem starania o usyskanie pozwolenia, wiec zlozylem
    podanie oraz zebralem zgody prawie wszystkich mieszkancow klatki. Kiedy
    owa starsza kobieta sie o tym dowiedziala powiedziala ze ona tego
    pomieszczenia nie zwolni i zaraz po mnie zlozyla rowniez podanie.
    Oczywiscie pozbierala tez zgody mieszkancow, ale oprocz listy ze zgodami
    miala prawdopodobnie ze soba jakas kartke na ktorej pozbirala kilka
    podpisow jakby wycofujacych wczesniej podpisane dla mnie zgody.
    Prawdopodobnie kilka starszych osob udalo jej sie namowic do tego.

    Wlasnie otrzymalem pismo z adm. ze nie moge otrzymac tego pomieszczenia
    poniewaz kilka osob ktore wyrazily dla mnie zgode wycofaly ja i otrzymuje
    piwnice tamta pani, ktora zreszta uzytkuje ja od dawna (nielegalnie).
    Dziwi mnie ze podaje sie taka argumentacje, bo to ze ona uzytkuje ja od
    dawna to chyba tylko podstawa do wyegzekwowania oplaty za nielegalne
    uzytkowanie a nie argument przemawiajacy za wydaniem jej tego
    pomieszczenia.

    Co moge w tej sytuacji zrobic? Zamierzam sie odwolac od tej decyzji.
    Zastanawiam sie jakie przepisy reguluja przydzielanie takich pomieszczen.
    Dodatkowo czy to jest legalne ze na jakims swistku mozna uniewaznic
    podstepnie zgody dla mnie. Wrazie gdyby mi sie nie udalo uzyskac tej
    piwnicy chcialbym doprowadzic do otwarcia jej i mozliwosci uzytkowania
    przez wszystkich lokatorow

    Licze na WASZA pomoc
    Pozdrawiam
    j...@i...pl

  • 2. Data: 2007-08-19 11:33:19
    Temat: Re: Spor o pomieszczenie piwniczne..
    Od: "Lady Heather" <l...@i...pl>

    Użytkownik "jurasas" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Wrazie gdyby mi sie nie udalo uzyskac tej
    > piwnicy chcialbym doprowadzic do otwarcia jej i mozliwosci uzytkowania
    > przez wszystkich lokatorow

    A tu juz wylazi z ciebie przyslowiowy pies ogrodnika co sam nie zezre i
    innemu nie da. Po co pozostalym lokatorom to pomieszczenie skoro do tej pory
    go nie potrzebowali.

    Lady heather

  • 3. Data: 2007-08-19 17:26:48
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    za mało danych - jaki jest rodzaj wlasnisci twojego mieszkania i tego lokalu
    w piwnicy?? czy jest to spółdzielnia czy wspólnota mieszkaniowa??

  • 4. Data: 2007-08-19 18:23:27
    Od: "jurasas" <n...@m...pl>

    > za mało danych - jaki jest rodzaj wlasnisci twojego mieszkania i tego
    > lokalu w piwnicy?? czy jest to spółdzielnia czy wspólnota mieszkaniowa??

    To jest spoldzielnia, a lokal to pomieszczenie piwniczne w moim bloku
    moje mieszkanie jest wlasnosciowe ale niewiem czy to ma jakies tutaj
    znaczenie.

  • 5. Data: 2007-08-19 19:30:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jurasas" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    Skoro w piśmie Spółdzielnia przyznaje, że wie, iż ta osoba bez umowy
    korzysta od lat z pomieszczenia, to jest to na pewno podstawa do żądania
    wyegzekwowania przez zarząd spółdzielni w imieniu wszystkich członków
    zapłaty za korzystanie z tych pomieszczeń. Co więcej, należy przez
    obowiązujący w spółdzielni cennik najmu takich pomieszczeń ustalić, ile w
    okresie bezumownego korzystania z pomieszczenia spółdzielnia straciła.
    Jeśli kwota ta przekroczy łącznie 160.000 zł, wówczas można pomyśleć o
    odpowiedzialności karnej zarządu na podstawie art. 296 kk. Ale wątpię, bo
    to by przy 10 latach dało by czynsz powyżej 1300 zł miesięcznie. W
    przeciwnym wypadku można złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa z art. 267a Ustawy o spółdzielczości polegającego na
    zaniechaniu pobierania należnego spółdzielni czynszu. Tutaj już nie ma
    granicy kwoty, a udowodnienie szkody w wysokości niepobranego należnego
    czynszu nie wydaje się trudne. Oczywiście, gdyby nie pismo Spółdzielni do
    Ciebie trudno by było dowieść, że Zarząd Spółdzielni wiedział o
    wykorzystywaniu tych pomieszczeń. Ale skoro potwierdzają tę wiedzę w
    piśmie, to ten problem odpada.

    A co do najmu przez Ciebie tego pomieszczenia to pozostaje Ci się od
    decyzji odwołać do rady nadzorczej, a w ostateczności do walnego
    zgromadzenia członków. Nie ma żadnych przepisów normujących komu
    spółdzielnia takie pomieszczenie powinna wynająć. Gdyby wynajęli Tobie,
    tamta kobieta była by niezadowolona. W tej sytuacji argumentacja
    spółdzielni nie ma żadnego znaczenia. Równie dobrze mogli w ogóle nie
    wyjaśnić, z jakiego powodu podjęli taką, a nie inną decyzję. Rada
    nadzorca - moim zdaniem - w takim wypadku powinna zarządzić przetarg na
    najem spornego pomieszczenia i wynająć go tej osobie, która da więcej.

    Argument o wycofaniu przez niektóre osoby zgody na wynajem Ci pomieszczenia
    świadczy o niezrozumieniu przez Zarząd spółdzielni istoty takiej zgody.
    Członek spółdzielni wyraża zgodę na wyłączenie spod wspólnego użycia danego
    pomieszczenia, a nie na dzierżawę jego określonej osobie. Tak więc nie
    miało znaczenia komu tę zgodę wyrazili. Ale to już moja prywatna opinia.
    Przypominam sobie, że gdzieś taki zapis widziałem w jakiej ustawie lub
    rozporządzeniu, ale nie udało mi się tego znaleźć.

  • 6. Data: 2007-08-19 20:57:18
    Od: NowY <n...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    [...]

    Mam pytanie podobna sprawa a wręcz identyczna, chodzi o pomieszczenie do
    przechowywania rowerów i wózków tylko że dotyczy bloku komunalnego ??
    Czy może być wynajęta dla jednej z tych osób czy każdy może z tego
    korzystać ??