  • 1. Data: 2003-09-19 10:30:32
    Temat: prawo autorskie
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Witam
    Sprawa tyczy sie wykonania strony www.
    Mam pytanko, czy zapis w umowie o dzielo tego typu:

    Wynagrodzenie wykonawcy obejmuje przekazanie [nazwa firmy] wszelkich
    praw autorskich do dzieła opisanego w § 1 umowy, oraz do przekształcenia
    go metodą, jaka będzie potrzebna do celów projektowych.

    ...pozbedzie mnie mozliwosci umieszczenia dziela w swoim portfolio jako
    wykonanej przeze mnie produkcji?

    z gory dzieki za odpowiedz

    P.

  • 2. Data: 2003-09-19 10:34:23
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Dnia 2003-09-19 12:30, kolega pkruk napisał :

    > Wynagrodzenie wykonawcy obejmuje przekazanie [nazwa firmy] wszelkich

    Aha nie wiem czy to istotne ale [nazwa firmy] jest jakby posrednikiem,
    ktory moja produkcje odsprzedaje dalej zalozmy FIRMIE X, wiec wiem ze
    nie bede mogl wrzucic tego do portfolio jako produkcji wykonanej dla
    FIRMY X, ale moze moge jako produkcje wykonana dla [nazwa firmy]?

    bede wdzieczny za odpowiedz

    P.

  • 3. Data: 2003-09-19 10:49:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik pkruk napisał:

> [...]
    > praw autorskich do dzieła opisanego w § 1 umowy, oraz do przekształcenia
    > go metodą, jaka będzie potrzebna do celów projektowych.

    Poprawcie jesli sie myle, ale prawo do przedstawienia czego jako "moje
    dzieło" czyli np. zamieszczenie w portfolio, to jest osobiste prawo
    autorskie które jest niezbywalne.
    Innymi słowy, jakich bym praw do dzieła nie sprzedała, zawsze mogę
    powiedzieć "to ja zrobiłam".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-09-19 10:51:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    pkruk rzecze:
    [..]
    > pozbedzie mnie mozliwosci umieszczenia dziela w swoim portfolio jako
    > wykonanej przeze mnie produkcji?

    Nie. Żadna umowa nie jest w stanie pozbawić Cię więzi z Twoim utworem, czyli
    osobistych praw autorskich.
    Nie tylko możesz je umieszczać w swoim portfolio i się nim chwalić, ale jeszcze
    wymagać podpisywania Twojej pracy Twoją sygnaturą przez nabywcę praw majątkowych
    do niej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2003-09-19 11:22:09
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Dnia 2003-09-19 12:51, kolega Arek napisał :

> [...]
    > jeszcze
    > wymagać podpisywania Twojej pracy Twoją sygnaturą przez nabywcę praw

    Swietnie dzieki wam za te informacje. Z sygnaturka jest jednak problem
    bo firma posredniczaca zyczy sobie (zastrzegla co prawda nie w umowie
    ale warunkach wspolpracy) zeby wpisywac w Content - Autor (tagi www
    okreslajace autora, date wykonania slowa kluczowe i takie tam) jej
    nazwe, w sumie to tak jakbym pracowal pod jej skrzydlem jak to sie mowi.
    A przy okazji to czy ma do tego prawo skoro mi placi i podpisuje ze mna
    umowe o dzielo, czy moze zadac czegos takiego jako posrednik? Mi w sumie
    zalezy tylko na moim protfolio wiec jeszcze raz wielkie dzieki.

    > pozdrawiam

    P.

  • 6. Data: 2003-09-19 13:17:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, pkruk wrote:
    [...]
    >+ Wynagrodzenie wykonawcy obejmuje przekazanie [nazwa firmy] wszelkich
    >+ praw autorskich do dzieła opisanego w § 1 umowy,

    Tak BTW: bardzo dobra umowa. Dla ciebie :)
    O ile się nie mylę to zapis "wszelkich praw..." jest
    z mocy prawa nieważny, bo prawa muszą być *wymienone* !
    I działa to tak, że jak w przyszłości pojawi się nowy
    sposób rozpowszechniania dzieła - tego prawa kupujący
    nie będzie miał !
    Np. jak ktoś 20 lat temu sprzedał dzieło z listą
    wszelkich możliwych praw - to prawdopodobnie "rozpowszechniania
    za pomocą technik cyfrowych" tam nie było, i prawo do
    "postawienia w Internecie na WWW" ma nadal autor.
    AFAIK * IMO, korekty mile widziane :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-09-19 14:39:20
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-19 13:22, pkruk napisał(a):

> [...]
    > okreslajace autora, date wykonania slowa kluczowe i takie tam) jej
    > nazwe, w sumie to tak jakbym pracowal pod jej skrzydlem jak to sie mowi.

    Trochę trudno powiedzieć. Jeśli jesteś pracownikiem tej firmy i
    wykonujesz stronę w ramach swoich obowiązków, to oczywiście, ma prawo.
    W przypadku umowy o dzieło - raczej nie. Nie może przypisywać sobie
    autorstwa cudzego dzieła.
    Można zrobić tę firmę współautorem dzieła: proponuję zasugerować "autor:
    nazwa firmy, pkruk".
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 8. Data: 2003-09-19 16:25:50
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Dnia 2003-09-19 16:39, kolega Wojciech Szweicer napisał :

> [...]
    > autorstwa cudzego dzieła.
    > Można zrobić tę firmę współautorem dzieła: proponuję zasugerować "autor:

    Wlasnie w ten sposob juz pracowalem wiec wtedy mnie to nie zastanawialo.

    Dzieki wszystkim za rady.
    P.