  • 1. Data: 2003-09-19 07:38:03
    Temat: Wycofanie wniosku o obniżenie alimentów, zażalenie do sądu.
    Od: "Marcin T" <m...@p...wprost.pl>

    Najpierw może napiszę jak wskrócie wszystko wygląda, a potem problem.
    Złożyłem wniosek w sądzie rejonowym o obniżenie alimentów, ponieważ zmieniły
    mi się dochody, zmieniłem prace i mniej zarabiam o ok. 400 zł brutto.
    Niedługo po tym złóżyłem pozew rozwodowy w sądzie okręgowym. Do sądu
    rejonowego wpłaciłem wpis 288 zł za sprawę o obniżenie alimentów. Na
    pierwszej rozprawie adwokat żony złozył wniosek o wycofaniemojego wniosku i
    przekazanie sprawy do sądu okręgowego, ponieważ złożyłem pozew o rozwód.
    mogłem się z tym wnioskiem zgodzić albo domagać się przeprowadzenia sprawy o
    obniżenie alimentów, ale jak poinformowała mnie sędzina, cała sprawa
    dotyczyła by tylko tego krótkiego okresu pomiedzy wnioskiem o obniżenie
    alimentów a pozwem rozwodowym . Zapytałem panią sędzinę czy jak zgodzę się
    na nie przeprowadzenie sprawy, to otrzymam zwrot wpisowego albo czy może
    zostać ono zaliczone na poczet wpisu tymczasowego w sprawie o rozwód. Pani
    sędzina skwitowała mnie krótko, że sąd nie jest od udzielania porad prawnych
    i dała mi 7 dni na podjęcie decyzji. Napisłaem pismo o wycofanie wniosku i
    zwrot wpisu .
    3 dni temu otrzymałem odpowiedź że sąd zgodził się na wycofanie wniosku,
    nie zgodził się na zwrot wpisowego ponieważ odbyła się jedna sprawa (trwała
    6 min)dodatkowo dołożył mi 26 zł. za koszt znaczków i 250 zł tytułem zwrotu
    kosztów zastępstwa procesowego dla pozwanej (to na wniosek adwokata żony, o
    tyle wnioskował).

    Od tej decyzji mogę złożyć zażalenie, i teraz mam pytanie:
    Co daje takie zażalenie? wycofałem wniosek bo liczyłem że coś dostanę z
    wpłaconych 288 zł, a tu jeszcze dowalono mi prawie 300 zł.
    Czy jest w tej sytuacji jakiś sposób by nie tracić tyle kasy?
    Z Góry Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
    Marcin