  • 11. Data: 2005-07-13 13:24:03
    Temat: Re: prawo a domeny
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    KACPER <k...@c...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > poczulem mozliwosc zarobienia kasy na sprzedazy tej domeny skoro oni
    > omylnie (jak podejzewam) tego nie zrobili.

    to się w USA cybersquatting nazywa. Jezeli żądasz za odsprzedanie domeny o
    1$ ( słownie jednego dolara) więcej, niż poniosłeś na nią wydatków, to
    według tamtejszego orzecznictwa znaczy, że chcesz postąpić nieuczciwie i
    nie nalezy Ci się ochrona. Domena ma przejść na uprawnionego z "firmy"

    ATSD uważam, ze nie tyle pomyłkowo, co specjalnie tego nie robili - domeny
    org są w użyciu od niedawna, a wkażdym razie na pewno krócej niz te inne
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 12. Data: 2005-07-13 17:51:04
    Od: Tomasz Trystula <z...@v...krakow.pl>

    Dnia 13.07.2005 KrzysiekPP <k...@S...op.pl> napisa?/a:

    > Wiesz do czego sluzy domena .org ??? Przynajmniej teoretycznie ?

    A jakie to ma znaczenie, tak faktycznie? Nikt nie zwraca na to
    uwagi. Polska domena *.edu.pl te? miala byc uzywana wylacznie
    przez instytucje edukacyjne. A prawda jest taka, ze taka domene
    moze zarejestrowac kazdy.

    --
    Tomasz Trystula

  • 13. Data: 2005-07-13 17:52:49
    Temat: Re: domeny .org i ich uzywanie do celow komercyjnych
    Od: Tomasz Trystula <z...@v...krakow.pl>

    Dnia 13.07.2005 BartekK <s...@d...org> napisa?/a:

    > czy ktos sie przyczepi gdy wykorzystam domene .org (ktora jakistam
    > czas uzywam "prywatnie") do celow komercyjnych?

    Nie.

    > Bo mam ten drut.org - kupe ludzi juz mnie z ta nazwa kojarzy, zakladam
    > dzialanosc (ogolnie- zwiazana z drutami ;) ) i wrecz chcialbym wprost
    > nazwac tak firme jak moja domena... czy ktos slyszal zeby z tego byly
    > kiedys jakies klopoty ?

    Nie.

    --
    Tomasz Trystula

  • 14. Data: 2005-07-25 21:07:53
    Od: Marek<M...@g...pl>

    Mam do Was takie pytanie związane z rejestracją domen internetowych:

    Czy zgodne z polskim prawem jest zarejstrowanie domeny typu
    WWW.NAZWA_HANDLOWA_PRODKTU.PL
    WWW.NAZWA_HANDLOWA_PRODKTU.COM.PL

    gdzie NAZWA_HANDLOWA_PRODUKTU to nazwa produktu jakieś firmy?
    Dodatkowo wiem, że jest to marka handlowa prawnie chroniona.

    Jeśli domena internetowa o tej samej nazwie co produkt danej firmy zawierała by
    treści niezwiązane z branżą tej firmy, czy jest to niezgodne z prawem i mogę
    zostać pozwany przez tę firmę?

    Proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Marek