  • 1. Data: 2005-07-12 20:54:33
    Temat: Urząd skarbowy urwis
    Od: "rr" <...@...aa>

    USy są rygorystyczne wobec wszelkich nieprawidłowości,
    dlatego chciałbym zapytać jak to działa w drugą stronę. Sytuacja taka:
    Wraz z zeznaniem wysłałem druk nip-3, a na nim mój adres zameldowania, adres
    do korespondencji, oraz nr konta bankowego dla zwrotu nadpłaty.
    Zeznanie wysłałem do urzędu własciwego dla adresu zameldowania.
    Dostałem polecony w którym urząd ten zawiadomił mnie o przekazaniu
    dokumentów do urzędu właściwego dla adresu do korespondencji. Dla mnie to
    dziwne.
    Zdaje się że przez ten fakt na zwrot czekałem dłużej, choć nie chciało mi
    się liczyć.
    Za to kolejny ruch skarbówki już bardziej zabawny to wysłanie zwrotu ...
    przekazem(!) na ... adres zameldowania(!)
    Za przekaz sobie potrącili ok 10zł. Kosztowała mnie też podróż aby odebrać
    przekaz.
    Czy możliwe jest odzyskac te koszty od urzędu skarbowego?

  • 2. Data: 2005-07-12 21:54:17
    Temat: Re: Urząd skarbowy urwis
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "rr" <...@...aa> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekaz.
    > Czy możliwe jest odzyskac te koszty od urzędu skarbowego?

    Jeśli adres zameldowania jest zgodny z adresem zamieszkania to wypełnia się
    jedną pozycję. Jeśli były wypełnione 2 pozycje to znaczy a)adres
    zameldowaia
    b) adres zamieszkania
    To dla urzędu jest ważne gdzie się mieszka, a nie gdzie jest się
    zameldowanym.
    Natomiast w druku NIP 3 nie ma takiej pozycji jak adres dla korespodencji.
    Nawet nie znając przepisów, gdzie te sprawy są jasno uregulowane, to myśląc
    logicznie po co komuś wysyłać coś na adres zameldowania, kiedy on gdzie
    indziej mieszka i o tym powiadomił urząd.

  • 3. Data: 2005-07-13 07:44:12
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "rr" <...@...aa> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > przekazem(!) na ... adres zameldowania(!)
    > Za przekaz sobie potrącili ok 10zł. Kosztowała mnie też podróż aby odebrać
    [...]

    US nigdy nie zrozumiesz. Ja zawsze dostawalem zwrot podatku na konto a w tym
    roku przyszlo przekazem pocztowym, tak bez powodu. Dyskusja z nimi na ten temat
    byla bezcelowa - zlozylem jeszcze raz NIP3.

    the.one

  • 4. Data: 2005-07-13 07:50:37
    Od: "rr" <...@...aa>

    > To dla urzędu jest ważne gdzie się mieszka, a nie gdzie jest się
    > zameldowanym.

    naprawdę? jaki przepis to reguluje?
    mogę mieszkać co miesiąc gdzie indziej.
    A gdyby chcieli mnie wezwać celem kontroli faktur to jaki adres by wybrali?
    każdy urząd wybierze adres zameldowania, poczynając od WKU, poprzez sądy itd
    Jakoś trudno uwierzyć że skarbówka inaczej

  • 5. Data: 2005-07-13 07:56:08
    Od: "rr" <...@...aa>

> [...]
    temat
    > byla bezcelowa - zlozylem jeszcze raz NIP3.

    Tak, ale tutaj to nie byłaby dyskusja niczym nie poparta.
    Skoro znali mój adres zamieszkania (przysłali mi polecony na ten adres) to
    jest dowód że mają mój nip-3.
    A na tym samym nip-3 jest numer konta.
    Nie zamierzam z nimi dyskutować tylko chcę się dowiedzieć czy jest oficjalna
    droga/możliwość żeby dochodzić swoich racji. Ja za popełnione w pracy błędy
    odpowiadam, dlaczego urzędnik ma nie odpowiadać? jest wielu chętnych na jego
    miejsce

  • 6. Data: 2005-07-13 08:07:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    rr napisał(a):

    > Jakoś trudno uwierzyć że skarbówka inaczej

    Tak inaczej, bo chodzi o to aby rozliczac sie tam, gdzie sie faktycznie
    mieszka, a nie gdzie ma sie podany adres zameldowania (Czasem odlegly od
    faktyczniego miejsca zamieszkania o kilkaset kilometrow). Nawet US wie,
    ze przepisy meldunkowe w Polsce to fikcja.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-07-13 08:34:20
    Od: "rr" <...@...aa>

> [...]
    > faktyczniego miejsca zamieszkania o kilkaset kilometrow). Nawet US wie,
    > ze przepisy meldunkowe w Polsce to fikcja.

    widzę w tym zamysł, ale skoro przepisy meldunkowe to fikcja, to prosze
    spojrzeć też na
    to że mogłem zamieszkać w obecnym miejscu dzień przed wysłaniem zeznania.
    To tworzy nastepną fikcję.
    Albo w ogóle tam nie mieszkam tylko mam tam zaufaną osobę która powiadomi
    mnie o korespondencji.
    A ja tymczasem jestem za granicą. Przykladowo :)

  • 8. Data: 2005-07-13 12:35:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rr wrote:

> [...]
    > każdy urząd wybierze adres zameldowania, poczynając od WKU, poprzez sądy itd
    > Jakoś trudno uwierzyć że skarbówka inaczej

    podlegasz pod urząd w miejscu zamieszkania, a nie zameldowania.
    Czytaj: jeżeli wyślesz nip-3 do nowego US z nowym adresem zamieszkania
    (mledunek nie jest do niczego potrzebny) to US nie może ci odmówić
    przyjęcia takiego wniosku i przeniesienia dokumentów do nowego US.

    A wysyłanie listów na adres zameldowania to zupełnie inna sprawa.
    Bo przecież jesteś tam zameldowana, czyli mają prawo do zrobić.
    Skoro nie mieszkasz, to sie przemelduj tam gdzie mieszkasz.

  • 9. Data: 2005-07-13 12:36:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rr wrote:

    > Albo w ogóle tam nie mieszkam tylko mam tam zaufaną osobę która powiadomi
    > mnie o korespondencji.
    > A ja tymczasem jestem za granicą. Przykladowo :)

    to podlegarz karze do 3000 zł, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

  • 10. Data: 2005-07-13 12:38:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rr wrote:

> [...]
    > odpowiadam, dlaczego urzędnik ma nie odpowiadać? jest wielu chętnych na jego

    Mieli obowiązek wysłać ci zwrot podatku na konto bankowe.
    Składaj oficjalne pismo, w którym domagasz się zwrotu potrąconej opłaty
    ze względu na błąd US.
    Już ci to napisałem.