  • 1. Data: 2005-05-07 07:16:07
    Temat: prawnik (prawo pracy)
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Może ktoś wie, gdzie można zasięgnąć porady w sprawie prawa pracy -
    najchętniej dziś lub jutro?
    Jakiś adres, przypuszczalny koszt takiej wizyty?

    --
    Les P

  • 2. Data: 2005-05-07 13:29:52
    Temat: Re: prawnik (prawo pracy)
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości:

    > Napisz, może postaram sie Tobie pomóc.

    Byłbym bardzo wdzięczny, bo w sobotę nie ma co liczyć na poradę w kancelarii
    (umówiłem się dopiero na wtorek), a w poniedziałek z rana muszę odbyć
    rozmowę.

    Referuję:

    Pracodawca chce mnie zwolnić za porozumieniem stron w ten sposób, że wysyła
    mnie do pracy w innym mieście odległym o 50 km. Pytanie brzmi - czy taka
    zmiana warunków pracy nie wymaga wypowiedzenia? Czy to nie pracodawca
    powinien wypowiedzieć pracę? I czy (jeśli to on powinien wypowiedzieć umowę)
    po 2,5 roku pracy należy mi się odprawa (przepracowane ponad 20 lat)?

    Bardzo dziękuję za pomoc

    --
    Les P

  • 3. Data: 2005-05-07 13:39:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Les P napisał(a):

> [...]
    > pracodawca powinien wypowiedzieć pracę? I czy (jeśli to on powinien
    > wypowiedzieć umowę) po 2,5 roku pracy należy mi się odprawa

    Pytanie jest durne. Chyba pracodawca nie chcę cię zwolnić, a przynieść?
    Może to zrobić albo za porozumieniem stron (czyli za Twoją zgodą), albo
    w drodze wypowiedzenia zmieniającego.
    A odprawa jest uzalezniona od przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie
    zmieniające.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-05-07 14:22:21
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

> [...]
    > drodze wypowiedzenia zmieniającego.
    > A odprawa jest uzalezniona od przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie

    Podobno nie ma głupich pytań... Ale to nie tak! Pracodawca chce mnie
    zwolnić, ale nie miał powodu, więc przeniósł mnie złośliwie, bo wie, że nie
    będę w stanie dojeżdżać. To jest bez wątpienia przyczyna, a nie skutek.
    Widziałem już (przypadkiem - sic!) w kadrach moje wypełnione świadectwo
    pracy z adnotacją "za porozumieniem stron" - więc wiem o czym mówię. To
    przeniesienie to tylko taka forma nacisku!

    --
    Les P zawsze :-)

  • 5. Data: 2005-05-07 14:27:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Les P napisał(a):

> [...]
    > pracy z adnotacją "za porozumieniem stron" - więc wiem o czym mówię. To
    > przeniesienie to tylko taka forma nacisku!

    A jak masz określone w umowie miejsce wykonywania pracy?
    Nie gódź się na poruzmienie stron.

  • 6. Data: 2005-05-07 20:47:35
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    > Les P napisał(a):
    >
    > A jak masz określone w umowie miejsce wykonywania pracy?
    > Nie gódź się na poruzmienie stron.

    Umowa jest standardowa i nie ma tam mowy o miejscu pracy. I teraz nie wiem,
    czy to zaleta czy wada. Z tego co wiem, to zwyczajowo nie określa się w 99%
    miejsca pracy w większości umów.

    --
    Les P zawsze :-)