  • 1. Data: 2005-05-06 21:17:41
    Temat: Delegacja a czas pracy
    Od: "Lukas" <jakiś_tam_antyspam@poczta.fm>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie delegacji a czasu pracy.
    1. W związku z tym że mam wyjechać na delegacji 5-cio dniową. słyszałem, że
    istnieje przepis że jak ma sie dziecko do lat trzech można odmówić polecenia
    delegacji ?? czy to prawda ??
    2. Czy pracując na delegacji po ok 10 godzin dziennie nie licząc czasu
    dojazdu ok 3 godziny w jedną i drugą stronę przysługuje mi jakiś dzień wolny
    (jakby nie patrzeć to 16 godzin wyrwane z życiorysu)

    z góry dzięki za odpowiedź
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-07 07:15:10
    Temat: Re: Delegacja a czas pracy
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Lukas" <jakiś_tam_antyspam@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Czy pracując na delegacji po ok 10 godzin dziennie nie licząc czasu
    > dojazdu ok 3 godziny w jedną i drugą stronę

    To w koncu jest delegacja 5dniowa czy 5 1dniowych delegacji? To zupelnie
    inna sytuacja.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-05-07 14:26:35
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

> [...]

    wolny
    > (jakby nie patrzeć to 16 godzin wyrwane z życiorysu)

    Nie przysluguje Ci dzien wolny, gdyz masz zawsze jeszcze 8h wolnego czasu na
    odpoczynek.

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 4. Data: 2005-05-07 14:32:43
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

> [...]

    > (jakby nie patrzeć to 16 godzin wyrwane z życiorysu)

    Nie przysluguje Ci dzien wolny, gdyz masz zawsze jeszcze 8h wolnego czasu na
    odpoczynek, przysluguja Ci pieniadze za nadgodziny i za dojazd - jesli
    ponosisz koszty, oraz diete.

    Pozdrawiam,
    Lepton

    ps. Jestem robotnikiem, i ostanio mielismy szkolenie z BHP gdzie o tym
    zostalismy poinformowani i taka praktyke stosuje sie w naszej firmie, wiec
    pewnie takze i u Ciebie.

  • 5. Data: 2005-05-07 14:35:17
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

> [...]

    odpoczynek.
    Przysluguja Ci pieniadze za nadgodziny i za dojazd - jesli ponosisz koszty,
    oraz zapewne diete.

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 6. Data: 2005-05-08 07:03:34
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-07 16:35, Użytkownik Lepton napisał:

    > Nie przysluguje Ci dzien wolny, gdyz masz zawsze jeszcze 8h wolnego czasu na
    > odpoczynek.

    Minimalna przerwa między zmianami powinna trwać 11 godzin.

    Z tego co pamiętam, to chyba dojazd na delegację nie wlicza się do czasu
    pracy - ale mogę się mylić.

    --
    Witiia

  • 7. Data: 2005-05-08 07:38:33
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Z tego co pamiętam, to chyba dojazd na delegację nie wlicza się do czasu
    > pracy - ale mogę się mylić.

    Do diety sie wlicza ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-05-08 11:16:04
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Do diety sie wlicza ...

    To czy sie wlicza czy nie dojazd do pracy, wydaje mi sie ze zalezy od
    rodzaju miejsca pracy zawartego w umowie, jezeli np. osoba ma napisane w
    umowie miejsce pracy budowa... i ta budowa np. jest w innym miescie to
    pracodawce nie obchodzi dojazd pracownika do tej pracy, musi pracownik
    stawic sie tam w pracy tak jak ma to okreslone w umowie i przepracowac te
    8h, jedynie za to ze miejsce pracy jest poza pracownika zamieszkaniem to
    nalezy mu sie chyba pokrycie kosztow transportu, natomiast jesli w umowie
    pracownik ma napisane jedynie miejsce pracy np. biuro... a pracodawca go
    wysyla np. na budowe w innym miescie to wowczas pracownik powinien tam
    dojezdzac w godzinach swej pracy. Do diety oczywiscie w obu przypadkach sie
    wlicza czas dojazdow, i rzeczywiscie obecnie jest 11 godzinna przerwa... tak
    wiec w tym przypadku pracodawca powinien wynajac mu jakis pokoj za np.
    jedyne 20zl na dobe i ma pracownika z glowy, gdyz taniej go to pewnie
    wyniesie, niz placic mu codziennie za dojazdy, a i tak diete przeciez mu
    placi. Nie jestem zadnym prawnikiem, ale zwyklym robotnikiem, ktory troche
    dowiedzial sie jak to jest..., gdyz sam nie raz na wlasnej skorze takie cos
    przezyl... ;)

    Pozdrawiam,
    Lepton