  • 1. Data: 2005-05-07 07:39:00
    Temat: skrytka pocztowa - wyjmują WSZYSTKO po 14 dniach?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Rozmawiałem z Panią na poczcie w sprawie skrytki pocztowej, między
    innymi po to by uniknąć znikania poleconych jak w ciągu 14 dni nie uda
    mi się odebrać.

    I dowiedziałem się następującej rzeczy: nie tylko polecone na skrytke
    tak samo są zwracane po 14 dniach, ale także wszelkie inne listy, nawet
    najzwyklejsze listy zwykłe są wyjmowane po 14 dniach i odsyłane do
    nadawcy, co wydaje mi się totalnie bez sensu.

    Czy tak jest naprawdę czy też Pani miała dużą fantazję?
    A jeśli, to jaki to ma sens?
    Co im szkodzi że ten list poleży sobie tam miesiąc czy dwa.
    A w ogóle myślałem kiedyś żeby wynająć skrytkę i używać jej jako mikro
    przechowalni bagażu, np. wynająć sobie skrytkę w mieście w którym bywam
    ale nie mieszkam, i jak przyjeżdżam cały dzień coś pozałatwiać, to
    pozostawić w skrytce jakieś graty, co bym nie musiał ich targać.
    Albo też używać skrytki jako miejsca pozostawienia przedmiotu dla
    jakiejś innej osoby.

    Ale to widzę że raczej z takich zastosowań skrytki nici?

    Co by poczta zrobiła jakbym w swojej skrytce pozostawił coś co w ogóle
    nie przyszło pocztą?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 2. Data: 2005-05-07 09:10:15
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    in.local...

    > Czy tak jest naprawdę czy też Pani miała dużą fantazję?
    > A jeśli, to jaki to ma sens?

    Dla Twojego oraz nadawcy dobra.
    Chyba lepiej, zeby nadawca wiedzial, ze nikt listu nie odebral.
    Wyobraz sobie, ze wysyla Ci na skrytke poleconym np. ktos cos z Allegro.
    Wysyla i co, glucha cisza. Nie wie, czy moze poczta nawalila, czy Ty... A
    tak, dostaje zwrot i sprawa jasna. Wiadomo, komu wystawic negatywa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-05-07 09:11:15
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    > Ale to widzę że raczej z takich zastosowań skrytki nici?

    > Co by poczta zrobiła jakbym w swojej skrytce pozostawił coś co w ogóle

    A co pisze w umowie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-05-07 11:44:13
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Miernik <m...@f...org> napisał:

    > skrytka pocztowa - wyjmują WSZYSTKO po 14 dniach?

    Ze skrytki pocztowej nic nie jest wyjmowane przez Pocztę, natomiast posiadacz
    skrytki zobowiązany jest do "bieżącego i systematycznego odbioru przesyłek i
    zawiadomień".

    Skrytki pocztowe służą do odbioru przyjmowanych do przewozu i doręczenia na
    podstawie ustawy z dnia 12 czerwca 2003 roku Prawo pocztowe:
    1) przesyłek nierejestrowanych,
    2) zawiadomień o nadejściu przesyłek nierejestrowanych:
    - nieopłaconych lub niedostatecznie opłaconych,
    - których liczba bądź wymiary uniemożliwiają włożenie ich do
    skrytki/przegródki pocztowej,
    - z opłatą przerzuconą na adresata,
    - obciążonych należnościami celnymi,
    3) zawiadomień o nadejściu przesyłek rejestrowanych i przekazów pocztowych,
    4) przesyłek rejestrowanych (jeżeli adresat zgłosi pisemne żądanie, wtedy
    przesyłki polecone można doręczać bezpośrednio do skrytki pocztowej)
    z wyjątkiem przesyłek poleconych nadawanych za potwierdzeniem odbioru lub
    za pobraniem,
    5) druków bezadresowych.

    Jeżeli adresat nie zgłosi pisemnego żądania doręczania przesyłek
    rejestrowanych poprzez włożenie do skrytki pocztowej, wtedy do skrytki nie
    będą one wkładane. Będzie wtedy wkładane zawiadomienie o ich nadejściu - i
    można je będzie odebrać w okienku w regulaminowych terminach, a jak się nie
    odbierze - zostaną na ogólnych zasadach zwrócone do nadawców.

  • 5. Data: 2005-05-07 11:49:14
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

    > A co pisze w umowie?

    Umowa, a dokładniej stanowiący jej integralną część "Regulamin
    korzystania ze skrytek i przegródek pocztowych" nie przewiduje takiej
    możliwości, określając dokładnie do czego służy skrytka pocztowa.

  • 6. Data: 2005-05-07 11:53:29
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    > Będzie wtedy wkładane zawiadomienie o ich nadejściu - i
    > można je będzie odebrać w okienku w regulaminowych terminach, a jak się nie
    > odbierze - zostaną na ogólnych zasadach zwrócone do nadawców.

    Zapomniałem dodać, że oczywiście przesyłki i przekazy pocztowe adresowane na
    skrytki podlegają przechowywaniu w placówce pocztowej po terminie ich odbioru
    na zasadach ogólnych (czyli gdy adresat złoży taką pisemną dyspozycję).

  • 7. Data: 2005-05-07 18:40:23
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Jarosław Łysio <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > adresowane na skrytki podlegają przechowywaniu w placówce pocztowej po
    > terminie ich odbioru na zasadach ogólnych (czyli gdy adresat złoży

    A jak bardzo niezawodna jest tka dyspozycja?

    I czy jest do tego jakiś specjalny form?

    Bo złożyłem taką dyspozycję, napisaną odręcznie na zwykłej kartce
    papieru, zrobiłem ksero, na moim oryginale na poczcie przystawili
    pieczątkę, ksero wzieli sobie. Napisałem tam żeby do 60 dni trzymali
    paczki i wszystko z zagranicy. Zwrócenie naraziłoby mnie na duże koszty.
    Czy mogę być pewny że to zadziała, i że nie zwrócą 14 dnia?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 8. Data: 2005-05-08 10:44:36
    Od: "Jarek" <j...@g...pl>

    Miernik <m...@f...org> napisał:

    > A jak bardzo niezawodna jest tka dyspozycja?

    Teoretycznie jest niezawodna w 100% :)

    > I czy jest do tego jakiś specjalny form?

    Nie.

    > Czy mogę być pewny że to zadziała, i że nie zwrócą 14 dnia?

    Raczej tak. Piszę raczej, bo to zależy od "czynnika ludzkiego", a jak wiesz
    ludzie w każdej swej działalności bywają omylni. Ale jakby Ci coś omyłkowo
    zwrócili - złożysz reklamację, wtedy na przyszłość będą bardziej uważać.

    Pamiętaj tylko, że za przechowywanie przesyłek/przekazów po terminie odbioru
    pobierane są opłaty zgodnie z cennikiem. Obecnie wynoszą one - za
    przechowywanie:
    1) przesyłki listowej - za każdy dzień 0,30 zł,
    2) przesyłki traktowanej jako przesyłka z zadeklarowaną wartością - za każdy
    dzień 0,50 zł,
    3) paczki pocztowej - za każdy dzień 1,40 zł,
    4) przekazu pocztowego - za każdy dzień 0,40 zł.

    (Termin odbioru przesyłek wynosi 14 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowią
    paczki zawierające żywe zwierzęta i rośliny, pszczoły lub pisklęta ptactwa
    domowego oraz próbki z mlekiem, a także rzeczy o krótkim okresie trwałości,
    dla których termin odbioru wynosi 48 godzin i które nie podlegają żądaniu
    przechowywania)