  • 101. Data: 2020-03-30 12:22:57
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 30-03-2020 o 12:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Kiedy sie wlasnie nie podniosly,

    jak nie, kwota wolna od podatku dla osób z powyżej progu została
    zmniejszona.

    > znikomo jakos

    a jednak

    > Inflacja owszem.
    > Na ile to ukryty podatek ... i czy aby na pewno rzad go zabiera ?

    zbiera go emitent waluty, jest nim NBP, NBP należy do państwa....

    > Zalezy do czego maja motywowac :-)
    > Dzieci tez sa wazne, bo kto wam/nam pomoze na starosc, przeciez nie
    > opiekuncze panstwo :-)

    pod warunkiem, że w związku z zapożyczeniem się nie bedą tak wielkie
    podatki, że te dzieci wyemigrują...

    Dodatkowo jak pokazują statystyki 500+ przy ogromnych kosztach miało
    znikomy wpływ na zwiększenie się dzietności, a ta już spada i to bardzo.

    Jeśli chodzi o systemy motywujące, można popatrzeć na skandynawie -
    odpowiednik 500+ w Danii dostaje się, gdy ktoś z domowników płaci
    podatek dochodowy, tak by była zachęta do pracowania. Inne systemy
    wsparcia również zachęcają do pracy i rozwoju, zarabiania, tak żeby
    dzieci nie dziedziczyły biedy.

    > Zmotywujemy do dzieci co w przyszlosci zaowocuje w ZUS, w PKB, w
    > imigrantach - tzn w ich braku ...

    ZUS należałoby zmarginalizować, bo system oparty na piramidzie
    finansowej, jak pokazano jest niewydolny, a w czasie, gdy więcej rzeczy
    wytwarzanych będzie automatycznie aż takiego zapotrzebowania na nowych
    obywateli (poza tym, zeby ktoś ZUS płacił) nie będzie. Dlatego dawno
    powinniśmy przejść na system kapitałowy, który jest niej zależny od
    demografii, z małym zabezpieczeniem socjalnym i to na takim poziomie
    dość podstawowym i zależnym (żadne emerytury obywatelskie) od aktywności
    zawodowej.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 102. Data: 2020-03-30 14:00:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 29 Mar 2020 15:54:19 GMT, Budzik napisał(a):

    > CZym zajmuje sie ta agencja rezerw?

    Przekupstwem wyborczym. W spółkach górniczych jest zatrudnionych ~83 tys.
    osób, a każda ma przecie rodzinę. Do tego dochodzą kooperanci kopalń.

    Całkowicie offtopicznie zauważę, że zatrudnienie w górnictwie rośnie, a
    węgla wydobywają coraz mniej, no to jak ich nie wspomóc.
    https://wysokienapiecie.pl/18649-wydobycie-wegla-w-p
    olsce-mln-ton-zatrudnienie/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 103. Data: 2020-03-30 14:14:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 11:19:56 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Tego nie przewidział NIKT.

    Ci, którzy zajmują się czymś więcej niż propaganda, jednak przewidzieli i
    kupili choćby testy na koronowirusa i je wykonują.
    Poniżej liczba testów na milion mieszkańców:

    3692 - Korea Południowa,
    2820 - Chiny (Guangdong),
    826 - Włochy,
    401 - Izrael,
    350 - Niderlandy,
    347 - Wielka Brytania,
    66 - Japonia,
    5 - Stany Zjednoczone.

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-na-sw
    iecie,ile-testow-na-koronawirusa-wykonuje-sie-w-rozn
    ych-krajach-,artykul,20645172.html

    W Polsce 59 i dlatego mamy tak wspaniałe statystyki, bo wystarczy stłuc
    termometr, żeby nie było gorączki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 104. Data: 2020-03-30 14:16:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Mar 2020 11:25:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Co by nie mowic, to za PiS sie pieniadze na 500+ znalazly, a wczesniej
    > "nie ma budzecie".

    Budżet miał notorycznie deficyt, nawet w 2019, więc się nie "znalazły",
    tylko powiększono dług państwa.

  • 105. Data: 2020-03-30 14:26:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 07:48:34 -0700 (PDT), g...@g...com
    napisał(a):

    > Czemu nie miałeś żadnych "ale"
    > np. w 2015r?

    Zajadałem się ośmiorniczkami, oczywiście w przerwach w doprowadzaniu kraju
    do ruiny, to co miałem narzekać.

    > Instytut w którym pracujesz miał coś wspólnego z budową PL elektrowni?
    > https://twitter.com/pikus_pol/status/123836704317234
    7905

    No właśnie nie i dlatego skończyła mi się kasa na te ośmiorniczki, ale za
    wyrosła jedna wielka ośmiornicę, tylko niejadalna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 106. Data: 2020-03-30 14:43:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Budżet miał notorycznie deficyt, nawet w 2019, więc się nie
    >"znalazły",
    >tylko powiększono dług państwa.

    Owszem, powiekszono dlug panstwa, ale notoryczny deficyt mamy od 50
    lat.
    I za PO 500+ nie bylo, a deficyt co roku byl.
    A za PIS .. 500+ jest, a roczny deficyt niewiele powiekszono, a nawet
    go w pozniejszych latach zmniejszano.

    Czyli dobrze policzyli, za co pochwala im sie nalezy.
    Ale jakim cudem tak dobrze policzyli, nie bedac w rzadzie ?

    J.

  • 107. Data: 2020-03-30 14:45:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 16:57:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > I sądzisz, ze oni z tym miałem, to zrobili tak, że z rana wstali i
    > doszli do wniosku. A co tam, kupimy sobie milin ton miału, to górnicy na
    > nas zagłosują :-)

    Właśnie tak. ARM kupowała węgiel już za Szydło, żeby uspokoić nastroje,
    choć nie tym ma się zajmować.

    > Po pierwsze zauważ, ze to, co kupują teraz, to będzie na jesieni. Po za
    > tym pewnie jakiś tam zapas mieli. W lutym ten cały wirus, to był "gdzieś
    > tam w Chinach".

    Koronawirus nie dostosował się do harmonogramu zamówień i złośliwie
    przywędrował już teraz.
    Misiewicze biorą ciężkie pieniądze, żeby właściwie ocenić zagrożenia dla
    państwa, w tym ewentualne epidemie, ale w styczniu i lutym biało-czerwona
    drużyna była rozemocjonowana 2 miliardami na kurwizję, to i nie miała czasu
    na głupoty.

    > Premier jest od zarządzania krajem, a nie podejmowania decyzji o zakupie
    > maseczek. Hitler podobno pod koniec wojny próbował dowodzić
    > poszczególnymi kompaniami i wiemy, jak się to skończyło.

    Skoro premier zarządza krajem, to ma wpływ na to, kto jest mianowany na
    stanowiska państwowe. Jak mu idzie, można ocenić po losie koni z Janowa
    Podlaskiego i kursach spółek Skarbu Państwa.

    > I moim zdaniem Dyrektor Szpitala miał rację. Bo ona jest położną, a nie
    > zaopatrzeniowcem ani rzecznikiem prasowym szpitala. Nawet jeśli tych
    > środków brakowało (bo nie wiem, czy brakuje, czy jest "w sam raz"), to
    > powinna się o nie zwrócić do odpowiedniej osoby, a nie do FaceBooka.
    > FaceBook miał im tam maseczki wysłać?

    Dyrektor szpitala w NT najwyraźniej sądził, że FB jak najbardziej maseczki
    wysyła, skoro sam zamieścił na fejsie apel o szycie maseczek dla szpitala.

    > Zrobi się gównoburza, ale nie zdzierżyłem. Z czego wnosisz, że nie ma
    > testów i respiratorów?

    Smutno mi, że nie dowierzasz Bernadecie Krynickiej, która powiada:
    "Mam nadzieję, że tego zakaźnego nie będzie, bo ten szpital się nie
    podźwignie. Zakładamy, że ta sytuacja będzie trwała kilka miesięcy, część
    personelu odejdzie na emerytury, nie zbierzemy ekipy, żeby ten szpital
    pociągnąć. Jesteśmy tak nieprzygotowani, że to głowa mała. Nie ma warunków,
    personel jest nieprzeszkolony i nawet o tym nie wie."

    Inne źródła też są dalekie od optymizmu:
    "Lekarze alarmują, że szpitale do walki z wirusem i powodowaną przez niego
    chorobą nie są przygotowane - w zakaźnych, do których kieruje się chorych,
    brakuje masek i kombinezonów. Zbyt mało jest także testów - podobnie jak
    laboratoriów, które mogą analizować ich wyniki.
    Skuteczną walkę z koronawirusem może uniemożliwić też zbyt mała liczba
    respiratorów. Wirus atakuje płuca, niszczy je, bez respiratorów chorym, u
    których wystąpią ciężkie objawy, nie da się uratować życia. Sprzęt z rynku
    światowego wykupili już Chińczycy, polski rząd jakoś nie pomyślał.
    Ogólnopolski Związek Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej alarmuje, że
    to nie brak łóżek może utrudnić walkę z wirusem, ale właśnie brak
    respiratorów."
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/194449
    8,1,pis-sie-przestraszyl-koronawirusa-i-panikuje.rea

    > Testów się nie robi, bo to nie ma sensu.

    Za to nieuki w Niemczech, Norwegii, Korei Pd. i innych zacofanych krajach
    robią, ile tylko mogą.

  • 108. Data: 2020-03-30 14:53:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >przewidzieli i
    >kupili choćby testy na koronowirusa i je wykonują.
    >Poniżej liczba testów na milion mieszkańców:

    Ale tak prawde mowiac ... to jest przebadane 3.5 osoby na tysiac.
    A 997 chodzi nieprzebadane.

    Wiec trzeba dobrze tymi testami dysponowac - np testujemy wszystkich
    przyjezdnych.

    >2820 - Chiny (Guangdong),

    Cale Chiny, czy jedna prowincja ?
    Bo jak juz dopuscisz do rozpowszechnienia wirusa, to taka ilosc testow
    nie pomoze.

    >826 - Włochy,
    >401 - Izrael,
    >350 - Niderlandy,
    >347 - Wielka Brytania,
    >66 - Japonia,
    >5 - Stany Zjednoczone.

    To jest ciekawe. W USA maja 103 tys zakazonych na ~400 mln
    mieszkancow, wiec nam
    wychodzi ok 250 zakazonych na milion mieszkancow.
    Tego sie nie wykryje 5 testami.

    Jakies stare dane i msci sie na nich te 5/mln w poprzednich tygodniach
    ?
    A media twierdza, ze najwiecej chorych to w NY, tam tych testow
    musialobyc istotnie wiecej.

  • 109. Data: 2020-03-30 14:54:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:43:54 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > I za PO 500+ nie bylo, a deficyt co roku byl.
    > A za PIS .. 500+ jest, a roczny deficyt niewiele powiekszono, a nawet

    W 2019 w 14 krajach UE była nadwyżka, więc misiewicze się niczym nie
    popisali:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/14-krajow-UE-z-nadw
    yzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-7656
    018.html
    W 2017 w 13 krajach:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/13-krajow-UE-z-nadw
    yzka-w-finansach-publicznych-Polska-w-czerwonym-oboz
    ie-7584742.html

    Kaczyści roztrwonili pieniądze wynikające z koniunktury, a teraz będzie
    dupa, bo nic nie odłożyli na trudne czasu, które właśnie przyszły.
    Osobom niezaradnym można było pomóc za 1/8 tego co poszło na 500+. A poszło
    również do osób, które i bez tego nie miały na co narzekać.
    Chodziło wyłącznie o przekupienie suwerena i się udało, bo nie tyka się ich
    żadna afera i spokojnie mają licencję na dojenie za 500 srebrników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 110. Data: 2020-03-30 15:00:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:53:47 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale tak prawde mowiac ... to jest przebadane 3.5 osoby na tysiac.
    > A 997 chodzi nieprzebadane.

    Czyli słuszną linię ma nasza władza, bo rękami i nogami broni się, żeby
    tylko suwerena nie testować, chyba że jest z rządu; wtedy robią od ręki,
    choć sam dowiodłeś, że to nie ma sensu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek