  • 111. Data: 2020-03-30 15:08:08
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 30-03-2020 o 12:03, J.F. pisze:

    >jak nie, kwota wolna od podatku dla osób z powyżej progu została
    >zmniejszona.

    A o ktorym progu mowisz,
    Teraz to trudno te kwote wolna obliczyc, tak ulatwili,
    ale nawet jesli zmniejszyli, to sa to drobne ...

    >a jednak

    Ale znikomo.
    Plany mieli ambitne, potem sie troche poblokowalo, teraz sie chyba
    odblokowaly i rosna bardziej.
    Ale co mnie jakis podatek bankowy obchodzi - niech placa :-)

    >>> inflacja (ukryty podatek od oszczędności w walucie kraju) zaczęła
    >zbiera go emitent waluty, jest nim NBP, NBP należy do państwa....

    Zalezy w jakim trybie emituje.

    U nas to chyba NBP doplacal do interesu przez bony pieniezne, ale
    teraz moze doplaca mniej ..
    No, tak nie calkiem doplacal, bo jednak zysk wypracowywal.

    >pod warunkiem, że w związku z zapożyczeniem się nie bedą tak wielkie
    >podatki, że te dzieci wyemigrują...

    A i tak moga pomagac :-)

    >Dodatkowo jak pokazują statystyki 500+ przy ogromnych kosztach miało
    >znikomy wpływ na zwiększenie się dzietności, a ta już spada i to
    >bardzo.

    Musialbym przeanalizowac, bo jeszcze jest demografia - byc moze spadlo
    mniej, niz powinno.

    >Jeśli chodzi o systemy motywujące, można popatrzeć na skandynawie -
    >odpowiednik 500+ w Danii dostaje się, gdy ktoś z domowników płaci
    >podatek dochodowy, tak by była zachęta do pracowania.

    Jest to jakis pomysl, ale jak jest bezrobocie, lub niepelnosprawnosc,
    czy rozwod lub smierc malzonka - to sie niekoniecznie sprawdzi.

    Poza tym - czy to istotne czy pracuja czy nie ?
    Jesli tylko dzieci nie wyjada, to ZUS beda placic :-)

    >Inne systemy wsparcia również zachęcają do pracy i rozwoju,
    >zarabiania, tak żeby dzieci nie dziedziczyły biedy.

    Ale czy sie nam nie przyda tania sila robocza ?

    Ale ma tez sporo zalet.

    Ktory sie okaze niewydolny, pieniadze przepadna i uslyszysz "nie mamy
    pana plaszcza" :-(

    Aczkolwiek ... ZUS inwestujacy w roboty ... moze to i nie glupie...

    J.

  • 112. Data: 2020-03-30 15:18:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 30-03-2020 o 15:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > A o ktorym progu mowisz,
    > Teraz to trudno te kwote wolna obliczyc, tak ulatwili,
    > ale nawet jesli zmniejszyli, to sa to drobne ...

    tu trochę drobnych, tam trochę drobnych, pensje wzrosły w miedzy czasie,
    a próg dalej nie drgnął....

    > Ale znikomo.
    > Plany mieli ambitne, potem sie troche poblokowalo, teraz sie chyba
    > odblokowaly i rosna bardziej.
    > Ale co mnie jakis podatek bankowy obchodzi - niech placa :-)

    tia... nie obchodzi, tylko przez ro masz mniej usług "w cenie", wyższe
    oprocentowanie kredytów, niższe depozytów, rózne dodatkowe opłaty,
    których mogło by nie być.

    > Musialbym przeanalizowac, bo jeszcze jest demografia - byc moze spadlo
    > mniej, niz powinno.

    jeśli nawet to w stosunku do prognoz w granicach błędu, szczególnie
    jeśli weźmie się cały okres i zauważy że rosnąć ponad średnią
    przewidywaną zaczęło jeszcze przed wejściem 500+, więc korelacja była
    niewielka.

    > Jest to jakis pomysl, ale jak jest bezrobocie, lub niepelnosprawnosc,
    > czy rozwod lub smierc malzonka - to sie niekoniecznie sprawdzi.

    Jeśłi tyle plag spada, to jest pomoc socjalna

    > Poza tym - czy to istotne czy pracuja czy nie ?
    > Jesli tylko dzieci nie wyjada, to ZUS beda placic :-)

    nie, jeśli dzieci będą nauczone złych wzorców, same uczyć się nei będą w
    większości i będą liczyć na socjal, więc tak te nie wyjadą, ale one będą
    biedę dziedziczyć.

    > Ale czy sie nam nie przyda tania sila robocza ?

    otóż, przyszłość to usługi, albo duża wiedza, resztę w coraz większym
    stopniu wykonują automaty.

    > Ale ma tez sporo zalet.

    co ma sporo zalet i jakich?

    > Ktory sie okaze niewydolny, pieniadze przepadna i uslyszysz "nie mamy
    > pana plaszcza" :-(

    A wiesz na czym polega bezpieczne inwestowanie? Kurde ludzi, może choć
    podstawy ekonomi warto zgłębić. Dowiedzieć się o inwestowaniu trochę więcej.

    > Aczkolwiek ... ZUS inwestujacy w roboty ... moze to i nie glupie...

    ZUS w nic nie inwestuje, on wydaje to co dostaje, to jest piramida
    finansowa, a nie system kapitałowy. PODSTAWY - zdobądź PODSTAWY!!!!

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 113. Data: 2020-03-30 16:08:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >tia... nie obchodzi, tylko przez ro masz mniej usług "w cenie"

    Wszystkie mam za darmo. Tzn uzywam tylko tych, co za darmo :-)

    > wyższe oprocentowanie kredytów,

    a czy nie mniejsze akurat ?
    Bo tak ogolnie to chyba spadalo.

    >niższe depozytów,

    owszem, choc to niekoniecznie tak wprost wynika z tego podatku.

    >rózne dodatkowe opłaty, których mogło by nie być.

    Wypisuje sie z takiego banku :-)

    >Jeśłi tyle plag spada, to jest pomoc socjalna

    a 500+ to nie pomoc socjalna ?

> [...]
    >ale one będą biedę dziedziczyć.

    >otóż, przyszłość to usługi, albo duża wiedza, resztę w coraz większym

    Uslugami sie nie najesz, ani nawet nie ubierzesz,
    a automaty trzeba zrobic, i je potem obslugiwac - donosic te blache
    czy worki z tworzywem, odbierac produkty :-)

    >co ma sporo zalet i jakich?

    Taka "piramida finansowa ZUS".

    >A wiesz na czym polega bezpieczne inwestowanie? Kurde ludzi, może
    >choć podstawy ekonomi warto zgłębić. Dowiedzieć się o inwestowaniu
    >trochę więcej.

    Musialbys nauczyc pracownikow ZUS.

    A sam ... kiedys sie sparzysz, tylko juz nikogo nie bedzies mogl
    winic.

    >ZUS w nic nie inwestuje, on wydaje to co dostaje, to jest piramida
    >finansowa, a nie system kapitałowy. PODSTAWY - zdobądź PODSTAWY!!!!

    Wiem, ale proponujesz, zeby inwestowal ...

    J.

  • 114. Data: 2020-03-30 16:17:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:53:47 +0200, J.F. napisał(a):

    >Czyli słuszną linię ma nasza władza, bo rękami i nogami broni się,
    >żeby
    >tylko suwerena nie testować, chyba że jest z rządu; wtedy robią od
    >ręki,
    >choć sam dowiodłeś, że to nie ma sensu.

    W rzadzie jest sens - trzeba testowac rzad i osoby towarzyszace co
    tydzien.
    Oni sie nie spotykaja z reszta hołoty, to ryzyko zakazenia przez inne
    osoby spada :-)

    J.

  • 115. Data: 2020-03-30 16:26:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:43:54 +0200, J.F. napisał(a):

    >W 2019 w 14 krajach UE była nadwyżka, więc misiewicze się niczym nie
    >popisali:
    >https://www.bankier.pl/wiadomosc/14-krajow-UE-z-nad
    wyzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-765
    6018.html
    >W 2017 w 13 krajach:
    >https://www.bankier.pl/wiadomosc/13-krajow-UE-z-nad
    wyzka-w-finansach-publicznych-Polska-w-czerwonym-obo
    zie-7584742.html

    polowa z nadwyzka, ale polowa z deficytem :-)

    >Kaczyści roztrwonili pieniądze wynikające z koniunktury, a teraz
    >będzie
    >dupa, bo nic nie odłożyli na trudne czasu, które właśnie przyszły.

    To mozesz miec racje. Ale czy PO by odkladalo ?

    >Osobom niezaradnym można było pomóc za 1/8 tego co poszło na 500+. A
    >poszło
    >również do osób, które i bez tego nie miały na co narzekać.
    >Chodziło wyłącznie o przekupienie suwerena i się udało, bo nie tyka
    >się ich
    >żadna afera i spokojnie mają licencję na dojenie za 500 srebrników.

    Ale po co suweren ma glosowac na rzad, ktory na nim oszczedza ? :-)

    J.

  • 116. Data: 2020-03-30 16:37:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski k...@p...onet.pl ...

    > tia... nie obchodzi, tylko przez ro masz mniej usług "w cenie", wyższe
    > oprocentowanie kredytów, niższe depozytów, rózne dodatkowe opłaty,
    > których mogło by nie być.

    JF - serio nie zauwazyłes ze w ciagu kilku lat przeszlismy z ery "duzo
    darmowych kont z karta" do ery "darmowe konta tylko warunkowo, w
    promocji, w zamian za" a i tak co miesiac pare / parenascie złotych z
    ciebie sciagniemy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 117. Data: 2020-03-30 16:38:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Mar 2020 16:26:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > polowa z nadwyzka, ale polowa z deficytem :-)

    Połowa wsi w robocie, połowa z jabolem pod gieesem.
    Którą wybierasz?

    > To mozesz miec racje. Ale czy PO by odkladalo ?

    Wątpię, żeby okradali PCK z jabłek i gaci, a PiS po to wszystko przepuścił,
    żeby mógł bezkarnie doić i się nie zawiódł na suwerenie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 118. Data: 2020-03-30 17:29:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Tomasz Kaczanowski k...@p...onet.pl ...
    [...]

> [...]
    >darmowych kont z karta" do ery "darmowe konta tylko warunkowo, w
    >promocji, w zamian za" a i tak co miesiac pare / parenascie złotych z

    Nie zauwazylem.
    Mam tych kont az za duzo, i w zadnym nie place :-)

    J.

  • 119. Data: 2020-03-30 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > [...]
    >
    > Nie zauwazylem.
    > Mam tych kont az za duzo, i w zadnym nie place :-)

    I wszedzie masz bezwarunkowo free?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 120. Data: 2020-03-30 19:33:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2020 o 11:25, J.F. pisze:

    > Co by nie mowic, to za PiS sie pieniadze na 500+ znalazly, a wczesniej
    > "nie ma budzecie".

    Może dlatego, że pis rządził na górce a po na dorobku?

    > Wiec na co przewalali, jesli osmiorniczki nieistotne ?

    Nie wiadomo. Cały pis szuka tych wałków i znaleźć nie może. Wychodzi na
    to, że na 200 gram ośmiorniczek i zegarek nowaka:P

    > Komus tam zona dentystka zapomniala ie rozliczyc z fiskusem, ktos z
    > rodzina na Karaiby w delegacje polecial ... PO to nawet krasc nie
    > potrafilo ? :-)

    Brak dowodu jest dowodem:P

    --
    Shrek