  • 11. Data: 2006-02-15 16:17:21
    Temat: Re: prawa właściciela gruntu vs energetyka
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > I to mnie własnie najbardziej interesuje. Czy mógłbyś mi doradzić jak
    > powinno to przebiegac? Powinnam napisac pismo do energetyki i zażądać
    > czynszu z wyrównaniem za 3 lata, ale czy nie powinnam się przy tym powołac
    > na jakiś konkretny przepis? Jest jeszcze sprawa wysokości czynszu, czy
    > istnieją jakieś stawki "typowe", bo jesli miałabym sama "wymyślic" jakąś
    > sumę z sufitu to zupełnie nie wiem ile to mogłoby być... Będę wdzięczna za
    > wszelkie sugestie.

    Nie czynsz ale wynagrodzenie za bezumowne korzystanie i
    nie za 3 lata ale za 10 lat wstecz bo to nie płatnośc okresowa
    i przedawnia się dopiero po 10 latach.
    wygrasz spokojnie, tylko
    od razu w sądzie musisz wnioskować o powołanie biegłego
    d/s czynszów (rzeczoznawcy majątkowego) w tej sprawie bo to
    jedyny sposób dowodzenia wysokości wynagrodzenia.

    mądrala

  • 12. Data: 2006-02-16 10:01:16
    Od: "bee bee" <b...@g...pl>

> [...]
    > d/s czynszów (rzeczoznawcy majątkowego) w tej sprawie bo to
    > jedyny sposób dowodzenia wysokości wynagrodzenia.

    Piszesz o "wynagrodzeniu", w innym wątku w podobnej sytuacji pisze się
    o "odszkodowaniu". Na mój chłopski rozum różnica jest zasadnicza, bo
    wynagrodzenie pobiera się stale a odszkodowanie jest jednorazowe. W
    przypadku wynagrodzenia "zaległego", za 10 ostatnich lat taka różnica jest
    oczywiście bez znaczenia więc nie warto jej poruszać. Ale mnie interesuje
    przyszłość (tez mam taką działkę jak autor tego wątku). Czy w przyszłości
    powinnam nastawić się na "wynagrodzenie" od ZE czyli regularne wpłaty czy
    raczej jednorazowe odszkodowanie? To drugie wydaje mi się bardziej sensowne.
    Czy wiesz może jak to jest w praktyce?